به چه شهرهایی نباید به‌ تنهایی سفر کرد؟

عدنان ایرانی
عدنان ایرانی شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
به چه شهرهایی نباید به‌ تنهایی سفر کرد؟

برخی شهرهای جهان در حین شگفت‌انگیز بودن، برای مسافران می‌تواند خطراتی همچون آدم ربایی را به‌دنبال داشته باشد. برای شناخت این شهرها با کجارو همراه باشید.

برای بسیاری از مسافران، جهان یک مکان شگفت‌انگیز است که پر از شگفتی‌ها است. با هر ماجراجویی در شهرهای بین‌المللی، ما چیزهای جدیدی در مورد خودمان یاد می‌گیریم در دید دیگر فرهنگ‌ها خود را چگونه می‌بینیم.

با این وجود در میان همه شهرهای بزرگ بین‌المللی که ما تجربه کردیم، مقصدهای خطرناکی وجود دارد که ممکن است از مسافران خارجی استقبال نشود. خطراتی که فراتر از تاکسی‌ها و جیب‌برها است. در بعضی شهرهای بین‌المللی، گروه‌های مسلح در حملات خود گستاخ هستند، خصوصا زمانی که مسافران غربی را مورد هدف قرار می‌دهند.

در نتیجه، مسافران ممکن است مورد حمله قرار گرفته و زخمی شوند، یا در دزدی یا انگیزه‌های دیگری هدف قرار بگیرند.

برخی مکان‌ها از دیگر مکان‌ها خطرناک‌تر هستند، خصوصا برای مسافرانی که دوست دارند به‌تنهایی سفر کنند. آن‌هایی که برنامه‌ریزی می‌کنند تا به این ۵ شهر به‌تنهایی سفر کنند، باید برنامه خود را با دقت نگاه کنند یا بیمه مسافرت گران‌تری بخرند.

۵ شهر بین المللی

بوگوتا، کلمبیا

بوگوتا، پایتخت تاریخی پر جنب‌وجوش کلمبیا، یک شهر صنعتی بین‌المللی است که در قلب کشور قرار دارد. این شهر به‌دلیل تولید بهترین قهوه و گل‌های زیبا شناخته شده است، هزاران آمریکایی هر ساله به‌خاطر مطالعات فرهنگی، کار داوطلبانه و گردشگری از بوگوتا بازدید می‌کنند.

با این حال، خیلی از کسانی که این مقصد را انتخاب می‌کنند ممکن است ندانند که این مقصد برای مسافران غربی خیلی خطرناک است. گروه‌های تروریستی، کارتل‌های مواد مخدر و باندهای مسلح خیابانی همگی حضور قابل توجهی در کلمبیا، خصوصا در بوگوتا دارند. به گزارش وزارت امور خارجه، گردشگران آمریکایی اغلب اهداف آسانی برای جنایت هستند.

اگرچه نرخ آدم ربایی در ۱۵ سال گذشته کاهش یافته، مقامات هشدار می‌دهند که تهدید آدم‌ربایی بسیار بالا است..

در حالی که سفر به بوگوتا تجربیات شما را زیاد می‌کند، اما خطرات زیادی را هم به‌دنبال دارد. کسانی که برای ملاقات از بوگوتا برنامه دارند، باید مطمئن شوند که امنیت داشته و یک چمدان برای اتفاقات ضروری نگه دارند.

۵ شهر بین المللی

مکزیکوسیتی، مکزیک

هر روزه بیش از ۱۵۰ هزار نفر قانونا بین مرزهای آمریکا و مکزیک جابه‌جا می‌شوند، تا از یک تفریحگاه ساحلی بازدید کنرده و خانواده و دوستان خود را ملاقات کنند یا کسب‌وکار خود را انجام دهند. در حقیقت مکزیک مقصدی محبوب و در دسترس برای بسیاری از مسافران است و پایتخت مکزیک از این قاعده‌ مستثنی نیست.

در حالی که رسانهٰ‌‌ها روی شهرهای مرزی بین آمریکا و مکزیک تمرکز کرده‌اند، مکزیکوسیتی به‌خاطر خشونت در مقابل مسافران تنها، از جمله کتک زدن، تجاوز و حتی آدم‌ربایی شناخته شده است.

به زنان مسافری که تنها هستند، توصیه نمی‌شود در شب به‌ دلیل حضور باندهای گانگستر از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. علاوه بر این، مکزیکوسیتی به‌خاطر آلودگی زیاد شناخته شده است و دود سیگار مشکل عمده در این شهر بین‌المللی است.

در حالی که بسیاری از مسافران سالانه بدون هیچ مشکلی به مکزیکوسیتی مسافرت می‌کنند، اما مراقب بودن در خارج از کشور خیلی مهم است. کسانی که قصد دارند از این شهر بازدید کنند باید یک طرح امنیتی برای مسافرت خود بریزند.

لیما، پرو

لیما به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرها در آمریکای جنوبی مطرح شده است و دروازه ورود به «ماچو پیچو» (Machu Picchu) است،  برای کسانی که می‌خواهند تاریخ دست اول آمریکای جنوبی را تجربه کنند، لیما یکی از اولین شهرهای این منطقه است.

جنایتکاران، به‌دلیل حضور زیاد گردشگران، این شهر را تصرف کرده‌اند و منتظر هستند تا از آن‌ها سو استفاده کنند.

 لیما خطرهای زیادی برای مسافران دارد، از خدمات غیرقانونی تاکسی‌ها که کرایه زیادی می‌گیرند، گرفته تا هشدار هواپیماربایی.

مسافران تنها که می‌خواهند از این شهر تاریخی بازدید کنند باید در نظر بگیرند برنامه خود را به ساعات روز محدود کنند و از تاکسی‌های مجوزدار که توسط خدمات هتل و تور پیشنهاد می‌شود، استفاده کنند.

لیما پرو

دهلی نو، هند

دهلی‌نو یک شهر بین‌المللی است که مسافران تجاری از دورتادور دنیا را جذب می‌کند. با این حال، دهلی‌نو علی‌رغم توسعه و پیشرفتی که داشته، خطراتی هم  دارد.

زنانی که برنامه سفر انفرادی به دهلی‌نو دارند، بهتر است تا یک طرح امنیتی قبل از سفر اجرا کنند و شدیدا توصیه می‌شوند تا با گروه مسافرت کنند.

۵ شهر بین المللی

جاکارتا، اندونزی

یک مقصد محبوب برای گردشگرانی که بدنبال تعطیلات گرمسیری هستند، شهر بین‌المللی جاکارتا است. با این حال، چیزی که در کمین کرده، تهدیداتی است که می‌تواند تعطیلات شما را به کابوس تبدیل کند.

در حالی که جهان می‌تواند یک مکان فوق‌العاده باشد، خطر همیشه در گوشه آن می‌چرخد ماجراجویان مدرن می‌توانند از سفر خود با قدم زدن شجاعانه در جهان اطمینان حاصل کنند

به گزارش وزارت خارجه انگلیس، تهدید تروریسم و آدم‌ربایی اتباع خارجی دو نگرانی‌ امنیتی است که بازدیدکنندگان باید از آن‌ها آگاه باشند. علاوه بر این، جاکارتا در امتداد یک گسل است که به‌عنوان حلقه آتش شناخته می‌شود. این گسل، منطقه را از لحاظ زلزله و سونامی بدون هشدار تهدید می‌کند.

کسانی که برای بازدید از این منطقه برنامه دارند، به‌منظور بهره‌گیری از تمام مزایا باید خرید بیمه مسافرت را در نظر بگیرند (برای مواقعی که سفر شما به یک مسافرت بد تبدیل شد).

مطالب مرتبط:

منبع About Travel

دیدگاه