خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ کدامند (قسمت دوم)

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ کدامند (قسمت دوم)

بهتر است از برخی مقاصد گردشگری که در سال ۲۰۱۷ درگیر مشکلاتی هستند، صرف‌نظر کرد. اگر در این سال میلادی قصد دارید سفری خارجی انجام دهید با کجارو همراه شوید تا با این اماکن آشنا شوید.

جذاب بودن یک مکان گردشگری به این معنا نیست که سفر به آنجا در هر زمان دلخواهی فوق‌العاده خواهد بود. وجود بیماری‌های مهلک، تعمیرات اساسی و غلغله‌ی جمعیت دلایلی موجه برای تاخیر انداختن سفر هستند، زیرا هیچ کس دوست ندارد پول زیادی خرج کند و سرانجام پشیمان شود.

در قسمت دوم متن به باقی مکان‌های گردشگری پرداخته شده است که در سال ۲۰۱۷ برای بازدید خوشایند نیستند. برای این اماکن البته جایگزینی مناسب معرفی می‌شود.

لندن: تحت تعمیر

ساعت بیگ‌بن

ساعت بیگ بن یکی از جاذبه‌های اصلی لندن محسوب می‌شود، ولی برای اولین بار در ۱۵۷ سال گذشته، دیگر راس هر ساعت نواخته نخواهد شد. در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده که تعمیراتی اساسی روی ساعت انجام شود که به‌مدت سه سال به طول خواهد انجامید.

در مدت تعمیر این ساعت، لندن به‌شکل عجیبی ساکت خواهد بود.

جایگزین: پراگ

پراگ

ساعت نجومی پراگ یکی از شاهکارهای مکانیکی جهان به حساب می‌آید. عقربه‌اش از سال ۱۴۱۰ میلادی تیک‌تاک می‌کند و از همان زمان گردشگران سراسر جهان برای تماشای اجزای طلایی آن گرد هم می‌آیند.

شهر هم همانند ساعت، به این می‌ماند که حوادث قرون بر آن تاثیری نداشته و دست‌نخورده طی سالیان حفظ شده است. توصیه می‌کنیم در حالی نوازندگان ترومپت در ساعت، زمان را طنین‌انداز می‌کنند، در قلعه‌ها و باغ‌های قرون‌وسطایی به گشت‌وگذار بپردازید.

برج پیزا: ناامید کننده

برج پیزا

غالب ما گرایشی بیهوده برای پر کردن صفحه‌ی اینستاگرام خود داریم. سفر به پیزا برای یک عکس خالی واقعا ارزشش را ندارد و گردشگران غالبا در انتها این تجربه را «ناامید کننده» وصف می‌کنند.

پس از این‌که در عکس، ژست گرفتن برج کج در دستتان را عملی کردید و ۹۰ متر را به بالای آن پیمودید (با هزینه ۶۰ هزار تومان) دیگر کار دیگری برای انجام دادن در زمان باقی مانده‌ از روز نخواهید داشت.

جایگزین: ابوظبی

ابوظبی

سازندگان ابوظبی زمانی که برج خود را سه برابر بلندتر و چهار برابر کج‌تر از برج پیزا بنا می‌کردند، حتما به این دست انتقادات می‌اندیشیده‌اند. آن‌ها به این شکل با برج پیزا رقابت می‌کنند: جزیره‌ای مملو از پارک‌های تفریحی، تور سیاحتی در کویر، یک قصر و حتی یک مرکز شاهین (که می‌توانید در آن به پرنده‌ها نزدیک شده و به آن‌ها غذا بدهید).

هرکاری که بکنید، لحظات درخور عکس گرفتن آن‌قدر زیاد است که شارژ دوربین شما قطعا به مرحله‌ی بحرانی خواهد رسید. برای امنیت خاطر شارژری پرتابل به‌همراه داشته باشید.

ایبیزا: تحت‌تاثیر

ایبیزا

ایبیزا در نگاه اول بسیار جذاب است: جزیره‌ای پر از سواحل زیبا (۵۶ ساحل دقیقا) و خلیج‌های منزوی. چه چیزی از این شاعرانه‌تر؟

البته کندوکاو این سواحل جذاب در وسط جمعیتی که همیشه مشغول میهمانی هستند اندکی دشوار است. ایبیزا شاید به خاطر کلاب‌های بی‌شمارش (که بزرگ‌ترین کلاب جهان هم جزو آن‌ها است) و گردشگران فراوانش نسخه‌ی اروپایی Cancun باشد.

جایگزین: آگوا آمارگا (Agua Amarga)

اگوا امارگا

اگر هدف شما دیدار سواحل اسپانیایی است به آگوا آمارگا سفر کنید. بازدید از این محل که سابقا خلیجی مخصوص ماهیگیری بوده حسی بسیار صمیمی و خصوصی دارد.

با اینکه نام خلیج «Playa de los Muertos» اندکی خوفناک به نظر می‌آید، آب‌های سواحل آن مانند کریستال شفاف و زلال هستند و به‌صورت قابل توجهی در انتهای برون‌ریزهای آتش‌فشانی قرار گرفته‌اند.

ایسلند: تحت فشار

ایسلند ویک

بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم: چشم‌اندازهای دراماتیک، چشمه‌های آب داغ و دشت‌های آتشفشانی. اما مشکلی اساسی در کار است. ایسلند دیگر بیش از حد معروف شده است. در حال حاضر تعداد گردشگران موجود در ایسلند بیش از سکنه‌ی آن تخمین زده می‌شود.

پس با این وجود که به زبان آوردن عبارت «می‌خواهم به ایسلند سفر کنم» دل هر مسافر طبیعت دوستی را مملو از شعف می‌کند، شاید زمان آن فرا رسیده است که این مقصد را برای مدتی چند کنار بگذاریم.

جایگزین: نیوزیلند

نیوزیلند

اگرچه این کشور از لحاظ جغرافیایی با ایسلند تفاوت عمده‌ای دارد، با این حال جایگزینی متناسب با ایسلند به حساب می‌آید. کوه‌های پوشیده از برف، آتش‌فشان‌های فعال، جنگل‌های سرسبز و فراوان و توده یخ‌های تماشایی گردشگران نیوزیلند را از هر سو به‌سمت خود جذب می‌کند.

مازاد بر چشم‌اندازها، دیدن گله‌های گوسفندان در دل طبیعت طعمی متفاوت دارد.

فضا: هزینه سرسام‌آور

سفینه ویرجین گالاکتیک

میل به فضا رفتن کاملا قابل درک است. در بحبوحه‌ی مخاطرتی مانند ویروس زیکا، نابودی دیواره‌ی مرجانی بزرگ و پایتخت‌های آلوده و پرهیاهو، آیا پرتاب شدن به سوی خلایی سرد و تاریک تصمیمی عاقلانه نیست؟

علاوه بر آن شما عضو گروهی بسیار خاص می‌شوید: تا به امروز تنها ۵۳۶ نفر به فضا سفر کرده‌اند و از میان آن‌ها فقط ۲۴ نفر فراسوی مدار زمین بوده‌اند.

یک سفر با کمپانی Virgin Galactic حدود ۲۵۰ هزار یورو هزینه دارد و بنابراین بهتر است ثروتی برابر با ترامپ داشته باشید! حتی در صورتی که پول این بلیط گران‌قیمت را داشته باشید، می‌توانید در عوض ویلایی درجه یک در محیطی طبیعی خریداری کنید و در سراسر کره‌زمین به سفر و کندکاو بپردازید.

جایگزین: قطب جنوب

قطب جنوب

اگر به‌دنبال «فرار کردن از همه چیز» هستید، سفر به این تندرا که به بزرگی یک قاره است، این هدف را کاملا برآورده خواهد کرد. علاوه بر آن فرصت بازدید از محلی کاملا به دور از تمدن را می‌یابید که هزینه‌اش آن‌قدر گزاف نیست.

مطالب مرتبط:

منبع Fodors

دیدگاه