خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ کدامند (قسمت اول)

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ کدامند (قسمت اول)

عملیات عمرانی گسترده، ویروس‌های مرگ‌بار و انفجار جمعیت در برخی مقاصد گردشگری عملا سفر به آن‌ها را خالی از لطف می‌کند. کجارو قصد دارد این محل‌ها را معرفی کند و برای هر یک جایگزینی شایسته ارائه دهد.

هیچ‌کس از سفر بد خوشش نمی‌آید. مقاصدی که خطر آن‌ها را تهدید می‌کند یا تحت بازسازی و عملیات عمرانی قرار دارند بهتر است از لیست سفر ۲۰۱۷ حذف شوند.

با این تمهیدات دیگر جمله‌ی «ایکاش می‌دانستم که خطر زیکا وجود دارد» پس از سفر به گوشمان نخواهد خورد.

دبی: تحت عملیات عمرانی

دبی

این نوع بازسازی در اکثر شهرها بسیار مشهود نیست اما تغییرات کنونی دبی بی‌شک بسیار قابل‌ملاحظه است. دبی دارد با صرف میلیون‌ها دلار خود را برای «دبی اکسپو ۲۰۲۰» آماده می‌کند تا بازدیدکنندگان خود را بار دیگر با جاذبه‌های محیرالعقول خود به شگفتی وا دارد.

با اینکه این پیشرفت بسیار هیجان‌انگیز است اما از طرفی دیگر بدین معنا است که برخی از دیدنی‌های شهر (مانند بلندترین برج جهان که ساخت آن تا ۲۰۱۸ به طول می‌انجامد) در این بازه‌ی زمانی قابل بازدید نیستند.

جایگزین: هنگ کنگ

ریتز کارلتون هنگ کنگ

تا زمانی که دبی به حالت عادی بازگردد، سفر به هنگ کنگ را در نظر بگیرید. به‌جای بلندترین برج جهان می‌توانید از ریتز-کارلتون، بلندترین هتل دنیا و یکی از بهترین هتل های جهان دیدن کنید.

در زمان‌هایی که در میان ابرها چرت نمی‌زنید، می‌توانید از بوتیک‌های لوکس، بازار‌های خیابانی پر رفت و آمد، تفریحات شبانه پرزرق‌وبرق و غذاخوری‌های کلاس جهانی هنگ کنگ کمال لذت را ببرید.

دیواره بزرگ مرجانی: بحران محیط زیستی

دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی که روزگاری آکنده از رنگ‌های زیبا بوده امروزه‌ بر اثر تغییرات آب‌ و هوایی به اسکلت خاکستری رنگ بی جانی بدل شده که مرجان‌هایش در حال از بین رفتن هستند.

توریست‌ها را از آمدن به این محل دور افتاده منصرف نمی‌کنند زیرا آسیبی که آن‌ها وارد می‌کنند نسبتا محدود است. مگر اینکه طرز فکر شما در مورد سفری مفرح، غرق شدن در اندیشه‌ی اندوهی اگزیستانسیال است که از مشاهده‌ی روح نابودگر و سیری‌ناپذیر انسان حاصل می‌شود.

جایگزین: جزیره آتائورو

جزیره آتائورو

دیواره‌‌های مرجانی در سراسر کره‌ی زمین دیگر همانند گذشته اکوسیستم‌هایی رنگارنگ نیستند، اما بازدید از آتائورو (Atauro) برای علاقه‌مندان به زیستگاه‌های دریایی ایدئال است.

همچنین ساحل تیمور-لسته (Timor-Leste) از لحاظ تنوع گونه‌های جانوری بسیار غنی است.

ساحل میامی: خطر بیماری

ساحل میامی

می‌دانید ساده‌ترین راه برای نابود کردن تفریحات ساحلی چیست؟ زیکا!

در میان تمام دردسر‌های سفر، حمل ویروس زیکا باعث می‌شود که ایرلاین گم شدن اثاثیه شما را مانند سعادتی بزرگ بینگارد. با وجود اینکه ساحل‌های شنی زیبا و غذاهای لذیذ این محل را بسیار جذاب می‌کند، توصیه می‌شود در سال ۲۰۱۷ به اینجا سفر نکنید.

جایگزین: کی وست (Key West)

کی وست

وقتی که از غربی‌ترین ناحیه فلوریدا دیدن می‌کنید، دقیقا به این می‌ماند که سفری تمام عیار به کارائیب (سواحل باشکوه، هوای عالی) انجام داده‌اید. این‌گونه می‌توانید بدون مزاحمت زیکا در زیر آفتاب فلوریدا بیاسایید و از تماشای بناهای معماری شده به سبک «آرت دکو» لذت ببرید.

میدان تایمز: کانون توجه

میدان تایمز

مقوله‌ای داریم به نام «نیویورک واقعی» که میدان تایمز جزو آن نیست. همچنین به‌دلیل اینکه محلی‌ها عموما از آمدن به میدان پرهیز می‌کنند، این مکان همواره مملو از گردشگر است.

سوغات فروشی‌ها، چوب‌های سلفی، تجهیزات، عروسک الموس و گریل آمریکایی «Guy Fiery» همگی به‌دنبال خالی کردن جیب مسافران هستند.

جایگزین: بروکلین

بروکلین

اگر پنهانی با خود می‌اندیشید که نیویورک قطعا چیزی فراتر از لامپ‌های نئونی صرف است، بهتر است مسیر خود را از پل به‌سمت بروکلین را تغییر دهید. درست است که برادوی در منهتن واقع شده، اما در بروکلین می‌توانید به تماشای اجرای موسیقی زنده که روی آب اجرا می‌شود بروید یا «جشن پری دریایی» در Coney Island را ببینید یا به چشم‌انداز دریاچه‌ای زیبا در پارک پروسپکت بنگرید.

هنر خیابانی و غذای خوشمزه در هر گوشه‌ انتظارتان را می‌کشد و قیمت‌ها هم بسیار منطقی‌تر هستند.

دهلی نو: غرق در دود

دهلی نو

زمانی آشفتگی خیره‌کننده دهلی نو باعث گرایش گردشگران به این شهر شلوغ می‌شد. از سال ۲۰۱۶ «اسماگ بزرگ دهلی» این تصویر را از بین برد. برای توصیف ابر دودی که شهر را احاطه کرده صفت «آخرالزمانی» به کار گرفته می‌شود، ازاین‌رو با سفر کردن می‌توانید بدترین آلودگی هوای کره زمین را تجربه کنید.

در روز‌های اوج آلودگی افق دید تا چندین متر کاهش می‌یابد.

جایگزین: بنگلور (Bangalore)

بنگالور

در حالی که دهلی نو برای بهبود اوضاع در تکاپو است، بهتر است در مورد سفر به نواحی جنوبی‌تر فکر کنید. بنگلور کلا‌ن‌شهری آرام است که حسی مانند «ساحل غربی» را به ذهن متبادر می‌کند.

مردمی مهربان، غذاخوری‌های بسیار جذاب و هوایی متعادل در سراسر سال، سفر شما را آکنده از خوشی و آرامش خواهد کرد. بنگلور شهری سرسبز است که معبد‌ها و آبشار‌هایش نفس را در سینه‌ی هر بیننده‌ای حبس می‌کند.

در نزدیکی شهر، جنگلی وجود دارد که در آن حیواناتی درنده‌ای مانند شیر و ببر زندگی می‌کنند. می‌توانید با تورهای سیاحتی پارک ملی، این شگفتی‌های طبیعی را از نزدیک ببینید.

مطالب مرتبط:

منبع Fodors

دیدگاه