قوانین گردشگری جدید در بارسلونا

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
قوانین گردشگری جدید در بارسلونا

چندی پیش در قوانین گردشگری بارسلونای اسپانیا تغییراتی ایجاد شد. با کجارو همراه شوید تا با این قوانین جدید آشنا شوید.

شهر زیبای بارسلونا در اسپانیا هر سال میزبان شمار زیادی از گردشگران است. اخیراً دستگاه‌های مسئول در امور گردشگری قوانین و راهکارهایی را به منظور جلوگیری از شلوغی بیش از حد این شهر تصویب کرده‌اند.

به منظور ایجاد یک مدل با ثبات‌تر از گردشگری در آینده و نیز کمک به برداشتن فشار‌های ناشی از هزینه‌های کنترل نشده اجاره و شلوغی بیش از حد فضاهای عمومی بر ساکنین محلی، یک نقشه شهری خاص برای محل اقامت توریست‌ها طراحی شده است. در واقع این طرح تعداد تخت‌های موجود برای گردشگران را محدود خواهد کرد. با انجام این طرح دیگر اجازه داده نخواهد شد منازل و اقامتگاه‌های توریستی بیشتری در مناطق تاریخی شهر، مثل «شهر قدیمی» (old town) بازگشایی شود. این قانون همچنین شامل ممنوعیت ساخت هتل‌های جدید یا صدور مجوز جدید برای آپارتمان‌های توریستی در داخل شهر می‌شود.

بارسلونا

این قانون جدید در واقع در حمایت و کمک به ۱/۶ میلیون ساکنین محلی است که شاهد جمعیتی بالغ بر ۳۲ میلیون گردشگر در سال گذشته بودند که از پایتخت کاتالان بازدید کردند.

بسیاری از گمانه‌زنی‌های اخیر حاکی از مشارکت ۱۲ تا ۱۴ درصدی بخش گردشگری در اقتصاد شهر است. حدود ۲۰ درصد از گردشگران از سایر نقاط اسپانیا به بارسلونا می‌آیند.

بسیاری از صاحب‌نظران در صنعت توریست و گردشگری اظهار نگرانی کرده‌اند که این اقدام موجب تضعیف اقتصاد محلی خواهد شد. در حقیقت قانون جدید باعث داغ شدن بحث‌ها در بین موافقان و مخالفان این طرح شده است. در یک نامه سر‌گشاده، جامعه هتل‌داران بارسلونا اظهار داشتند که مسئولین شهری باید بر مشکل آپارتمان‌های توریستی غیر‌قانونی که حدود ۵۰,۰۰۰ تخمین زده شده است یا تعداد بالای مسافران یک روزه که سهم ناچیزی در اقتصاد دارند فائق آیند. البنه انتظار نمی‌رود که این قوانین تا سال ۲۰۱۹ به اجرا درآید.

باید در نظر داشت که با اجرای این قانون گردشگران احتمالا به بازدید و گردش در مناطقی خارج از نواحی شلوغ و پرازدحام «لارامبلا» (La Rambla) و «ال‌پوبلنو» (El Poblenou) تشویق خواهند شد. به علاوه راهکار‌های اخیر مجلس در افزایش تعداد لاین‌های دوچرخه‌سواری و تغییر کاربری بسیاری از خیابان‌ها به نواحی سبز مخصوص عابرین پیاده می‌تواند شروع خوبی برای یک بارسلونای دوست‌دار محیط زیست باشد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه