بازی سیاست در معروف ترین ساختمان تسخیر شده جهان

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
بازی سیاست در معروف ترین ساختمان تسخیر شده جهان

ساختمان‌های بسیاری در گوشه و کنار جهان به تسخیر ارواح و اشباح درآمده‌اند، البته این آن چیزی است که بسیاری از گردشگران حوزه‌ی وحشت یا دوست دارند باور کنند، یا تظاهر می‌کنند که باور کردند. اما فکر می‌کنید معروف‌ترین ساختمان تسخیر شده جهان کجاست؟

فکر می‌کنید تسخیر شده‌ترین نقطه‌ی این جهان کجاست؟ در واقع ما در کجارو و در قالب مجموعه مطالب گردشگری وحشت سعی کردیم به سراغ شماری از معروف‌ترین مقاصد ترسناک رفته و شما عزیزان را به گشت و گذاری در دل این بناهای عجیب و مرموز دعوت کنیم.

در حالی که داستان‌های بسیاری پیرامون مکان‌های تسخیر شده وجود دارد، اما صحت و سقم بسیاری از این داستان‌ها هیچ گاه به صورت کامل مشخص نشده و باز هم خرافات و داستان پردازی نقشی مهم در به شهرت رسیدن آنها دارند. در واقع آن هاله‌ی سراسر ابهام و رمز و راز همچنان آنها را در برگرفته و به این سادگی‌ها فرصت عیان شدن حقیقت را نمی‌دهد.

کاخ سفید تسخیر شده

در نهایت شاید بسیاری چندان به وجود و حضور ارواح باور نداشته باشند، اما دست کم ما امیدواریم شما از مطالعه‌ی این داستان‌های تاریخی و بعضا برگرفته از افسانه‌های فولکلور محلی لذت برده و برای مدتی کوتاه هم که شده، ترس و هیجان آنها را لمس کنید. به همین خاطر این بار مقصدی متفاوت را برای بازدید انتخاب کردیم که از قضا این روزها، دوران پراسترسی را تجربه می‌کند.

کاخ سفید تسخیر شده

شاید برای‌تان عجیب باشد، اما یکی از معروف‌ترین نقاط تسخیر شده‌ی جهان از قضا مکانی است که هر روزه شاهد تصمیم گیری‌هایی مهم و کاربردی است که تأثیراتی مستقیم و غیر مستقیم بر روابط حاکم بر کشورهای مختلف جهان دارند!

کاخ سفید

 بله، درست حدس زدید، کاخ سفید آمریکا نیز ظاهرا مدت مدیدی است که توسط ارواح بسیاری به تسخیر درآمده است. طبق گزارشات موجود روح افرادی همچون «ویلیام هنری هریسون»، «اندرو جکسون»، «ابیگیل لینکلن»، «توماس جفرسون»، «جان تایلر»، «دالی مدیسون»، «ویلی لینکلن» و پدرش نآبراهام لینکلن» بارها در این ساختمان و از سوی افراد متعددی مشاهده شده‌اند.

کاخ سفید تسخیر شده

اما هر کدام از این ارواح هم ظاهرا به بخش خاصی از این ساختمان علاقه دارند، به عنوان مثال  هریسون معمولا در حوالی اتاق زیر شیروانی رفت و آمد دارد، جکسون اما به اتاق رز علاقه دارد که در مدت ریاست جمهوری‌ خود از آنجا به عنوان اتاق خواب استفاده می‌کرد، خانم آدامز هم به صورت مکرر در اتاق شرقی دیده شده است، جایی که خودش را در رختشویخانه به دار آویخت.

کاخ سفید تسخیر شده

«ماری تاد لینکلن» همسر آبراهام لینکلن زمانی گزارش داد که ارواح رؤسای جمهور سابق جفرسون و تایلر را در اتاق بیضی زرد مشاهده کرده است.

ساختمان تسخیر شده کاخ سفید

از سوی دیگر وقتی الن ویلسون به دنبال بزرگ کردم باغ گل رز بود که گل‌هایش در اصل بوسیله‌ «دالی مدیسون» کاشته شده بودند نیز ماجرای ارواح تکرار شد، چرا که این بار کارگران بارها حین کار با روح خانم مدیسون مواجه شدند که همچنان از باغ  گل‌های رز مورد علاقه‌اش محافظت می‌کرد. پسر آبراهام لینکلن که در سن یازده سالگی در کاخ سفید جان سپرد نیز از جمله ارواحی است که همچنان سکونت در این کاخ را به ترک این جهان ترجیح داده‌اند.

کاخ سفید

اما به جز مشاهده ارواح، گزارشات عجیبی نیز در مورد رایحه‌های قابل استشمام در این کاخ موجود است. ظاهرا در این ساختمان گاهی شمیم گل رز به مشام می‌رسد که گفته می‌شود به شکلی با روح خانم مدیسون در ارتباط است.

ساختمان تسخیر شده کاخ سفید

یکی از ارواحی که به صورت مکرر از سوی بسیاری از افراد و ساکنان کاخ مشاهده شده و از این نظر نیز شهرتی به هم زده، آبراهام لینکلن فقید است. در میان کسانی که روح او را مشاهده کرده و یا تنها از حضور او آگاه شده‌اند می‌توان به «النور روزولت»، رئیس جمهور «ترومن» و دخترش و نیز «ژاکلین کندی» اشاره کرد. همچنین «ملکه ویل‌هِلمینا» از هلند، «جیمز هاگرتی» دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور «دوایت آیزنهاور»، وینستون چرچیل، تئودور روزولت، دختر رونالد ریگان و نیز شوهرش نیز از دیگر ملاقات کنندگان ناخواسته‌ی «ابی لینکلن» بوده‌اند.

ساختمان تسخیر شده کاخ سفید

از اتاق زرد سخن گفتیم که به نحوی عجیب با خانواده‌ی لینکلن در ارتباط است. این اتاق گویا در زمان تصدی پست ریاست جمهوری توسط آبراهام لینکلن، کتابخانه شخصی او بوده و یکی از محبوب‌ترین اتاق‌های او در کاخ سفید بوده است.

بسیاری از کارمندان کاخ سفید بارها گزارش داده‌اند که این رئیس جمهور فقید را در این اتاق و در حالی مشاهده کرده‌اند که کنار پنجره ایستاده و به بیرون خیره شده است. بانوی نخست «گریس کالیج» (Grace Coolidge) نیز در زمان اقامت در کاخ سفید ادعایی مشابه را مطرح کرد. در کنار لینکلن، ظاهرا صدای «دیوید بارنز» (David Burns) نیز در این اتاق به گوش رسیده است.

ساختمان تسخیر شده کاخ سفید

اما داستان‌های افسانه‌ای و عجیب پیرامون کاخ سفید بسیار متنوع و از سویی بی‌نهایت جذاب هستند. در میان مکان‌های تسخیر شده و معروفی که این گوشه و آن گوشه‌ی کاخ سفید جا خوش کرده‌اند، زیرزمین این ساختمان شهرتی خاص دارد.

ساختمان تسخیر شده کاخ سفید

برخلاف دیگر نقاط کاخ سفید که توسط شبحی از ارواح انسانی به اشغال درآمده‌اند که زمانی نقشی مهم در شکلی گیر تاریخ این کشور داشته‌اند، زیزمین ظاهرا منزلگاه یک گربه‌ی شرور و اهریمنی است که از قضا شوم و بدیمن است.

کاخ سفید تسخیر شده

کسانی که ادعا کرده‌اند با این روح شریر مواجه شده‌اند، همگی از داستانی واحد سخن می‌گویند. این که این گربه در ابتدا شبیه به یک بچه گربه‌ی ناز و کوچولو ظاهرا می‌شود، اما وقتی به اندازه کافی به فرد نزدیک شد، بزرگ و بزرگ‌تر شده و شبیه به شبح یک دیو شباهت پیدا می‌کند.

موجود پشمالوی ساکن زیرزمین کاخ سفید، موجودی شوم و بدیمن است و ظاهر شدنش طلیعه‌ی بدشانسی و فاجعه است

بر طبق افسانه‌ها ممکن است سال‌ها یکی از پس از دیگری بگذرند و کسی با این گربه مواجه نشود، اما معمولا زمانی که این گربه خود را نشان می‌دهد، فاجعه‌ای ملی در انتظار ایالات متحده است. این گربه شیطانی ظاهرا مدتی قبل از بحرات مالی بزرگ سال ۱۹۲۰ سری به این زیرزمین زده بود و همچنین درست قبل از ترور رئیس جمهور کندی نیز دیده شده است.

کاخ سفید تسخیر شده

کاخ سفید

اما داستان کاخ سفید و بخش‌های مختلف و تسخیر شده‌ی آن ادامه دارد. در مطلب بعدی این ماجرا را پی خواهیم گرفت.

ساختمان تسخیر شده کاخ سفید

امیدوارم از مطالعه‌ی این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید. همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

مطالب مرتبط:

منبع neatorama

دیدگاه