سفر به ارمنستان؛ بایدها و نبایدها برای خانم ها

روژین  پورحیدر
روژین پورحیدر پنجشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
سفر به ارمنستان؛ بایدها و نبایدها برای خانم ها

هر کشوری قواعد و قوانین خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم خانم‌ها را از باید و نباید‌های سفر به ارمنستان مطلع کنیم.

زن‌ها سفر را به‌دلایل مختلف انتخاب می‌کنند. از کشف یک سرزمین و فرهنگ جدید گرفته تا دلایل کاری و شغلی، اگرچه ساده‌ترین دلیلی که می‌تواند یک خانم را وادار کند چمدانی مختصر ببندد و راهی سفر شود، تمدد اعصاب و کسب آرامش است.

اما گاهی شاهد برخی عرف‌ها و فرهنگ‌های خاص در برخی کشورها هستیم. به‌طور حتم این مسائل روی کیفیت و شرایط سفر گردشگران در آن کشور نیز تاثیر خواهد داشت. در اینجا است که عمق حساسیت‌های فرهنگی و عرفی روی جنسیت مسافران به‌صورت ملموس احساس می‌شود.

تور ارمنستان

به‌طور حتم سفر کردن برای زنان مستقل، امری عادی و معمولی است؛ اما ممکن است در برخی موارد مسافران زن شاهد برخی مسائل و پیش‌آمدها باشند که در صورت برخوردی منطقی از جانب ایشان این مشکلات قابل حل خواهند بود.

اولین نکته‌ای که در شروع سفر لازم است به آن توجه کنیم، این مهم است که در کشورهای مختلف ممکن است شاهد فرهنگ‌ها و عرف‌هایی متفاوت باشیم. به همین خاطر لازم است بتوانیم به‌گونه‌ای منطقی با آن قوانین کنار بیائیم و خودمان را با شرایط حاکم بر آن کشور وفق بدهیم.

بنابراین اگر جزو آن دسته خانم‌هایی هستید که قصد سفر به ارمنستان را دارند، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سفر به ارمنستان

با اینکه مسیحیت دین غالب در ارمنستان است، اما در این کشور با فضایی فوق‌العاده سنتی روبه رو خواهید شد. اگرچه در این کشور پوششی خاص برای زنان و مردان تعریف نشده است، اما لازم است که در طول اقامت در خاک ارمنستان پوششی موجه و مناسب را انتخاب کنید.

البته این جریان به میزان اعتماد به نفس شما بستگی دارد. اما توصیه‌ی ما به شما این است که تا حد ممکن از لباس‌های مناسب استفاده کنید و با عامه‌ی مردم هماهنگ باشید. در این صورت بدون جلب توجه، آزادانه در شهر قدم می‌زنید و از تک‌تک لحظه‌های خود لذت می‌برید.

اگرچه این ترفند هم نمی‌تواند به‌طور کامل شما را در برابر نگاه‌های عجیب مردهای ارمنی محافظت کند، اما بهتر آن است که بدون توجه به فضای اطراف تنها سرگرم لذت بردن از تور مسافرتی خود شوید.

در این بین اگر احساس کردید کسی شما را تعقیب می‌کند، سریعا خودتان را به یک فضای شلوغ و پر رفت و آمد عمومی برسانید. از کیف پول، و مدارک‌شناسایی خود به بهترین نحو محافظت کنید. جالب است بدانید ایروان جزو امن‌ترین شهرهای دنیا است، اما احتیاط همیشه و همواره برای خانم‌های تنها لازم و ضروری خواهد بود.

شب‌های تابستان ایدئال ترین زمان برای قدم زدن در میادین و خیابان‌های زیبای ایروان است. می‌توانید سیل عظیمی از گردشگران و توریست‌های خارجی را در پارک‌ها و میدان‌های اصلی شهر مشاهده کنید. جالب است بدانید که فواره‌های جذاب ایروان راس ساعت ۹ فعال می‌شوند و به زیبایی‌های ایروان می‌افزایند.

سفر به ارمنستان

اما بهتر است جانب احتیاط را نگه دارید و پس از ساعت ۱۱ در خیابان نمانید. به‌خصوص اگر تنها هستید و محل اقامت شما با مرکز شهر فاصله دارد.

توجه داشته باشید که راهنمای مسیر اتوبوس‌ها در ارمنستان به زبان ارمنی نوشته شده است. بنابراین برای پیدا کردن خط اتوبوس مد نظر به یک کتابچه‌ی راهنمای انگلیسی زبان نیاز خواهید داشت. می‌توانید برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی در ارمنستان که تا ساعت ۱۲ شب به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند، استفاده کنید.

سفر به ایروان

مترو در ارمنستان تا ساعت ۱۱ فعال است. به خاطر داشته باشید که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای خانم‌ها، به مراتب امن‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. اما اگر تصمیم گرفتید در رفت و آمد‌های خود از تاکسی استفاده کنید، کرایه‌ها با توجه به خارجی بودن شما گران‌تر خواهند بود. به‌خصوص اگر به زبان ارمنی مسلط نباشید.

ایروان

خوشبختانه مردم ارمنستان خوش‌رو و صمیمی هستند و در معاشرت با خارجی‌ها پیشقدم می‌شوند و سر صحبت را با گردشگران باز می‌کنند. در صورت نیاز به شما در پیدا کردن آدرس مد نظرتان کمک خواهند کرد و هرگونه اطلاعاتی که نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار خواهند داد.

توصیه‌ی ما به شما این است  که معادل ارمنی یا روسی برخی لغات یا اصطلاحات را در دست داشته باشید. چراکه کمتر کسی در ارمنستان به زبان انگلیسی مسلط است و آشنایی با برخی لغات ارمنی در طول سفر به نفع شما خواهد بود. البته این کار برای آن دسته از توریست‌هایی که در آدرس‌یابی مهارت دارند، ضرورتی نخواهد داشت.

سفر به ارمنستان

به‌طور حتم شما به‌عنوان یک توریست در شهر جلب توجه خواهید کرد و محلی‌ها ممکن است با نگاه‌های عجیب و خیره شما را تماشا کنند. اما مادامی که رفتار و برخورد شما متعادل و مناسب باشد، مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد. در صورت احترام به سنت‌ها و فرهنگ مردم می‌توانید حسی خودمانی و صمیمی در سفر به ارمنستان داشته باشید و از لحظه لحظه‌ی آن لذت ببرید. شما در صورت رعایت برخی قوانین و قواعد ساده می‌توانید از جذابیت‌های تاریخی شهر لذت ببرید. فرهنگ غنی ارمنستان را بشناسید و سفری سرشار از آرامش را در این کشور آسیایی تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ginosi

دیدگاه