گردشگری شبانه تهران در سعدآباد و موزه قصر

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
گردشگری شبانه تهران در سعدآباد و موزه قصر

گردشگری شبانه پایتخت در مجموعه سعدآباد و باغ موزه قصر اجرا می‌شود.

«رجبعلی خسروآبادی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:

در برنامه شبانه تهرانگردی در نظر داریم محیطی را برای گردشگران خارجی و شهروندان شاغل تهرانی فراهم کنیم.

موزه قصر

وی با اشاره به اینکه مقاصد گردشگری باید از لحاظ امنیتی، مدیریت ورود و خروج و برخی امکانات خدمات پذیرایی، از شرایطی مساعد برخوردار باشند، تاکید کرد که با فراهم بودن امکانات، شاهد حضور گردشگران خارجی و داخلی در مجموعه سعدآباد و باغ‌موزه قصر خواهیم بود.

کافه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران که در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی «کافه، مقصد گردشگری شهری» سخن می‌گفت، در ادامه بیان کرد:

در بحث سفر و گردشگری، پذیرایی مطلوب یکی از عوامل مهم برای جذب گردشگر است که در این خصوص، کافه‌ها می‌توانند به عنوان مقاصد جذب گردشگری محسوب شوند.

خسروآبادی افزود که خاطره‌ شهری جزئی از جاذبه‌ گردشگری است که با احیای کافه‌های قدیمی مانند «لقانطه» می‌توان این سابقه ذهنی را تداعی کرد.

او در توضیحاتی تکمیلی‌تر تاکید کرد که تا وقتی خدمات پذیرایی و جانبی و مکانی برای قدم زدن یا بازدید وجود داشته باشد، رویدادی اتفاق افتد و دسترسی به آن مکان آسان باشد، می‌توان گردشگری شبانه داشت و بهترین حالت برای این مورد، مکان‌های بسته و تحت کنترل است؛ چرا که در فضایی مثل بافت تاریخی تهران تا زمانی که ساختمان‌های اداری به هتل موزه یا موزه تبدیل نشود، امکان ایجاد گردشگری شبانه وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه