رستوران های تبریز، جایی برای تجربه طعم های ناب

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
رستوران های تبریز، جایی برای تجربه طعم های ناب

تبریز یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران، به‌خصوص در فصول گرم سال است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه مقاله با بهترین رستوران‌های آن آشنا شوید.

تبریز از جمله شهرهای بسیار زیبا و گردشگری ایران است که گردشگران بسیاری در روزهای مختلف سال به آن سفر می‌کنند. علاوه بر جاهای دیدنی تبریز، رستوران‌های زیادی در این شهر وجود دارد که انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. تنوع بسیار زیاد این رستوران‌ها، باعث شده که انتخاب برای گردشگران سخت‌تر شود. به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین رستوران‌های این شهر را که کیفیت و قیمت مناسبی را دارند، به شما معرفی کنیم.

رستوران سنتی و باغ آنا

رستوران سنتی و باغ آنا

اگر از تبریز به‌سمت سردرود بروید، رستوران‌های سنتی و باغچه‌های بسیاری را می‌بینید که به گردشگران و مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند. یکی از بهترین آن‌ها، رستوران سنتی و باغ آنا است که می‌توانید در آن غذاهای بسیار خوشمزه سنتی از جمله کباب، ماهیچه، آبگوشت و صد البته کوفته تبریزی را نوش جان کنید. این رستوران در مسیر تبریز سردرود قرار دارد و می‌توانید بعد از ناهار، به بازدید باغ‌های زیبای سردرود یا روستای تاریخی کندوان بروید. باغ آنا در محیطی به مساحت سه هزار متر مربع به‌صورت سرپوشیده با انواع درختان و گیاهان طبیعی جنگلی شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. مهمانان می‌توانند از میز و صندلی استفاده کنند یا به سبک قدیم روی سکوهایی که تعبیه شده است، بنشینند. در ضمن حریم میز و صندلی‌ها و سکوها به‌خوبی از هم جدا شده است.

تلفن: ۰۴۱۳۴۲۰۹۵۲۴

آدرس: جاده تبریز-آذرشهر، کمربندی سردرود

وب‌سایت: bagheana.com

رستوران حاج علی

رستوران های تبریز

رستوران حاج علی تبریز یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر است که در بازار تبریز، بازار کلاه‌دوزان (بوهچی بازار) قرار دارد. این رستوران بیش از ۱۰۰ سال در بازار تبریز مشغول فعالیت است و غذاهای سنتی ایرانی مانند چلوکباب را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. رستوران حاج علی پیشنهاد ما به گردشگرانی است که قصد سفر به تبریز را دارند، چون هم می‌توانید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی جهان دیدن کنید و هم غذای بسیار خوشمزه‌ای نوش جان کنید. غذاهایی که در این رستوران ارائه می‌شود، کباب کوبیده، برگ و جوجه‌کباب است و می‌توانید با خوردن این غذاها، طعم ناب کباب‌های قدیمی ایرانی را مزه کنید.

در رستوران حاج علی همراه غذا دوغ و نوشابه و سوپ مجانی داده می‌شود و  قیمت غذاها هم بالا نیست. اینجا رستوران شلوغی است و ساعت ۱۲ ظهر بیشتر صندلی‌هایش پر می‌شود و تا ساعت ۱۴:۳۰ هم بیشتر غذا سرو نمی‌کند. اگر به‌دنبال رستورانی با فضای شیک و نورپرداری و ‌رنگ هستید، سراغ این رستوران نروید، زیرا رستوران حاج علی تقریبا همان فضایی را که از بدو تاسیس داشته، حفظ کرده است.

تلفن: ۰۴۱۳۵۲۴۷۳۸۹

آدرس: تبریز، بازار تبریز، بازار کلاه‌دوزان (بوهچی بازار)

رستوران حاج مجید

رستوران حاج مجید تبریز

رستوران حاج مجید یکی از رستوران‌های قدیمی تبریز است که در خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن قرار دارد. این رستوران از سال ۱۳۵۲ شروع به کار کرد و صاحب آن فردی به نام حاج مجید یا حاج مجید تویوخچی (حاج مجید مرغ‌فروش) بود. این رستوران فقط چلو مرغ می‌پزد که طعم بسیار لذیذی دارد. پس اگر عاشق چلومرغ هستید، در سفر به تبریز حتما سری به این رستوران بزنید. قیمت غذای این رستوران به نسبت کیفیت آن، بسیار مناسب است، پس نگران قیمت‌ هم نباشید.

تلفن: ۰۴۱۳۵۵۶۴۱۶۱

آدرس: تبریز، خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن

رستوران های جلالی سردرود

رستوران جلالی سردرود

اولین شعبه‌ی رستوران جلالی، در سال ۱۳۶۰ در شهر سردرود (نزدیکی تبریز) فعالیت خود را آغاز کرد. در واقع شادروان حاج اسماعیل جلالی سردرود از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در زمینه‌ی رستوران‌داری آغاز کرد. رستوران وی واقع درشهر سردرود، یکی از خوش آب‌و‌هواترین شهرهای استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد که به‌عنوان بهترین رستوران آن شهر با منوی انواع کباب‌های ایرانی معرفی شد. امیر سالار جلالی سردرود فرزند حاج اسماعیل از سال ۱۳۸۲ با راه‌اندازی ۳ شعبه در تبریز فعالیت خود در انواع  غذاهای ایرانی و فرنگی را آغاز کرد. شعبه اول در سال ۱۳۸۲ در دو طبقه‌ی مجزا افتتاح شد؛ شعبه دوم در سال ۱۳۹۵ با چشم‌اندازی زیبا و پارکینگ اختصاصی مشغول به کار شد؛ شعبه سوم در سال ۱۳۹۶ با سالنی با دکوراسیون شیک به این مجموعه اضافه شد.

کیفیت غذاهای این رستوران به‌گونه‌ای است که مردم تبریز برای امتحان کردن آن، به سردرود می‌روند. در این رستوران کباب‌های ایران (همراه با کره‌ی محلی) و انواع غذاهای فرنگی و دریایی تهیه شده از بهترین نوع گوشت و به‌کارگیری بهترین و مجرب‌ترین کادر آشپزی و همچنین کنترل کیفی انواع مواد اولیه و نوع سرویس‌دهی به سبک اروپایی در خدمت مهمانان گرانقدر است.

از منوی این رستوران می‌توانید غذایی نظیر چلوشيشليک با استخوان (راسته گوسفندی)، چلوکباب کوبیده مخصوص (راسته گوسفندی)، چلو ماهیچه گوسفندی، ته چین مرغ قالبی، کوفته تبریزی، انواع پیش‌غذاها و نوشیدنی‌ها را سفارش دهید؛ هرچند قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است.

شعبه بسیج: تبریز، دروازه تهران، میدان بسیج  (ابتدای جاده نمایشگاه بین‌المللی )، پشت ایستگاه BRT

تلفن: ۰۴۱۳۶۳۷۷۸۸۲

شعبه ارتش: تبریز، ارتش جنوبی، ما بین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز

تلفن: ۰۴۱۳۵۵۷۰۴۴۸

شعبه رشدیه: تبریز، میدان فهمیده،‌ طبقه‌ی فوقانی مرکز خرید رشدیه

تلفن: ۰۴۱۳۶۶۶۱۱۱۰

وب‌سایت: www.resturanjalali.com

کباب سرای ریحان

کبابسرای ریحان تبریز

کباب‌سرای ریحان در دروازه تهران، نرسیده به هتل مرمر، جنب فروشگاه آناتا قرار دارد و کباب‌های بسیار خوشمزه‌ای عرضه می‌کند. دکوراسیون این رستوران روشن و دل‌باز است. این رستوران در سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون دو شعبه دارد. در ضمن صبحانه سلف سرویس این رستوران هرروز از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح آماده‌ی پذیرایی از مهمانان گرامی است. در منوی این رستوران ساج کباب، شاه کباب،‌ کباب مخلوط مخصوص ریحان، کباب قلوه‌ای، کباب بختیاری، کباب کوبیده مخصوص با گوشت بره، کباب بال مرغ، جوجه‌کباب بدون استخوان و... به‌چشم می‌خورد.

تلفن شعبه اول: ۰۴۱۳۳۳۲۴۳۴۲

آدرس شعبه اول: تبریز، دروازه تهران، نرسیده به هتل مرمر

تلفن شعبه دوم: ۰۴۱۳۳۲۷۲۰۲۰

آدرس شعبه دوم: تبریز، ولیعصر، میدان بهارستان

وب‌سایت: www.restoranereyhan.com

چلوکبابی باختر

چلوکبابی باختر تبریز

در دروازه تهران و نزدیکی هتل مرمر کبابی‌های خوب و سرشناسی قرار دارند که یکی از آن‌ها رستوران باختر است که در خیابانی به همین نام واقع شده است. در این رستوران می‌توانید بهترین کباب‌ها را نوش جان کنید؛ اگر طرفدار پروپاقرص کباب هستید، در سفر به تبریز رستوران باختر را فراموش نکنید.

تلفن: ۰۴۱۳۳۲۴۲۱۸۰

آدرس: تبریز، دروازه تهران، بالاتر از پمپ بنزین خیابان باختر

چلوکبابی مهران

چلوکبابی مهران تبریز

یکی دیگر از کبابی‌های خوب و بنام در مسیر دروازه تهران،  چلوکبابی مهران است که در سه راهی ولی‌عصر، رو‌به‌روی پمپ بنزین قرار دارد. شاید کمتر کسی در تبریز باشد که طعم ناب کباب‌های مهران را تجربه نکرده باشد. این رستوران نیز از قدیمی‌های شهر است و به گردشگران توصیه می‌شود حتما در سفر به تبریز به آن سری بزنند.

تلفن: ۰۴۱۳۳۳۰۵۹۶۲

آدرس: تبريز، دروازه تهران، سه راهی وليعصر، رو‌به‌روی پمپ بنزين

رستوران قرآنی

رستوران قرآنی تبریز

رستوران قرآنی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های تبریز است که هنوز هم با همان کیفیت خوب قدیمی، به کارش ادامه می‌دهد. اگر برای گشت‌وگذار و خرید به مرکز شهر و بازار قدیمی رفتید، می‌توانید برای صرف ناهار به این رستوران بروید. رستوران قرآنی در خیابان جمهوری و طبقه دوم پاساژ کیان قرار دارد و تست کردن طعم ناب کباب‌هایش بسیار توصیه می‌شود.

رستوران قرآنی تبریز

تلفن: ۰۴۱۳۵۵۶۵۳۸۶

آدرس: تبریز، آذربایجان شرقی، خيابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم

کبابی پاکدل

رستوران های تبریز

در بلوار ۲۹ بهمن تبریز، در باغ توت سابق، کبابی پاکدل انواع کباب خوشمزه را به مشتریان ارائه می‌کند. این کبابی کمی بالاتر از دانشگاه تبریز قرار دارد و اگر از آنجا رد شدید، حتما از کباب‌های این کبابی امتحان کنید.

تلفن:۰۴۱۳۳۳۰۵۴۲۴

آدرس: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، مقابل جام جم

رستوران ایمانی 

رستوران ایمانی سردرود

رستوران ایمانی در سردرود قرار دارد که فاصله‌ی آن با تبریز فقط ۲۰ دقیقه است. غذاهای این رستوران و همچنین محیط آن به‌قدری خوب است که در سفر به تبریز، ارزش این را دارد که سری هم به سردرود زده و طعم لذیذ غذاهای ایرانی (انواع کباب و دیزی) را بچشید. این رستوران در سردرود دو شعبه دارد که هرکدام دکوراسیون متفاوتی دارند. قیمت غذاهای این رستوران به نسبت کیفیت آن‌ها مناسب است. در ضمن بوفه‌ی سلف سرویس شامل انواع آش، سوپ، سالاد و دسر رایگان است و فقط باید برای غذای اصلی پول بپردازید؛ اما اگر فقط از بوفه استفاده کنید، برای هر نفر ۱۸ هزار تومان تمام می‌شود.

از امکانات این رستوران می‌توان به تحویل در محل، صندلی کودک، دستگاه پوز سیار، پارکینگ، جایگاه ویژه، بیرون‌بر، تلویزیون، فضای باز نشستن، رزرو تلفنی و لژ خانوادگی اشاره کرد.

تلفن: ۰۴۱۳۴۲۰۱۵۹۵

آدرس: سردرود، میدان امام حسین، رو‌به‌روی باغچه سنتی ایمانی

رستوران و باغچه سنتی برکه

رستوران برکه تبریز

رستوران برکه یک باغچه‌ی سنتی است که در کمربندی سردرود قرار دارد؛ در این مسیر چندین سفره‌خانه و باغچه‌ی سنتی وجود دارد که برکه یکی از بهترین آن‌ها است. در این رستوران می‌توانید بهترین کباب‌ها و آبگوشت‌های تبریز را نوش جان کنید. این رستوران فضای بسیار زیبایی دارد که خود می‌تواند از دلایل رفتن به این رستوران باشد.

رستوران برکه تبریز

این رستوران قابلیت پذیرایی از ۲۸۰ نفر مهمان را دارد. مجموعه‌ی رستوران برکه در اصل باغ رستورانی منحصربه‌فرد با جذابیت‌های خاص است، از جمله طراحی محیطی سنتی مملو از درختان استوایی مانند موز که زیبایی خاصی به این فضا بخشیده‌اند، وجود برکه‌ای مملو از ماهی‌های زیبا و زینتی در وسط رستوران که نماد این مجموعه است  و... مطمئناً می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

حضور پرندگان آزاد مختلف در محیط رستوران که به‌راحتی در این فضای باغ‌گونه به پرواز در می‌آیند، تنها گوشه‌ای‌ از ویژگی‌های این رستوران به شمار می‌رود. غذاهای سنتی این رستوران به‌همراه مخلفات بسیار متنوع و با کیفیت بالا، خاطره‌ای دلنشین را در ذهن مهمانان حک می‌کند. از جمله غذاهای متفاوت و جذاب رستوران برکه می‌توان به نحوه‌ی سرو دیزی سنتی مخصوص مجموعه اشاره کرد که قطعا یکی از متفاوت‌ترین انواع دیزی‌هایی خواهد بود که تاکنون میل کرده‌اید. علاوه بر آبگوشت تبریز با سنگک داغ و لذیذ می‌توانید آبگوشت ماهیچه، چلو ماهی، شیشلیک، جوجه‌کباب، چلوبرگ، چلو گردن، چلو کوبیده و... را نیز سفارش دهید. همین مزایا باعث شده است که در ایام تعطیل به‌خصوص روزهای جمعه بسیار شلوغ باشد و مهمانان برای پیدا کردن جای خالی باید منتظر بمانند.

تلفن: ۰۴۱۳۴۲۰۹۵۱۶

آدرس: تبریز، کمربندی سردرود، ما بین زیرگذر اول و دوم

رستوران ایپک یولی

رستوران ایپک یولی تبریز

رستوران ایپک یولی یکی از بهترین رستوران‌های مرکز شهر (خیابان دارایی) است که انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی، از جمله انواع کباب ایرانی و ترک را سرو می‌کند. البته این رستوران شعبه‌ی دیگری هم دارد که در اتوبان پاسداران، کوه عینالی، بام تبریز واقع شده است. پس اگر به کوه عینالی رفتید، می‌توانید طعم غذاهای لذیذ این رستوران را هم بچشید. 

تلفن: ۰۴۱۳۵۲۳۸۸۹۰

آدرس: خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین

رستوران اجاق

رستوران های تبریز

در رستوران اجاق تبریز هیچ آشپزخانه‌ای وجود ندارد! پس از اینکه شما وارد رستوران شده و غذای خود را (گوشت قرمز یا سفید) انتخاب کردید، می‌توانید خودتان غذا را سر میز کبابی، سرخ یا گریل کنید. پس اگر به‌دنبال تفریح و سرگرمی در کنار خانواده‌ی خود هستید، می‌توانید در این رستوران آن را تجربه کنید. قطعا غذا درست کردن و خوردن در این رستوران می‌تواند تجربه‌ی نابی در سفر به تبریز به‌همراه داشته باشد. ساعت کار این رستوران از ۱۳ تا ۱۶:۳۰ عصر و از ۱۹ تا ۲۴ شب است.

سیستم اجاق به‌دلیل مزیت‌های منحصربه‌فردش، در همه جای دنیا از مقبولیت بالایی برخورداراست. اول اینکه، موادگوشتی به‌صورت خام در اختیار مهمانان گذاشته می‌شود و در نتیجه تازگی و کیفیت آن قبل از پخت قابل‌مشاهده است. دوم، مهمانان می‌توانند میزان و درجه‌ی پخت انواع گوشت را تعیین کنند. علاوه بر این می‌توان غذا را داغ داغ نوش جان کرد.

تلفن: ۰۴۱۳۶۳۰۴۶۲۷

آدرس: کیلومتر ۵ جاده تبریز، ابتدای جاده کند رود

رستوران ایل گلی

رستوران ایل گلی

در وسط استخر ایل گلی، عمارتی تاریخی قرار دارد که امروزه آن را به رستوران تبدیل کرده‌اند. اگر در سفر به تبریز به ایل گلی آمدید، می‌توانید ناهار یا شام را در این رستوران نوش جان کنید که انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. در رستوران ایل گلی همه‌روزه صبحانه از ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۰:۳۰ به‌صورت سلف سرویس، ناهار از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶:۳۰ و شام از ساعت ۱۹ تا ۲۳ شب دایر است.

برای صبحانه انواع خوراکی، نوشیدنی، میوه، لبنیات، لوبیا، عدس، مربا، کیک، آب‌میوه، ژله، نیمرو و املت و... سرو می‌شود. از منوی ناهار و شام نیز می‌توانید غذاهایی نظیر کوفته تبریزی، غذای ویژه رستوران ایل گلی، چلو ماهیچه، اسقره کباب، چلو کباب سلطانی، چلو برگ مخصوص، چلو کباب بختیاری، چلو جوجه‌کباب با استخوان، چلو کوبیده مخصوص، چلو کوبیده نگین‌دار، خوراک ماهی قزل‌آلا، ماهی کبابی، میگو کبابی  و ماهیچه و... را سفارش دهید.

تلفن: ۰۴۱۳۳۸۴۵۲۶۳

آدرس: تبریز،‌ خیابان شاه گلی، فلکه ائل گلی

فود کورت لاله پارک

فودکورت لاله پارک

لاله پارک مرکز خرید بزرگی در تبریز است که طبقه‌ی آخر آن به رستوران‌ها اختصاص دارد. در فودکورت لاله پارک چندین رستوران وجود دارد که غذاهای مختلف، از غذاهای سنتی ایرانی تا غذاهای بین‌الملل و فست‌فود ارائه می‌کنند. پس اگر برای خرید به این مرکز رفتید، نگران ناهار یا شام خود نباشید، هرآنچه خواستید، می‌توانید اینجا نوش جان کنید. در روزهای گرم سال می‌توانید در قسمت روباز این فودکورت هم نشسته و از نمای زیبای شهر لذت ببرید.

فودکورت لاله پارک

تلفن: ۰۴۱۳۶۶۰۰۳۳۶

آدرس: اتوبان پاسدارن، بعد از میدان فهمیده، مجتمع تجاری لاله پارک

فودکورت مرکزخرید اطلس

فودکورت اطلس تبریز

مرکز خرید اطلس یکی از بزرگ‌ترین و جدیدترین مراکز خرید تبریز است که در کوی ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس قرار دارد و گردشگران می‌توانند به‌منظور خرید و سرگرمی از آن دیدن کنند و نگران ناهار یا شما خود نباشند. در فودکورت اطلس می‌توانید انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

آدرس: تبریز، کوی ولیعصر،خیابان همافر غربی، میدان اطلس

فودکورت ستاره باران

فودکورت ستاره باران تبریز

مرکز خرید ستاره باران نیز یکی از مراکز خرید بزرگ در شهر تبریز است که مدت زیادی از افتتاح آن نگذشته است. اگر به‌سمت خیابان نصف راه تبریز رفتید و برای ناهار یا شام، به‌دنبال جای خوب و دنج بودید، حتما سری به  فودکورت ستاره باران (واقع در طبقه پنجم) بزنید که با سرو انواع غذاهای سنتی ایرانی و بین‌المللی، به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند. به‌علاوه در فصل بهار و تابستان نیز می‌توانید از تراس فودکورت استفاده کرده و در فضای باز غذای‌تان را نوش جان کنید.

آدرس: تبریز، بلوار ۲۲ بهمن، میدان جهاد

رستوران نفیس

رستوران نفیس تبریز

رستوران نفیس یکی از رستوران‌هایی است که غذاهای ترک عرضه می‌کند. در سفر به تبریز اگر دوست داشتید از کباب‌های خوشمزه‌ی ترک هم امتحان کنید، حتما سری به این رستوران بزنید. نگران هزینه هم نباشید، چون قیمت غذاهای این رستوران مناسب است.

تلفن: ۰۴۱۳۳۲۹۳۶۶۷

آدرس: آذربایجان شرقی، تبریز، ولیعصر، رودکی

رستوران مهدی هیلا

رستوران مهدی هیلا

رستوران‌های زنجیره‌ای مهدی هیلا در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۰ شعبه‌ی دوم خود را افتتاح کرد. رستوران مهدی هیلا یکی از رستوران‌هایی است که فست‌فود عرضه می‌کند، اما آش رشته و سوپ خامه‌ی بسیار خوشمزه‌ای هم دارد.

از پیش غذاهای این رستوران می‌توان به آش مخصوص تک نفره،‌ سوپ خامه‌ای، میگو پفکی، قارچ سوخاری، سالادها و... اشاره کرد. منوی ساندویچ و پیده شامل پیده زبان، ساندویچ رویال برگر، ساندویچ ژامبون گوشت،‌ چیزبرگر، ژامبون تنوری و غیره می‌شود. پیتزا گوشت، پیتزا مرغ، پیتزا مخصوص، پیتزا اسپشیال،‌ پتیزا اسفناج،‌ پیتزا آلفردو و... فهرست پیتزاهای این رستوران را تشکیل می‌دهند. امکان انتخاب مرغ سوخاری و فیله مرغ استریپس نیز برای شما وجود دارد.

اگر در تبریز هوس فست‌فود کردید، حتما سری به این رستوران بزنید و پیشنهاد می‌کنیم از پیتزای فیلادلفیای آن هم امتحان کنید. قیمت غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت غذاها مناسب است. مهدی هیلا یک شعبه در خیابان منظریه و شعبه‌ای در شهرک ولی‌عصر دارد.

تلفن شعبه ۱: ۰۴۱۳۴۷۷۱۰۰۰

آدرس شعبه شماره ۱: ابوریحان، بالاتر از میدان منظریه

تلفن شعبه ۲: ۰۴۱۳۳۳۳۲۲۲۳

آدرس شعبه ۲: ولیعصر، فلکه بزرگ، مرکز خرید میلاد نور

وب‌سایت:www.mehdihila.com

رستوران و کافی شاپ وحید

رستوران وحید تبریز

کافه رستوران وحید یکی از بزرگ‌ترین کافه رستوران‌های تبریز است که چند شعبه در این شهر دارد و کیفیت غذاهایش مطلوب است. اینجا می‌توانید انواغ غذاهای سنتی ایرانی، فست‌فود و غذاهای ترک نوش جان کنید. کوفته تبریزی این رستوران را از دست ندهید.

تبریزی‌ها ۱۰ سالی است که با نام وحید آشنا هستند، اما این کافی‌شاپ از ۵ سال پیش تغییراتی در کار خود داده است و با استفاده از آشپزهای اهل ترکیه، خط دونر کباب را در فضای بزرگ خود راه‌اندازی کرد. وحید یکی از رستوران‌های مدرن تبریز به شمار می‌رود و شاید اولین غذاخوری‌ای باشد که با استفاده از صندلی‌های پشت بلند، فضای خاصی را برای راحتی مشتری‌ها ایجاد کرده است.

کباب‌های دونر در این رستوران کیفیت راضی کننده‌ای دارند، در حدی که به مذاق اهالی سخت‌گیر و کباب‌خور تبریز خوش آمده است. سالاد اسپیشیال وحید هم طرفداران زیادی دارد. رستوران وحید یک سالی می‌شود که برنج و غذاهای ایرانی را به منوی خود اضافه کرده است.

تلفن: ۰۴۱۳۶۶۰۰۱۱۰

آدرس: تبریز، میدان شهید فهمیده،‌ مجتمع لاله پارک، طبقه منهای یک

سفره‌خانه سنتی قائم مقام فراهانی

رستوران قائم مقام فراهانی تبریز

سفره‌خانه سنتی قائم مقام فراهانی در یخچال تاریخی قائم مقام، واقع در خیابان ششگلان تبریز قرار دارد و با رفتن به این رستوران، می‌توانید علاوه بر خوردن غذایی سنتی و خوشمزه، از فضای بسیار زیبای تاریخی آن نیز لذت ببرید. 

یخچال تاریخی قائم مقام فراهانی با مساحت فضای داخلی ۲۰۶ متر مربع و ارتفاع منفی ۱۱ متر با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال در مدت یک سال مرمت و تبدیل به مجموعه فرهنگی، تاریخی و رفاهی قائم مقام شده است. از ویژگی‌های این رستوران می‌توان به استفاده از لباس و نمادها و موسیقی سنتی آذربایجانی و همچنین طبخ و سرو خوراک‌ها و غذاهای مشهور آذربایجانی اشاره کرد.

تلفن: ۰۴۱۳۵۲۵۸۷۲۱

آدرس: تبریز، خیابان ششگلان نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال

رستوران حاج محمد آشپز

رستوران حاج محمد آشپز تبریز

رستوران حاج محمد آشپز هم یکی از رستوران‌های قدیمی شهر است که هنوز هم کیفیت خوب غذاهای خود را حفظ کرده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذای ایرانی، به‌خصوص کباب‌های بسیار خوشمزه‌ای نوش جان کنید.

تلفن: ۰۴۱۳۵۵۳۴۵۹۴

آدرس: تبریز خیابان امام خمینی، بالاتر از سه راه طالقانی، رو‌به‌روی پاساژ سهند

رستوران بارمان

رستوران بارمان تبریز

رستوران بارمان می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ایرانی و همچنین بین‌المللی را نوش جان کنید. رستوران بارمان محیطی بسیار زیبایی دارد و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تبریز، حتما سری به این رستوران بزنید.

تلفن: ۰۴۱۳۶۳۷۰۲۱۴

آدرس: تبریز، جاده تهران، ۵۰۰ متر پایین‌تر از سه راهی اهر به‌سمت تبریز

رستوران باداس

رستوران های تبریز

رستوران باداس، یا رستوران اسپانیایی است که می‌توانید برای تجربه‌ی طعم‌هایی متفاوت، سری به آن بزنید. برای صرف صبحانه با نمایی زیبا بر تبریز، می‌توانید به باداس بروید. رستوران باداس، رستورانی VIP با محیطی بسیار شیک و انواع غذاهای فرنگی آماده پذیرایی از شما عزیزان است.

تلفن: ۰۴۱۳۶۶۶۰۷۴۲

آدرس: تبریز، رشدیه، جاده سلامت، رستوران چینی سابق

رستوران مظفریه

رستوران مظفریه تبریز

رستوران سنتی مظفریه در ابتدا با اوزون کباب (کباب‌هایی که طول‌شان به‌اندازه طول یک نان سنگک است)، به شهرت رسید. اولین شعبه رستوران مظفریه در فلکه شاهگلی (ائل گلی) شروع به کار کرد و امروزه با ۴ شعبه (شعبه دو داخل پارک شاهگلی بعد از عوارضی، شعبه سه ولیعصر خیابان فروغی و شعبه چهار فودکورت ستاره باران) به کارش ادامه می‌دهد. غذاهای این رستوران به انواع مختلف کباب اختصاص دارد که بدون چلو و با چلو برای مشتریان سرو می‌شود.

تلفن: ۰۴۱۳۳۸۳۰۴۹۱

آدرس: تبریز، پارک شاهگلی (ائل گلی)، جنب مجتمع ورزشی سایمان، خانه کباب مظفریه تبریز (اوزون کباب)

تمامی رستوران‌هایی که در این مقاله نامی از آن‌ها برده شد، تنها بخشی از بهترین رستوران‌های تبریز بودند. مردم شهر تبریز خوش‌خوراک هستند و هیچ‌وقت غذای بی‌کیفیت نمی‌خورند؛ پس اگر رستورانی بد باشد، بیش از چند ماه نمی‌تواند در این شهر دوام بیاورد. پس در سفر به تبریز، خیال‌تان از غذا و کیفیت آن‌ها راحت باشد.

در نهایت می‌خواهم اشاره‌ای به یکی از غذاهای سنتی و اصیل تبریزی به نام «جیزبیز» (جغور بغور) کنم. اگر به تبریز سفر کنید، مغازه‌هایی را می‌بینید که روی آن‌ها نوشته شده است: «جیزبیز». البته این نوع غذا در دیگر نقاط کشور هم طبخ می‌شود اما نوع تبریزی آن، طعم دیگری دارد و هرکس یک بار طعم آن را بچشد، عاشقش می‌شود. بهترین جیزبیزهای تبریز را می‌توانید در انتهای خیابان قدس (خیابان قره‌آغاش، جگرکی جوانان)، خیابان دانشسرا (دقیقا در میدان دانشسرا) و درب گجیل نوش جان کنید.

جیز بیز تبریز

اگر برای سفر به تبریز و سایر شهرهای داخلی و خارجی به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید همواره می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، ارزان‌ ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خرید کنید.

مطالب مرتبط:

منبع resturanjalali

دیدگاه