سفر ۳ روزه به بانکوک

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
سفر ۳ روزه به بانکوک

بانکوک، پایتخت کشور تایلند، بیشترین گردشگران را به خود اختصاص داده است. سفر به بانکوک را با برنامه سفر کجارو به لحظاتی به یاد ماندنی تبدیل کنید.

تایلند، از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا است که مقصدی نسبتا ارزان محسوب می‌شود. دیدنی‌های بسیار زیادی در شهر بانکوک قرار دارند.

بانکوک، پایتخت کشور تایلند، بیشترین تعداد توریست را در مقایسه با شهرهای دنیا دارد. نام کامل بانکوک در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‌ترین نام یک مکان ثبت شده است.

قطعا بازدید از همه ی دیدنی‌های بانکوک در فرصت کوتاه سفر به این کشور ممکن نیست. در این برنامه سفر تلاش کرده‌ایم برای هر یک از روزهای اقامت شما در بانکوک، برنامه‌ای شامل بازدید از دیدنی‌های این شهر که نزدیک به یکدیگر هستند ارائه دهیم. همراه برنامه سفر به بانکوک باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

مسیرهای روز اول

سر و صدای زیاد، جمعیت بالا، جنب و جوش، هیجان، مکان‌های تاریخی، سنت و مدرنیته را می‌توان از ویژگی‌های بانکوک دانست. برنامه روز اول در بانکوک را با گشتی در بخش تاریخی و قدیمی بانکوک آغاز کنید.

بیشتر بخوانید:

معبد وات ساکت (Wat Saket)

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

معبد وات ساکت

اولین توقف شما برای بازدید از معبد وات ساکت خواهد بود. این معبد طلایی رنگ روی تپه‌ای قرار دارد که برای رسیدن به آن لازم است ۳۰۰ پله را طی کنید.

موزه ملی بانکوک (National Museam)

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

موزه ملی بانکوک

بعد از بازدید از معبد وات ساکت، می‌توانید به موزه ملی تایلند بروید. فاصله این موزه از معبد، ۲/۷ کیلومتر است. می توانید از مسیر phra sumen با تاکسی و در ترافیک معمول، ۹ دقیقه‌ای به این موزه برسید. یا از اتوبوس‌های نزدیک به معبد استفاده کنید و بعد از ۱۵ دقیقه به این موزه برسید. در این موزه می‌توانید تاریخ شهر تایلند را نظاره کنید.

اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، حتما به این موزه ملی سری بزنید. تا اواسط دهه هفتاد میلادی موزه‌ی ملی تنها موزه‌ی تایلند به شمار می‌رفت که دلیل بزرگ بودن مجموعه‌اش را توجیح می‌کند. خوشبختانه، همه‌ی نمایشگاه‌ها توضیحات و تورهای راهنمای انگلیسی دارند، بنابراین با خواندن آن‌ها و اطلاع از پیش زمینه‌ی تاریخی آثار، شگفت‌زده خواهید شد.

کاخ پادشاهی بانکوک (The Grand Palace)

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعات بازدید: همه روزه از ۰۸:۳۰ الی ۱۵:۳۰

کاخ پادشاهی بانکوک

کاخ پادشاهی بانکوک در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و اکنون این مجموعه با یک موزه پذیرای گردشگران است. برای بازدید از این کاخ، می‌توانید با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از موزه ملی به اینجا برسید.

بازار امولت (Amulet Market)

  • ساعات بازدید: همه روزه (به جز یکشنبه‌ها) از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر، یکشنبه‌ها تعطیل است

بازار امولت بانکوک

بازار امولت در فاصله کوتاهی از کاخ پادشاهی قرار دارد و پیاده می‌توانید این مسیر را در کمتر از ۱۰ دقیقه طی کنید. احتمالا گشت و گذار در این بازار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اگر برنامه سفر خود را از صبح زود آغاز کرده باشید، بهتر است در یکی از رستوران‌های موجود در این بازار ناهار میل کنید و سپس گشت و گذار خود را ادامه دهید.

 معبد وات آرون (Wat Arun)

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعات بازدید: همه روزه از ۰۸:۰۰ الی ۱۷:۳۰

معبد وات آرون بانکوک

از بازار امولت می‌توانید با ۲۲ دقیقه پیاده‌روی یا ۱۱ دقیقه با تاکسی، به معبد وات آرون برسید. وات آرون یکی از معروف‌ترین معبد‌های بانکوک است. در این شهر بیش از ۴۰۰ وات یا معبد وجود دارد.

وات آرون بخشی از مجموعه پیروزی است که قدمت آن به جنگ باستانی بین سیام سابق (نام قدیمی تایلند) و برمه بر می‌گردد.

معبد وات آرون، در غرب رودخانه «شائو فرایا» قرار دارد. پس از سقوط آیوتایا (پایتخت قدیمی تایلند) به دست برمه‌ای‌ها، چیزی جز سنگ و خاکستر باقی نماند. اما ژنرال تاکسین و بازماندگان عهد بستند که تا هنگام طلوع دوباره خورشید رژه نظامی بروند و معبدی در آنجا بنا کنند.

معنی نام معبد یعنی «معبد سپیده دم»، به خوبی مفهوم تاریخ نهفته پشت آن را نمایان می‌کند. اگر درست قبل از غروب آفتاب از معبد بالا بروید، می‌توانید چشم‌اندازی بسیار زیبا مشرف به رودخانه شائوفرایا را مشاهده کنید. فرصت دیدن این مجموعه‌ی زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

روز دوم

مسیرهای روز دوم

در روز دوم سفر به بانکوک، از بخش شهر قدیمی و معابد آن دور شده و گشتی در دیگر بخش‌های بانکوک بزنید. برنامه روز دوم را از کاخ سوان پاکاد آغاز کنید.

کاخ سوان پاکاد (Suan Pakkad Palace)

  • ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

کاخ سوان پاکاد

کاخ سوان پاکاد قبلا اقامتگاه خانواده سلطنتی بوده و اکنون دارای ۸ خانه، باغ، استخر و بخش هنری و نفیس است. برای بازدید از این کاخ از پیش برنامه‌ریزی کنید تا در هنگام باز شدن کاخ بتوانید از آن بازدید کنید و از خلوتی صبح استفاده کنید.

خانه جیم تامپسون

  • ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

خانه جیم تامپسون

مقصد بعدی شما در روز دوم، خانه چوبی است که در ساخت آن از هیچ میخی استفاده نشده است. خانه جیم تامپسون اکنون به موزه تبدیل شده است. با استفاده از تاکسی می‌توانید در ۱۰ دقیقه از کاخ سوان پاکاد به این خانه برسید. همچنین پیاده طی کردن این مسیر ۲۳ دقیقه طول می‌کشد.

موزه مردم شناسی بانکوک

  • ساعات بازدید: چهارشنبه تا یکشنبه از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر

موزه مردم شناسی بانکوک به دوران جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. این موزه نماهایی از سبک زندگی طبقات متوسط مردم ببانکوک در آن دوران را نشان می دهد. بعد از بازدید از خانه جیم تمپسون، می‌توانید با استفاده از تاکسی و در ۱۵ دقیقه به این موزه برسید. این مسیر با اتوبوس نیز ۲۶ دقیقه طول می‌کشد.

بنای یادبود شاه راما ششم (King Rama VI Monument)

  • ساعات بازدید: به صورت ۲۴ ساعته و تمام روزهای هفته

کینگ راما بانکوک

در نزدیکی موزه می‌توانید اتوبوس سوار شوید و ۱۵ دقیقه بعد به این بنای یادبود و پارک کنار آن برسید. همچنین در نزدیکی موزه، تاکسی‌های هستند که ۱۲ دقیقه‌ای شما را به بنای یادبود شاه راما می‌رسانند.

زیارتگاه اراوان (Erawan Shrine Bangkok)

زیارتگاه اراوان بانکوک

زیارتگاه اراوان به نسبت باقی زیارتگاه‌های تایلند چندان قدیمی نیست، اما یکی از فعال‌ترین‌ها در این گروه است. افراد زیادی از این مکان مقدس بازدید می‌کنند. در این مکان رقصنده‌ها و ارکسترهای سنتی همیشه مشغول اجرا هستند. با استفاده از تاکسی ۵ دقیقه، با اتوبوس ۹ دقیقه و پیاده می‌توانید در ۲۱ دقیقه، مسیر بنای یادبود راما تا زیارتگاه اراوان را طی کنید. ای زیارتگاه اخرین مقصد در برنامه روز دوم سفر به بانکوک است.

روز سوم

مسیرهای روز سوم

سومین روز از سفر به بانکوک را به گشتی در مراکز خرید این شهر و خرید سوغاتی اختصاص دهید. بازارهای تایلند حقیقتا دیدنی هستند و می‌توانید سوغاتی‌های بسیار خوبی نیز از این مراکز خرید تهیه کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت و گذار و تماشای فروشگاه‌های مختلف بانکوک بسیار لذت‌بخش است.

بیشتر بخوانید:

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan Floating Market)

  • ساعات بازدید: شنبه و یکشنبه از ۸ صبح تا ۱۷
  • متوسط زمان بازدید: ۳۰ دقیقه

بازار شناور تالینگ چان

بازار تالینگ چان، بازار شناور کوچکی در بانکوک است که محصولات و غذاهای دریایی و غذاهای آماده می‌فروشد. حتی اگر قصد خرید از این بازار را ندارید، ساعتی را به گشت و گذار در این بازار اختصاص دهید. بازارهای شناور تایلند، از مشهورترین جاذبه‌های این کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

بازار چاتوچاک (Chatuchak Market)

  • ساعات بازدید: چهارشنبه و پنج‌شنبه از ۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰، جمعه از ۱۸:۰۰ تا ۰۰:۰۰، شنبه و یکشنبه از ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

بازار چاتوچاک بانکوک

چاتوچاک، بزرگ‌ترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است. این بازار مشهور حدود ۱۵,۰۰۰ غرفه دارد و روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. چاتوچاک یکی از مشهورترین بازارهای خیابانی جهان است و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک به شمار می‌رود.

از تالینگ چان تا بازار چاتوچاک با تاکسی، ۲۹ دقیقه طول می‌کشد.

بازار پراتونام (Pratunam Market)

  • ساعات بازدید: به صورت ۲۴ ساعته و هروز
  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بازار پراتونام

بازار پراتونام یکی از بهترین مراکز خرید باکوک است که از اصلی‌ترین بازارهای شهر به شمار می‌آید. بیشتر این بازار را پوشاک تشکیل داده و خیلی از گردشگران، از این بازار دیدن و خرید می‌کنند.

بازار پراتونام بزرگ‌ترین بازار عمده فروشی لباس با قیمت‌های رقابتی در شهر بانکوک است و همه نوع پوشاکی در آن وجود دارد.

از بازار چاتوچاک تا بازار پراتونام ۲۳ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بازار شبانه پات پونگ (Patpong Night Market)

  • ساعات بازدید: شنبه تا پنج‌شنبه از ۱۸:۰۰ تا ۱:۰۰، یکشنبه‌ها تا ساعت ۰۰:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بازار شبانه پات پونگ

بازار شبانه پات پونگ بانکوک از جالب‌ترین مراکز خرید در بانکوک است که انواع کالاها و مارک‌های تقلبی مانند ساعت، پوشاک، کیف و لوازم آرایش، سوغاتی و غیره در آن فروخته می‌شود. قیمت‌ها در این بازار بسیار بالا است؛ پیش از خرید تا می‌توانید چانه بزنید.

فاصله بازار پات پونگ از بازار پراتونام ۱۱ دقیقه با ماشین است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه