رونمایی از نخستين بوئينگ ٧٨٧ سرى ١٠ در حضور ترامپ

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
رونمایی از نخستين بوئينگ ٧٨٧ سرى ١٠ در حضور ترامپ

نخستين بوئينگ ٧٨٧ سرى ١٠ همزمان با بازديد ترامپ از كارخانه بوئينگ در كاروليناى جنوبى رونمايى شد.

محصول جدید شرکت بوئینگ که روز جمعه از آن رونمایی شد، بوئینگ «۱۰-۷۸۷» دریم‌لاینر نام دارد. به گفته شرکت بوئینگ، این هواپیما که در کارخانه کارولینای جنوبی ساخته شده، تا سال آینده در اختیار مشتریان این شرکت قرار خواهد گرفت. اين هواپيما جديدترين و مدرن‌ترين محصول بوئينگ با قابليت حمل ٣٣٠ مسافر است.

بويینگ ۷۸۷ سری ۱۰

یکی از ویژگی‌های عمده هواپیمای مسافربری جدید در مقایسه با سری‌های پیشین ظرفیت آن است. ظرفیت بوئینگ‌های سری ۸ و ۹ به ترتیب ۲۴۲ و ۲۹۰ مسافر است، اما بوئینگ جدید که سری ۱۰ بوئینگ‌های ۷۸۷ محسوب می‌شود می‌تواند ۳۳۰ مسافر در خود جای دهد.

ظرفیت بار سری جدید نیز در مقایسه با سری‌های پیشین ۱۵ درصد افزایش یافته است. بوئینگ سری ۱۰ با طولی ۶۸/۳۰ متری، همچنین ۵/۵ متر از سری ۹ بلندتر است و با سوخت کامل می تواند مسافتی حدود ۱۲ هزار کیلومتر را طی کند.

بويینگ ۷۸۷ سری ۱۰از ویژگی‌های دیگر بوئینگ جدید می‌توان به مصرف سوخت بهینه آن اشاره کرد. مصرف سوخت و تولید دود این سری ۲۵ درصد از سری‌های پیشین پایین‌تر بوده و ردپای آلودگی صوتی در آن ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بويینگ ۷۸۷ سری ۱۰شرکت بوئینگ آخرین مراحل طراحی این هواپیمای مسافربری را در اواخر سال ۲۰۱۵ به پایان رساند و سوار کردن قطعات آن از مارس سال ۲۰۱۶ آغاز شد. انتظار می‌رود اولین پرواز این هواپیما در سال جاری صورت گیرد.

نخستین مشتری بوئینگ که از این سری خریداری کرده، شرکت هواپیمایی «سنگاپور» است که در سال ۲۰۱۸ بوئینگ جدید را تحویل خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه