سفر به جزیره ایبیزا، مقصدی هیجان انگیز برای خانوا‌ده ها

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده یکشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
سفر به جزیره ایبیزا، مقصدی هیجان انگیز برای خانوا‌ده ها

«جزیره سفید» را معمولا با لاس‌وگاس مقایسه می‌کنند ولی با این وجود این جزیره برای خانواده‌ها هم فوق‌العاده است. با کجارو همراه باشید تا درباره‌ی شگفتی‌های ایبیزا بخوانید.

این متن سفرنامه «کلیر هال» است که در ژانویه ۲۰۱۷ منتشر کرده است.

زمانی که در جستجوی مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات با خانواده هستید، ایبیزا شاید اولین گزینه‌ای نباشد که به ذهن‌تان خطور می‌کند. اما اگر درباره امکانات «جزیره سفید» برای کسانی که با کودکان سفر می‌کنند بیشتر بدانید، قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

من و آقای تین باهم تصمیم گرفتیم تعطیلات را در ایبیزا سپری کنیم و به‌جای پرداختن به خوش‌گذرانی‌های شبانه، به استراحت و جستجو بپردازیم.

چرا ایبیزا برای خانواده‌ها ایدئال است؟

ما از ناحیه Santa Eularia در ایبیزا دیدن کردیم و عاشق کندی فضای زندگی در آنجا شدیم که از مراکز شلوغ ایبیزا و سن آنتونیو به دور بود. با این وجود انتخاب ایبیزا بیشتر از روی شانس صورت گرفت و این زمانی بود که توانستیم ویلایی سه-اتاقه در شهر هیپی‌سن کارلوس اجاره کنیم.

هفته‌ی خود را به استراحت در استخر شخصی‌مان گذراندیم و با خودروی «سوزوکی جیمنی»‌ که کرایه کرده بودیم در خط ساحلی به گشت‌وگذار پرداخته و از وجوه فرهنگی شهر بازدید کردیم.

در این متن دلایل رضایت‌مان از ایبیزا را تشریح خواهیم کرد و خواهیم گفت که چرا باری دیگر با خانواده به این محل بازمی‌گردیم. 

سرگرمی های خانوادگی

پارک درختی ایبیزا

در پیرامون سانتا اویلاریا (Santa Eularia) حدود ۱۲ مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و ۴ راه مخصوص پیاده‌روی وجود دارد. این فعالیت‌ها بسیار جدید و مفرح بوده و برای خانواده‌ها بسیار لذت‌بخش هستند.

«پارک ماجراجویی آکروبوسک ایبیزا» برای کودکان سه-ساله مسیری به بالای درخت را در نظر گرفته که بچه‌ها باید به سبک میمون‌ها از آن بالا بروند.

اگر تفریحات آبی بیشتر باب سلیقه‌تان است می‌توانید با امکاناتی نظیر پاراگلایدر، کانوسواری و شیرجه‌زنی در آب‌های کم‌عمق و زلال ایبیزا خود را سرگرم کنید.

اگر کودک دارید سفر با قایق می‌تواند برای شما گزینه‌ای هیجان‌انگیز باشد. محل شروع گردش‌های آبی کارلا لونگا، سانتا اویلریا، کالاپادا، اس‌کانار و اس‌فیگوئرال است.

فستیوال و فرهنگ

ایبیزا فستیوال

در ماه می در سانتا اویلریا فستیوال تئاتر خانوادگی «Barraguet» شروع به کار می‌کند. این فستیوال که برنامه‌های جذابی مانند تئاتر خیابانی، نمایش عروسکی و شوهای سیرکی دارد رویدادی بدیع در ایبیزیا محسوب می‌شود.

اگر به صنایع دستی محلی، مد و جواهرات علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم حتما به فروشگاه هیپی «Las Dalias» سری بزنید.

دیدنی های جذاب برای خانواده

غارهای کان مارکا

یکی از قسمت‌های مهم در سفر ما به ایبیزا، بازدید از غارهای کان مارکا در پورتو سن میگل بود که در شمال شهر واقع شده است. برای رسیدن به ورودی غار، از کناره‌ی صخره‌ای باید به‌سمت پایین حرکت کنید.

اگر تا الان به جذابیت این تجربه اعتراف نکرده‌اید، تماشای دریاچه‌ای زیرزمینی که بر اثر تابش نور رنگ‌های باشکوهی را به نمایش می‌گذارد قطعا شما را متقاعد خواهد کرد.

یکی از دیدنی‌های جالب دیگر خانه کشاورزی «Trull de Ca N’Andreu Olive Press» است که میراث کهن کشت‌و‌زرع در ایبیزا را به نمایش می‌گذارد.

اگر جابه‌جا شدن‌های مکرر برای شما طاقت‌فرسا است می‌توانید از قطار‌های توریستی بهره بگیرید.

سواحل زیبا

سواحل ایبیزا

ما به کشف کردن غارهای پنهان در ساحل شرقی ایبیزا عشق می‌ورزیم. خط ساحلی سانتا اویلاریا ۴۶ کیلومتر طول دارد و مملو از مکان‌هایی (مانند Es Pou des Lleo) است که مفهوم «روزی آرام در ساحل» را به‌خوبی به میهمانان خود القا می‌کنند.

اس پو دس لئو ناحیه‌ای منزوی است که از آنجا چشم‌انداز‌هایی از جزیره‌ی «تاگوماگو» قابل‌مشاهده است. در انتهای دیگر خط ساحلی «Platja de Santa Eularia» قرار گرفته که تنها ساحل سیگار ممنوع در این ناحیه است.

بنابراین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ساحل برای فرزندان‌تان تمیز و سالم است. به‌طور کلی ۲۰ ساحل در سانتا اویلاریا وجود دارد که هرکدام مشخصاتی خاص خود دارند.

اقامتگاه های سازگار با کودکان

ایبیزا

به هنگام اقامت در سن کالوس، ویلایی با استخر را کرایه کردیم، اما این‌بار که با کودکان آمده‌ایم سعی می‌کنیم خودمان غذا درست کنیم زیرا این روش دارای انعطاف‌پذیری و آزادی بیشتری است.

با این وجود گزینه‌های مختلفی سازگار با سبک سفر و اقامت شما موجود است. بسته به سلیقه و بودجه‌تان، می‌توانید کمپ بزنید یا در هتلی ۵ ستاره با آب‌گرم اقامت کنید.

کی برویم؟

ما در ماه می که دقیقا قبل از زمان جشن در جزیره است، به ایبیزا سفر کردیم و ازاین‌رو جزیره مملو از جمعیت نبود. آب‌وهوا برای سفرهای ساحلی بسیار ایدئال بود و هوا به‌هیچ‌وجه داغ و سوزان نبود. علاوه بر آن این زمانی است که فستیوال «Barruguet» شروع به کار می‌کند (۲۶، ۲۷ و ۲۸ ام ماه می).

ماه اکتبر در آخر فصل نیز برای سفر کردن بسیار مناسب است، زیرا آب‌وهوا همچنان ملایم است.

چطور برویم؟

در کمتر از سه ساعت می‌توانید از بریتانیا به ایبیزا پرواز کنید. ایبیزا جزو ۶۸ مقصدی است که می‌توانید از فرودگاه جان لنون لیورپول به آنجا عزیمت کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه