خانه های درختی؛ خیالی تخت بر فراز طبیعت

کسری مجیدی
کسری مجیدی شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
خانه های درختی؛ خیالی تخت بر فراز طبیعت

لذت شب‌زنده‌داری در خانه‌ی درختی بر فراز شاخ و برگ درختان، کودکی و بزرگسالی نمی‌شناسد. همه‌ی ما این آرزو را از کودکی در سر داشته‌ایم. هنوز هم اگر مایل به گذرندان یک شب داخل یکی از آن‌ها هستید، با کجارو همراه باشید.

همواره یکی از آرزوهای همه‌ی ما، حتی آن‌هایی که سن بیشتری داریم، گذراندن یک شب در خانه‌ی درختی است؛ چراکه کمتر مکانی است که خوابیدن در آن، برایمان رویایی‌تر باشد. امروزه در بسیاری از نقاط جهان علاوه بر هتل‌ها و ویلاها، خانه‌های درختی نیز با ویژگی‌های گوناگون اجاره داده می‌شوند.

اکنون دیگر می‌بایست تصور خود را از آن خانه‌های درختی‌ جمع‌وجور و دنج دوران کودکی، کنار بگذاریم. خانه‌های درختی‌ امروزه فاصله بسیاری با استانداردهای زمان کودکی‌مان دارند.

برای مثال در منطقه‌ی «لاین سندز» (Lion Sands) که در «پارک ملی کروگر» (Kruger National Park) در آفریقای جنوبی واقع شده است، خانه‌های درختی‌ که اجاره داده می‌شوند، امکاناتی لوکس و امنیتی بالا را برای شما فراهم می‌کنند.

از طرفی شما در این خانه‌های درختی‌ از امکاناتی مثل اینترنت و تلفن بی‌بهره‌اید. تنها وسیله‌ای که در اختیار دارید، بی‌سیمی است که فقط توانایی تماس را با مامور آن ناحیه‌ی پارک دارد.

نکته جالب این است که یکی از درخت‌هایی که خانه‌ی درختی بر روی آن ساخته شده است، درختی است که سال‌ها قبل ماموری از پارک، یک شب را برای نجات یافتن از حیوانات وحشی، در بالای آن سر کرده است.

بزرگ‌ترین خانه‌ی درختی این منطقه مساحتی ۶۰ متر مربعی دارد. همچنین حمام اختصاصی و سقف شیروانی از دیگر ویژگی‌های آن است. در صورت تمایل می‌توانید خواستار یک ماساژ حرفه‌ای نیز شوید.

در بسیاری از این خانه‌های درختی‌ لوکس می‌توان به امکانات فراوانی نظیر استخر، جکوزی، کتابخانه و سوییت‌های مجهز اشاره کرد.

یکی دیگر از بهترین خانه‌های درختی‌ در کنار «رودخانه‌ی سبی» (Sabie River) قرار گرفته است. تصور کنید در میان جنگل تماشای غروب با صدای خروشان این رودخانه و غذای مورد علاقه‌ی خود، تا چه اندازه می‌تواند لذت‌بخش باشد.

کلبه درختی های آفریقای جنوبی

در آخر باید اشاره داشته باشیم که یک شب اقامت برای هر نفر در این خانه‌های درختی تقریبا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.

چه آن خانه‌های درختی خیالی و دنج دوران کودکی و چه این نمونه‌های لوکس و مجهز، همگی برای گذراندن شب‌های پرستاره در زیر آسمان شب لذت‌بخش هستند؛ چراکه انسان همواره در پی طبیعت است.

مطالب مرتبط:

منبع Thrillist

دیدگاه