نکاتی که پیش از سفر به ونیز باید بدانید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
نکاتی که پیش از سفر به ونیز باید بدانید

ونیز، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. برای اینکه سفری راحت در ونیز داشته باشید، این نکات را رعایت کنید. با کجارو همراه باشید.

ونیز به خاطر بناهای تاریخی زیبا و کانال‌های آب شگفت‌انگیزش، یکی از دیدنی‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است. این شهر شناور از مجموعه‌ی ۱۱۷ جزیره‌ی کوچک تشکیل شده که با کانال‌های آب از هم جدا شده‌اند و از طریق پل به هم وصل می‌شوند. برنامه‌ریزی برای سفر به چنین مقصدی که جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد، سخت به نظر می‌رسد اما با رعایت این نکات، سفری راحت‌تر به ونیز خواهید داشت.

نکاتی درباره‌ی بلیط فرابر (Ferry)

بلیط‌های تک سفره‌ی فرابر ۶/۵۰ یورو قیمت دارند. اگر نتوانید باجه‌ی فروش بلیط را پیدا کنید، می‌توانید داخل فرابر بلیط تهیه کنید که البته این بلیط یک یورو گران‌تر است و به محض اینکه سوار شدید باید به مسئول مربوطه اطلاع دهید. اگر بلیط را از باجه‌های الکترونیکی خریداری کرده‌اید، باید آن را در ماشین مخصوصی در ایستگاه‌های تاکسی‌های آبی معتبر کنید. اگر تصمیم دارید که از فرابر بیشتر استفاده کنید، بهتر است که کارت‌های عبور و مرور چند منظوره را قبل از سفر تهیه کنید.

ونیز

هتلی رزرو کنید که نزدیک ایستگاه تاکسی آبی باشد

توصیه می‌کنیم که حداقل دو روز در ونیز بمانید و ترجیحا هتلی رزرو کنید که نزدیک ایستگاه تاکسی آبی باشد. یکی از بهترین هتل‌هایی که می‌توانید در ونیز در آن اقامت کنید، هتل Palazzo Vitturi است. این هتل فقط ۵ دقیقه پیاده با دو ایستگاه تاکسی آبی ریالتو (Rialto) و سن مارکو (San Marco) فاصله دارد. علاوه بر این، موقعیت مکانی این هتل بسیار عالی است و در نزدیکی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ونیز از جمله میدان سن مارکو، پل آه (Bridge of Sighs) و Riva Degli Schiavoni قرار دارد.

این هتل، اتاق‌هایی بزرگ، وای‌فای در سراسر هتل، کارمندان و خدمه‌ای دلسوز دارد. ضمنا صبحانه‌ی مفصلی هم برای مهمانان سرو می‌شود که هزینه‌ی آن با هزینه‌ی اقامت محاسبه شده است. فراموش نکنید که در فصل تابستان، قیمت هتل‌ها در ونیز به بیشترین مقدار خود می‌رسد.

undefined

از جزایر دورتر بازدید کنید

زیباترین مناظر ونیز را می‌توانید در جزیره‌های دورتر ببینید. جزیره‌های کوچک و دیدنی مورانو (Murano) و بورانو (Burano) را از دست ندهید. اگر به دنبال سواحل شنی هستید، به جزیره‌ی لیدو (Lido) سر بزنید. سفرهای یک روزه‌ی کوتاه‌مدت برای دیدن این مناطق برنامه‌ریزی کنید. این کار باعث می‌شود که هم مکان‌های جدید را ببینید و هم از جمعیت و شلوغی فاصله بگیرید.

رستوران‌هایی را انتخاب کنید که اهالی ونیز آنجا غذا می‌خورند

اگر دوست ندارید هزینه‌ی زیادی بابت غذا خوردن در رستوران‌های توریستی بپردازید، قبل از سفر در مورد رستوران‌های خوبی که اهالی ونیز در آنجا غذا می‌خورند، تحقیق کنید. اپلیکیشن Yelp یکی از بهترین نرم‌افزارها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کسب‌وکارهای محلی است. در نزدیکی پل ریالتو (Rialto Bridge)، چهار غذاخوری محلی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

آماده گم شدن باشید

حتی مسافرانی که استعداد خوبی در جهت‌یابی دارند، باز هم در ونیز گم می‌شوند. حتی نقشه‌ی گوگل هم ممکن است شما را سردرگم کند و یا به کوچه‌ای بن‌بست در یک خیابان کوچک هدایت کند. اگر برای گم شدن آمادگی داشته باشید، استرس کمتری دارید و بهتر می‌توانید از پس این مشکل بربیایید.

از تماشای برترین جاذبه‌های گردشگری ونیز، صرف نظر نکنید

جاذبه‌های گردشگری مهم و مشهور ونیز، شلوغ هستند اما این شلوغی نباید مانع شما برای بازدید از آن‌ها بشود. برای اینکه بتوانید چشم‌انداز زیبایی از شهر را از ارتفاع تماشا کنید، از برج ناقوس Campanile di San Marco بالا بروید.

ونیز

زمانی را برای گشت و گذار در مناطق کمتر شناخته شده در نظر بگیرید

کفش راحت برای پیاده‌روی بپوشید و چند ساعتی را در ونیز قدم بزنید و از مناطق کمتر شناخته شده بازدید کنید. از مناطق حومه مثلا Cannaregio، Santa Croce و Dorsoduro دیدن کنید.

زود از خواب بیدار شوید

سحرخیزی فواید زیادی در زندگی دارد. در سفر و تعطیلات هم سعی کنید سحرخیز باشید و وقت خود را در تخت‌خواب تلف نکنید. یکی از مزیت‌های زود بیدار شدن این است که زمانی که جاذبه‌های گردشگری خلوت هستند می‌توانید با خیال راحت و بدون ازدحام جمعیت از آن‌ها بازدید کنید.

چطور جلاتوی خوب پیدا کنیم؟

جلاتو

هیچ مسافری نباید بدون امتحان کردن بستنی‌های مخصوص ایتالیایی که جلاتو (gelato) نام دارند، ایتالیا را ترک کند. حتی اگر گیاه‌خوار هستید یا مشکل عدم تحمل لاکتوز دارید، می‌توانید از جلاتوهایی که بر پایه‌ی میوه تهیه می‌شوند استفاده کنید. از آنجایی که تهیه‌ی جلاتو با میوه سخت‌تر است و گران‌تر تمام می‌شود، بیشتر جلاتوها را با عصاره‌ها و طعم‌دهنده‌های میوه‌ای تهیه می‌کنند. بنابراین اگر دیدید که جلاتوها رنگ‌های غیرطبیعی و اغراق شده دارند مطمئن باشید که از عصاره‌های صنعتی در تهیه‌ی آن‌ها استفاده شده است. یکی از بهترین جاهایی که در ونیز می‌توانید جلاتو را امتحان کنید، Alaska Gelateria که می‌گویند بهترین جلاتوی ونیز را عرضه می‌کند.

وسایل ضروری برای سفر به ونیز

اگر تصمیم دارید از سیل جمعیت گردشگران در فصل تابستان دور بمانید و در فصل خلوت سال به ونیز سفر کنید باید برای سفر در فصل بهار و پاییز برنامه‌‌ریزی کنید. بنابراین باید خودتان را برای آب‌و‌هوای سردتر آماده کنید. در ادامه تعدادی از وسایل لازم برای سفر به ونیز را نام می‌بریم:

ونیز

چتر: فرقی نمی‌کند که چه فصلی از سال را برای سفر انتخاب کنید، بهتر است که چتر را همراه‌تان ببرید.

اسپری دفع‌کننده‌ی حشرات: اگر در فصل بهار و تابستان به سفر می‌روید، دفع‌کننده‌های حشرات را فراموش نکنید تا خواب راحتی داشته باشید. انواع اسپری‌های دفع‌کننده‌ی حشرات در اندازه‌های کوچک و مناسب مسافرت وجود دارد که جای زیادی در چمدان شما نمی‌گیرند.

گوش‌گیر: ونیز به خصوص در فصل‌های پرگردشگر سال، شلوغ است و ممکن است اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید در منطقه‌ای شلوغ و پرسروصدا واقع شده باشد. برای اینکه خواب راحتی داشته باشید و سروصدای اطراف مزاحم‌تان نشود، گوش‌گیر را فراموش نکنید.

لباس شیک و مناسب: کفش پیاده‌روی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید همراه‌تان ببرید به خصوص اگر قصد دارید پیاده‌روی کنید و با پای پیاده شهر را بگردید. برای سایر مواقع، لباس‌های شیک و مناسب بپوشید. در واقع، لباسی نپوشید که باعث انگشت‌نما شدن‌تان بشود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه