پراگ؛ پیاده روی در حومه شهر (قسمت دوم)

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده دوشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
پراگ؛ پیاده روی در حومه شهر (قسمت دوم)

آیا تا به حال معدن سنگ متروکه‌ای را دیده‌اید که به یک جاذبه طبیعی تبدیل شده باشد و گردشگران زیادی را به خود جلب کند؟ در مسیر پیاده روی در حومه شهر پراگ با چنین جاذبه‌هایی روبرو خواهید شد. با کجارو همراه باشید.

بدون شک پیاده‌روی به قصد دیدن مناطق دیدنی هیجان خاصی خود را دارد. با این روش می‌توانید هم جاذبه‌های دیدنی را ببینید و هم گشت‌وگذاری در دل طبیعت داشته باشید.

پس از بازدید از قلعه زیبای کارلشتین اگر به حاشیه شمالی قلعه بروید می‌توانید یک راه فرعی را پیدا کنید که شما را به داخل جنگل هدایت می‌کند. این مسیر از میان درختان می‌گذرد و شما را به یک دهکده کوچک و یک جاده می‌رساند.

جنگل اطراف پراگ

پس از کمی پیاده‌روی در کنار جاده به سمت راست جاده تغییر مسیر دهید تا از طریق یک راه فرعی که شما را مجددا به داخل جنگل هدایت می‌کند، بتوانید به شهر کوچک مارینا (Morina) برسید. در حومه شهر با عبور از میان مزارعی که بر روی تپه‌ها واقع شدند به سمت دره ولکا امریکا  (معدن سنگ متروکه‌ای که تبدیل به منظره چشم‌نوازی شده است) بروید.

دره ولکا امریکا (Velka Amerika)

دره معروف ولکا امریکا یا دره آمریکای بزرگ در واقع یک معدن سنگ آهک متروکه‌ای است که حفر آن به اوایل قرن بیستم باز ‌می‌گردد.

آب کف آن را پر کرده و یک دریاچه زیبا ایجاد کرده است. در برخی نقاط عمق این دریاچه به ۱۸ متر هم می‌رسد.

دره ولکا آمریکا جمهوری چک

ولکا امریکا حدود ۸۰۰ متر طول دارد. مسیرهای منتهی به این دریاچه خیلی امن نیست، پس باید بسیار احتیاط کنید. بهترین مسیر در قسمت جنوبی واقع شده است که به سمت غربی دریاچه شما را هدایت می‌کند. اگرچه این مسیر دید خیلی خوبی به منظره دریاچه ندارد ولی به لحاظ ایمنی بهتر است. پس از رسیدن به انتهای این مسیر شما می‌توانید عکس‌های زیبایی را از این دره ثبت کنید.

دره امریکا بزرک در مهوری چک

سنگ معدن متروکه ولکا امریکا

پس از ولکا امریکا راه خود را به سمت غرب ادامه دهید. در میانه راه به دره‌ای دیگر مشابه ولکا امریکا خواهید رسید که در سمت چپ شما واقع شده است ولی به سختی دیده می‌شود مگر اینکه از یکی از درختان بالا بروید تا بتوانید آن را به خوبی ببینید.. نام این دره مکزیکو است که در واقع آن هم معدن سنگ متروکه‌ای است.

پس از آن به سومین معدن سنگ متروکه به نام آمریکای کوچک (Small Amerika) خواهید رسید که می‌توانید در آنجا توقف کنید و از مناظر زیبای آن به خصوص دریاچه واقع در انتهای این دره لذت ببرید.

دره امریکا کوچک جمهوری چک

در این قسمت از مسیر متوجه خواهید شد که دیگر خبری از توریست‌های معمولی نیست و تعدادی کمی از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در مسیر باقی مانده‌اند. شاید دلیل آن این است که از حالا به بعد تا توقفگاه بعدی، پیاده‌روی نسبتا طولانی (حداقل ۱ ساعت) در پیش خواهید داشت. مسیر پیش رو جاده‌ای مارپیچ در میان جنگلی زیبا و غرق در آرامش است.

اسواتی جان ‌پاد ‌اسکالو (SVATÝ JAN POD SKALOU)

سرانجام به شهر کوچک اسواتی جان پاد اسکالو خواهید رسید که در میان دره‌ای با تپه‌های سرسبز احاطه شده است. جاذبه حائز اهمیت این شهر کلیسای  Nativity of St John the Baptist است که در سال ۱۶۵۷ میلادی و به سبک «باروک» (Baroque) ساخته شده است. سبک معماری باروک در قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ در اروپا رایج بوده است. کلیسا بسیار ساده است ولی چیزی که آن را جذاب می‌کند این است که بسیاری از اتاق‌های آن در غار ساخته شده که تاریک و سرد است.

کلیسای ناتیویتی در جمهوری چک

در این شهر رستوران‌های خوبی می‌توانید برای یک ناهار لذیذ پیدا کنید و در واقع قبل از اینکه به پایان پیاده‌روی برسید کمی استراحت کرده باشید.

قسمت پایانی این پیاده‌روی در اصل در امتداد جاده است. این جاده نسبتا خلوت با مناظر طبیعی زیبا شما را به شهر کوچک «برون» (Beroun)  با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر می‌رساند. در ایستگاه قطار این شهر می‌توانید یک بلیط قطار به مقصد پراگ تهیه کنید. این مسافت حدود ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید و قیمت بلیط قطار حدود ۹ هزار تومان است.

طبیعت جمهوری چک

کل این گردش در صورتی که در میان راه توقف داشته باشید و کمی در قلعه کارلشتین جستجو کنید، یک روز شما را پر خواهد کرد. این یک راه بسیار عالی برای دیدن بسیاری از مناظر جمهوری چک است در حالی که هنوز در پراگ هستید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه