۵ کشور توریستی ناشناخته و بکر

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده چهار شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
۵ کشور توریستی ناشناخته و بکر

اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که سفرهای کلیشه‌ای و ازدحام جمعیت توریست‌ها باب سلیقه‌تان نیست با کجارو همراه باشید تا ۵ مقصد گردشگری بکر و تماشایی را بشناسید.

شاید در حال پس‌انداز کردن پول برای سفر به مقاصد گردشگری رویایی و محبوب خود مانند باهاما، مکزیکو و... هستید. به هر حال باید در نظر داشته باشید که سفر به این‌گونه مکان‌ها همیشه شما را با تعداد زیادی از گردشگران روبه‌رو خواهد کرد.

اما برخی ترجیح می‌دهند که سفرشان خلوت‌تر و خصوصی‌تر سپری شود. اگر از دست سواحل شلوغ خسته‌ شده‌اید یا مسیرهای راه‌نوردی پر از مسافر حال و هوایتان را بهم می‌ریزد و علاوه بر این موارد هزینه‌های نجومی غذا و نوشیدنی در اطراف اقامتگاه جیب‌تان را خالی می‌کند، بهتر است طرز فکر خود را در مورد مقاصد گردشگری تغییر دهید.

کشورهای زیبایی وجود دارند که هنوز به شهرتی جهانی دست نیافته‌اند و به همین دلیل نسبت به سایر مقاصد دارای دو برتری مهم هستند: بکر بودن و آرامش.

در این متن قصد داریم به معرفی ۵ کشوری بپردازیم که شاید تا به امروز حتی نام ‌آن‌ها به گوش‌تان نخورده است.

۱-موریس

موریس

در تعطیلات بعدی برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید و اطمینان داشته باشید که پشیمان نخواهید شد. این جزیره که در میانه‌ی اقیانوس هند واقع شده است، دارای کوه‌هایی باشکوه و مردمی خون‌گرم است.

موریس از لحاظ فرهنگی بسیار متنوع بوده و نژادهای گوناگونی مانند هندی، چینی، انگلیسی، فرانسوی و آفریقای جنوبی را در خود جای داده است. بنابراین در تجربه‌ی روزمره‌ی خود در این کشور زبان‌های متعددی را خواهید شنید.

موریس برای علاقه‌مندان غذا مقصدی طلایی است. انواع غذاهای دریایی تازه، نودل‌های سرخ شده به روش چینی و ترشی با ادویه هندی را در اینجا می‌توانید مزه کنید.

برای ورزش‌دوستان همچنین فعالیت‌های نشاط‌بخشی در نظر گرفته شده است. می‌توانید دوچرخه‌ای اجاره کنید و به‌سمت بالای کوه حرکت کنید. سرگرمی‌های آبی مفرحی مانند قایق پارویی و ماهی‌گیری در آب‌های عمیق گذر زمان را غنا می‌بخشند. حتی می‌توانید گلف بازی کنید!

شاید زیباترین نقطه دیدنی موریس ۷ تپه‌ی شنی «زمین هفت رنگ شارامل» است که هرکدام از آن‌ها به یک رنگ از رنگین‌کمان هستند.

۲- برونئی دارالسلام

برونئی دارالسلام

اگر در جست‌و‌جوی هوای پاک و جو صلح‌آمیز و گرمسیری هستید، بهتر است به‌جای کندوکاو بیشتر به برونئی دارالسلام در جنوب‌شرقی آسیا سفر کنید. «راهنمای سفر جهانی» همچنین می‌افزاید که سطح زندگی در این کشور بسیار بالا است.

سرسبزی سرمست‌کننده این محل، که بوم یکی از دست‌نخورده‌ترین جنگل‌های جهان است، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر آن هیچ سیگاری در این کشور نخواهید یافت زیرا مدت‌ها است که مصرف تنباکو ممنوع شده است.

ترجمه‌ی تحت‌الفظی دارالسلام «منزل‌گاه صلح» است و این کاملا با حال و هوای این کشور مترادف است. می‌توانید از تماشای روستاهای روی آب لذت ببرید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرهنگ جذاب از موزه‌ها بازدید کنید.

وقت ناهار خوراک‌های مالایی در بازارچه‌های روباز انتظارتان را می‌کشند. قبل از ترک کشور حتما سری به پارک ملی «Ulu Temburong» بزنید تا جنگل‌های بارانی بورنئو را به‌خوبی مشاهده کنید.

۳-قرقیزستان

یورت قرقیزستان

اگر از ماندن در خانه بیزار هستید و ترجیح می‌دهید به راه‌نوردی در طبیعت وحشی بپردازید، قرقیزستان مقصدی ایدئال برای شما محسوب می‌شود. این کشور که از هیاهوی گردشگران به دور است در آسیای مرکزی قرار گرفته و آکنده از کوهستان‌های پرهیبت است.

به گفته‌ی وندرلاست (Wanderlust) بیش از ۹۰ درصد نواحی قرقیزستان ارتفاعی بالای ۱۵۰۰ متر دارند. بنابراین چنین فضایی برای کوه‌دوستان قطعا رویایی است. کوه‌های آسمانی (Celestial Mountains) قله‌ای غرق در برف و کوه‌پایه‌ای باشکوه دارند، پس حتما قبل از بازگشت از این فضای آرامش‌بخش استفاده کنید.

برای کسب تجربه‌ای واقعی از قرقیزستان سعی کنید چند صباحی را در یورت (چادر قرقیزی کروی شکل) سپری کنید. این چادرهای دایروی را می‌توانید با خود حمل کنید و در نزدیکی ساحل‌ دریاچه‌ای آرام کمپ بزنید.

حتی اگر در تابستان به اینجا سفر می‌کنید توصیه می‌شود لباس‌های گرم و کاپشن ضد آب خود را به‌همراه داشته باشید زیرا ارتفاعات اکثر اوقات سرد هستند.

۴-آندورا

آندورا

حتی اگر در گذشته سفر به اروپا را تجربه کرده‌اید تضمین می‌کنیم که سفر به آندورای کوهستانی (که ششمین کشور کوچک در اروپا است) زیبا و مفرح خواهد بود. این کشور کوچک در ناحیه‌ی پیرنه بین فرانسه و اسپانیا واقع شده و برای علاقه‌مندان به ماجراجویی در محیط‌های برفی بی‌نظیر است.

علت اصلی جذب گردشگران ورزش‌های زمستانی است. دو پیست اسکی اصلی دارد که حتی برای ورزشکاران حرفه‌ای هم چالش‌برانگیز است. اگر به اسکی کردن علاقه ندارید سورتمه‌سواری با هاسکی را امتحان کنید که در نزدیکی اقامتگاه‌ها در دسترس است.

اگر در طول تابستان قصد سفر دارید مسیرهای راه‌نوردی و دوچرخه‌سواری کوهستان را بررسی کنید.

غذاهای لذیذ در آندورا به‌وفور یافت می‌شوند. رستوران‌های تپس (نوعی بشقاب غذای اسپانیایی) در آندورا لا ولا (Andorra La Vella) با غذاهای خوشمزه‌اش قطعا شما را اغوا خواهند کرد. اگر به چیزی خارج از محدوده علاقه‌مندید رستوران ال بن راکو (El bon Raco) (که در گذشته انبار غله‌ بوده) جذابیت ویژه‌ای دارد.

البته ممکن است شرایط در این کشور اندکی دشوار شود. آندورای کوچک هیچ‌ فرودگاهی ندارد و این بدین معنا است که برای رسیدن به آنجا ابتدا باید به بارسلونا بروید و سپس از بارسلونا با ترن به آندورا نقل مکان کنید.

اگر در جست‌و‌جوی ماجراجویی هستید چشم‌انداز آندورا بی‌نهایت باشکوه و دیدنی است.

۵-مالدیو

مالدیو

سرزمینی رویایی که مملو از شن گرم، نور ظریف آفتاب و آرامش است و در مرکز ناحیه جنوبی آسیا واقع شده است. آب‌های زلال در سواحل، غروب خورشید بر پهنه دریا، مرکبات محلی گوناگون در کنار غذاهای لذیذ بومی، مالدیو را به بهشتی زمینی تبدیل کرده است.

این کشور بین دریاهای عربی و لاکادیف قرار گرفته و حدود ۸۰۰ کیلومتر از ضلع جنوب غربی سریلانکا فاصله دارد.

علاوه بر استراحت کردن در سواحل زیبا، مواجهه با فرهنگ خاص مالدیو نیز تجربه‌ای ارزشمند است. دین کشور اسلام است و در آن مساجد فراوانی برای دیدن وجود دارد. حواستان باشد زمانی که به محدوده مذهبی و مقدس قدم می‌گذارید لباسی درخور محل بپوشید تا به فرهنگ مردمان این مرز و بوم احترام بگذارید.

در آخر باید اعتراف کرد که مالدیو به‌هیچ‌وجه مقصدی ارزان‌قیمت نیست. پرواز و اقامت در هتل بسیار گران تمام می‌شود و مقدار زیادی از پس‌انداز شما را صرف خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع Newscdn

دیدگاه