چه زمانی به مسافرت برویم؟

کسری مجیدی
کسری مجیدی سه شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
چه زمانی به مسافرت برویم؟

مسافرت را می‌توان از بهترین لذت‌ها دانست؛ اما سفر زمانی لذت‌بخش‌تر می‌شود که طبق زمان‌بندی درستی پیش برود. با کجارو همراه باشید تا با نکات زمان مناسب سفر آشنا شویم.

همه‌ی ما برای سفرهای خود سعی داریم زمان‌بندی درستی را تعیین کنیم. زمان و برنامه‌ی سفر عامل بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در کیفیت آن است؛ به‌طوری‌که تفاوت یک سفر خوب با یک سفر شگفت‌انگیز می‌تواند تنها در زمان‌بندی خلاصه شود. همواره در مقاله‌های راهنمای سفر به جنبه‌های گوناگون مسافرت پرداخته‌ایم؛ اما در اینجا به طور خلاصه به مواردی می‌پردازیم که برای زمان‌بندی هرچه بهتر سفر به ما کمک می‌کنند.

چه چیزهایی از سفر می‌خواهیم؟

هر یک از ما قبل از هر سفر خواسته‌‌ها و انتظارات شخصی خود را داریم. برای مثال، فرض کنید یک بلیت برای آلاسکا داریم. اگر بخواهیم از مناظر و دیدنی‌های آن لذت ببریم، بهترین زمان فصل تابستان است. از طرفی دیگر، اگر به دنبال مشاهده شفق‌های قطبی یا وال‌های آن هستیم، زمانی غیر از فصل تابستان را باید انتخاب کنیم.

قبل از خرید بلیت، لیست علاقه‌مندی‌های خود را از کارهای حین سفرتان، تهیه کنید.

در نظر‌ گرفتن فصل غیر گردشگری

منظور از فصل غیر گردشگری زمان مشخصی است که میزان گردشگر در آن شهر یا کشور کاهش می‌یابد.

برخی اوقات بهترین تجربه‌ها و خاطرات از سفرهایی که رفته‌ایم می‌تواند در این زمان ‌باشد. مسافرت در این زمان‌ها می‌تواند به جیب شما هم کمک کند و هزینه کمتری را صرف کنید.

سفر به پاریس در زمستان زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ چراکه شلوغی کمتری نسبت به زمان‌های دیگر دارد و صف‌های بسیار خلوت‌تری برای برج ایفل و موزه‌ی لوور وجود دارد.

برای شهرهای ایران نیز به همین صورت است. شهرهای مذهبی در مناسبت‌های مذهبی از گردشگرهای به‌مراتب بیشتری پذیرایی می‌کنند. اگر می‌خواهید صرفا برای دیدن شهر مشهد بروید، خارج از این ایام مذهبی می‌تواند زمان بهتری باشد.

قبل از خرید بلیت، عوامل مختلف در زمان‌بندی سفر را در نظر بگیرید.

در نظر ‌داشته ‌باشید که مسافرت در این مقاطع نکات مثبت و منفی خود را دارد. بهتر است قبل از هر کاری، با مقایسه عوامل مختلف (مثلاً آب‌وهوا، هزینه) تصمیم خود را نهایی کنید.

هم‌زمان کردن سفر با رویدادهای خاص

سفر کردن در مناسبتی خاص و شخصی می‌تواند بسیار لذت‌بخش‌تر باشد. تصور کنید جشن گرفتن تولدتان یا سالگرد ازدواجتان در هتل محل اقامتتان تا چه اندازه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. به همین دلیل مسافرت کردن در روزهای تعطیل سال نو با خیال آسوده‌تری همراه است.

عید نوروز در باغ‌های شیراز با بوی نارنج یا برپایی کریسمسی شاد زیر آتش‌بازی‌های لندن یا در شن‌های گرم سواحل دریای کاراییب؛ فکرش هم لذت‌بخش است.

پس به یاد داشته باشید، همواره سفرها با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی درست به بهترین خاطرات و تجربه‌ها تبدیل می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع SuperPages

دیدگاه