راهکارهایی برای سفر ارزان به روسیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
راهکارهایی برای سفر ارزان به روسیه

آیا سفر ارزان به روسیه، پهناورترین کشور دنیا، امکان‌پذیر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه با کجارو همراه باشید.

روسیه درمجموع مقصد گردشگری ارزانی نیست. به‌خصوص شهرهای بزرگی مثل مسکو و سن پترزبورگ. اما دلایل زیادی برای سفر به روسیه وجود دارد. همه این جذابیت‌ها در کنار هم باعث می‌شوند که بسیاری از گردشگران با وجود هزینه‌های بالا، از سفر به روسیه چشم‌پوشی نکنند.

مسکو، مرکز سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی روسیه است. هنگامی که در خیابان‌های این شهر زیبا قدم می‌زنید، انگار به سفری در دل تاریخ می‌روید. آثار و سبک‌های معماری از دوره‌های مختلف تاریخی در گوشه‌وکنار شهر دیده می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری اصلی و جذاب‌ترین بخش‌های مسکو در نزدیکی هم قرار دارند و شما با قدم زدن می‌توانید به‌راحتی به بسیاری از آن‌ها سر بزنید. اگر نمی‌خواهید پیاده‌روی کنید، از اتوبوس یا قایق استفاده کنید. کرملین، میدان سرخ، کلیسای سنت باسیل، موزه‌ی هنرهای زیبای پوشکین و هزاران جاذبه‌ی تاریخی و فرهنگی دیگر در مسکو منتظر حضور گردشگران است.

روسیه

سن پترزبورگ، یکی دیگر از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در روسیه است. حتما تصاویر زیبایی از کلیسای زیبای ناجی در خون سن‌پترزبورگ با گنبدهای رنگارنگش را دیده‌اید. اگر دوستدار هنر و فرهنگ هستید، بدون شک از سفر به سن پترزبورگ لذت می‌برید.

با همه این حرف‌ها، روسیه به‌خصوص شهرهای بزرگ آن، مقصدهای گردشگری گرانی محسوب می‌شوند. اما ناامید نشوید. حتی در روسیه هم می‌توانید با رعایت چند نکته، سفری ارزان را تجربه کنید. یکی از مزیت‌های سفر ارزان این است که شما با زندگی واقعی در روسیه آشنا می‌شوید و فرهنگ و سبک زندگی اهالی را از نزدیک لمس می‌کنید. رستوران‌های گران‌قیمت و هتل‌های لوکس برای توریست‌ها هستند و زندگی اهالی، کاملا با این سبک زندگی متفاوت است.

سفر ارزان به روسیه سخت و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما امکان‌پذیر است. با رعایت این نکات، سفری به‌یادماندنی و ارزان به روسیه خواهید داشت. بسیاری از این نکات فقط مختص روسیه نیستند و در همه‌ جای دنیا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و هزینه‌های سفر را کاهش دهید.

روسیه

کاهش هزینه‌های پرواز و حمل و نقل

بیشتر افراد برای سفر به روسیه باید ویزا بگیرند و در نتیجه چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌ی بالای آن ندارند. اما گذشته از ویزا، قیمت بلیط هواپیما هم زیاد است. شرکت‌های هواپیمایی ارزانی هم وجود دارند که به مقصد روسیه پرواز دارند ولی هزینه‌ی سفر به روسیه حتی با هواپیمایی‌های اقتصادی باز هم گران است. بنابراین می‌توانید منتظر پیشنهادهای لحظه آخری آژانس‌های گردشگری بمانید.

اگر می‌خواهید در روسیه به چند شهر مختلف سفر کنید، از قطار استفاده کنید و حتما بلیط قطار را به‌صورت آنلاین و از قبل رزرو کنید.

روسیه

اقامت در روسیه

روسیه هتل‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها، لوکس نیستند ولی درمجموع هزینه‌ی اقامت در روسیه بالا است. بنابراین به‌جای هتل می‌توانید هاستل را امتحان کنید. در هاستل‌ها می‌توانید از آشپزخانه استفاده کنید و به این ترتیب در هزینه‌های خورد و خوراک‌تان هم صرفه‌جویی می‌کنید. علاوه بر این اگر تنها سفر می‌کنید، این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا با یک مسافر دیگر آشنا شوید. می‌توانید از او نکات دیگری برای کاهش هزینه‌های سفر یاد بگیرید یا هزینه‌های سفر را با هم تقسیم کنید. همچنین اگر دوستی که پیدا می‌کنید، از اهالی روسیه باشد، می‌توانید از او اطلاعات خوبی درباره‌ی مراکز خرید و رستوران‌های ارزان بگیرید.

خورد و خوراک

بهترین کار این است که جایی را پیدا کنید که آشپزخانه داشته باشد. اهالی روسیه معمولا زیاد در رستوران‌ها غذا نمی‌خورند بنابراین اکثر رستوران‌ها قیمت‌های بالایی دارند و توریستی محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، خرید مواد غذایی مورد نیاز از سوپرمارکت برای شما بسیار ارزان تمام می‌شود. سعی کنید حداقل دو وعده‌ی غذایی را خودتان آماده کنید و به این ترتیب به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.   

موقع ناهار می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های روسیه بیزینس لانچ سفارش دهید.همان طور که از نام بیزینس لانچ مشخص است برای کارمندان و افراد پرمشغله است و این غذا در حقیقت غذای ساده‌ای است که سریع سرو می‌شود و قیمت مناسبی دارد. البته شما هم باید به سرعت رستوران را ترک کنید. طول دادن بیزینس لانچ کار مودبانه‌ای نیست. رستوران این تخفیف را برای مشتریان در نظر می‌گیرد تا مشتریان بیشتری جذب کند.

روسیه

بازدید از جاذبه‌های گردشگری

در روسیه جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که ارزان یا رایگان هستند؛ از کلیساها و بناهای تاریخی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی. به‌عنوان مثال می‌توان به جاذبه‌هایی از جمله کلیسای جامع کازان (Kazan Cathedral) در سن پترزبورگ، مجسمه یادبود آلیوشا (Alyosha) در مورمانسک (Murmansk) و دریاچه‌ بایکال در سیبری اشاره کرد. در واقع، بیشتر کلیساها و بناهای یادبود رایگان هستند. در شهرهای کوچک تقریبا همه جاذبه‌ها یا رایگان هستند یا هزینه‌های ورودی اندکی دارند حتی موزه‌ها. نکته‌‌ی جالب دیگر در مورد روسیه این است که برای تماشای آثار تاریخی و فرهنگی این کشور، حتی لازم نیست پای‌تان را در موزه بگذارید. کافی است که در شهرها قدم بزنید و آثار معماری را تماشا کنید، ایستگاه‌های مترو را ببینید و از پارک‌ها لذت ببرید.

روسیه

نکته‌ی مهم دیگر اینکه در روسیه حتما از مترو استفاده کنید. مترو راحت‌تر و ارزان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، به‌راحتی در دسترس است و در ترافیک نمی‌مانید. ضمنا می‌توانید از تماشای زیباترین ایستگاه‌های متروی دنیا لذت ببرید.

همیشه این قانون کلی را در نظر بگیرید. چه هنگام رزرو هتل، چه موقع خرید و انتخاب رستوران، به جاهایی سر بزنید و اماکنی را انتخاب کنید که مشتریان آن را اهالی شهر تشکیل می‌دهند. هر جایی که محل رفت‌وآمد توریست‌ها باشد، گران است. این قانون کلی را می‌توانید در تمام شهرهای دنیا مد نظر داشته باشید.

روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه فقط به مسکو و سن پترزبورگ و سایر شهرهای بزرگ محدود نمی‌شود. در همه‌ جای این کشور حتی شهرهای کوچک می‌توانید از آثار تاریخی متعدد دیدن کنید و لذت ببرید. علاوه بر آثار تاریخی و فرهنگی، روسیه جاذبه‌های طبیعی متنوعی هم دارد که معمولا رایگان هستند. پس اصراری به اقامت در شهرهای بزرگ نداشته باشید. گاهی اقامت در شهر کوچک و ترتیب دادن سفرهای کوتاه به دیگر شهرها برای بازدید از جاذبه‌ها، ارزان‌تر از اقامت در پایتخت تمام می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع gorussia

دیدگاه