برترین شهرهای جهان برای تحصیل

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
برترین شهرهای جهان برای تحصیل

یکی از اصلی‌ترین سوالات افرادی که قصد مهاجرت به کشوری خارجی جهت تحصیل را دارند، این است که چه شهری ساختار مناسبی برای تحصیل دارد. در این مقاله از کجارو قصد داریم تا بهترین شهر‌های جهان را برای تحصیلات تکمیل معرفی کنیم.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند یک شهر، مکانی عالی برای تحصیلات تکمیلی باشد. از جمله دلایل مهم در این خصوص می‌توان به فرهنگ غنی مردم آن شهر، محیط ایمن، هزینه‌های مناسب برای زندگی و دلایل شخصی اشاره کرد؛ اما یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب یک شهر به عنوان بهترین شهر جهت تحصیل، وجود چندین دانشگاه معتبر در آن است.

دانشگاه

شهری مثل لندن چندین دانشگاه عالی را در خود جای داده است و همین عامل باعث شده که Boris Johnson به این شهر لقب «سیکلوترون انسان» را بدهد. وجود چندین دانشگاه معتبر در یک شهر باعث می‌شود که تعداد بسیاری از افراد بااستعداد در زمینه‌های مختلف در کنار هم جمع شوند. این اتفاق باعث می‌شود که محیطی خلاقانه و الهام‌بخش در بین افراد ایجاد شود.

لندن

هر سال لیستی از بهترین دانشگاه‌های جهان منتشر می‌شود. در ادامه این مقاله از کجارو نام شهر‌هایی قرار گرفته است که دانشگاه‌های زیادی از آن‌ها در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. پس به همین دلیل این شهر‌ها می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل باشند. لازم به ذکر است که تمام دانشگاه‌هایی که در این لیست شمارش شده‌اند، در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

تعداد دانشگاه‌های برترنام شهررتبه
۳بارسلونا۱۰
۴سیدنی۷
۴ملبورن۷
۴توکیو۷
۵سئول۵
۵نیویورک۵
۶پاریس۳
۶هنگ کنگ۳
۷بوستون و مناطق اطراف۲
۹لندن۱

مطالب مرتبط:

دیدگاه