راهنمای خرید در کلمبو، پایتخت سریلانکا

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
راهنمای خرید در کلمبو، پایتخت سریلانکا

کلمبو، پایتخت سریلانکا و مرکز تجاری این کشور است. در این شهر بزرگ، فرصت‌های زیادی برای خرید وجود دارد؛ از گالری‌های صنایع دستی گرفته تا دپارتمان‌استورهای مشهور.

کلمبو اقتصادی شکوفا دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، صنعت گردشگری است. دولت و مسئولان محلی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا زیرساخت‌های گردشگری را توسعه دهند و امکانات لازم گردشگران را فراهم کنند. از توسعه‌ی گردشگاه‌های توریستی گرفته تا مراکز خرید بزرگ و مجلل. بنابراین تعجبی ندارد که در این شهر، مراکز تجاری متعددی وجود دارد. این مراکز شامل مراکز خرید مدرن به سبک امروزی، خیابان‌های شلوغ و پرفت و آمد با مغازه‌های قدیمی و جدید و بازارچه‌های محلی متعدد است. از این مراکز تجاری می‌توانید بهترین سوغاتی‌های سفر را خریداری کنید.

در کلمبو هیچ محدودیتی برای خرید وجود ندارد. از مراکز خرید مدرن با سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع گرفته تا بازارچه‌های خیابانی شلوغ و پر رفت و آمد، برای هر سلیقه‌ای در کلمبو یک مرکز تجاری خاص جود دارد. برای این که تجربه‌ی خرید در این شهر برایتان لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی باشد، باید بدانید که با توجه به بودجه و نیازتان، از کجا خرید کنید.

در مراکز خرید بزرگ و دپارتمان‌استورهای شهر، هر محصولی که فکر کنید از جدیدترین محصولات کیف و کفش و زیورآلات تا کالاهای دیجیتال و گوشی‌های موبایل پیدا می‌شود. مراکز خرید و مغازه‌های خیابان‌های شلوغ شهر، در فاصله‌های اندکی از هم قرار دارند و با پیاده روی می‌توانید به همه‌ی آن‌ها سر بزنید و نیازی به ماشین ندارید. برای خرید می‌توانید توانایی خود در چانه زدن را امتحان کنید و تخفیف بیشتری بگیرید.

در ادامه با مهم‌ترین مراکز و مناطق خرید در کلمبو آشنا می‌شویم.

فروشگاه Laksala

راهنمای خرید در کلمبو

این امپوریوم صنایع دستی، تعدادی شعبه هم در سایر شهرهای کشور دارد و یکی از اولین مراکز تجاری شهر است که گردشگران برای بازدید از آن، برنامه‌ریزی می‌کنند. شعبه‌ای که در کلمبو قرار دارد، از همه بزرگ‌تر و بهتر است و در خیابان یورک واقع شده است. این فروشگاه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است. یکشنبه‌ها تعطیل است و روزهای شنبه یک ساعت زودتر تعطیل می‌شود. در این فروشگاه، می‌توانید انواع سوغات و صنایع دستی را خریداری کنید. از اشیای برنجی و نقره گرفته تا صنایع دستی چوبی. محصولاتی تهیه شده از پوسته‌ی نارگیل و بامبو هم در این فروشگاه عرضه می‌شود. این اشیا عبارت‌اند از انواع اسباب‌بازی، ظرف و.... گل‌های مصنوعی، زیورآلات سنتی و ظروف سفالی از دیگر هدایایی هستند که می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

مرکز خرید مجستیک سیتی (Majestic City)

این مرکز خرید، مهم‌ترین مرکز خرید در منطقه‌ی  Galle Road است؛ مجموعه‌ای چند طبقه که امکانات کاملی دارد. مجموعه‌ی سینمایی و فودکورت در طبقه‌ی همکف، از امکانات تفریحی این مجموعه است. ضمن این که فروشگاه‌های بسیار متنوعی دارد که انواع محصولات در آن به فروش می‌رسد.

مرکز خرید Odel

راهنمای خرید در کلمبو

مرکز خرید Odel در منطقه‌ی ۷ کلمبو، یکی از شناخته شده‌ترین فروشگاه‌های کل کشور سریلانکا است. در این فروشگاه، برندهای مشهور پوشاک، چه داخلی و چه خارجی، بهترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. این دپارتمان استور شیک، هر آنچه که نیاز داشته باشید، در اختیار شما می‌گذارد از لباس و زیورآلات و متعلقات مد گرفته تا کیف و کفش، لوازم آرایش، لوازم خانه، انواع مواد غذایی، ساعت، عینک آفتابی، شکلات و... سالن زیبایی، بستنی فروشی و گل فروشی هم در این مجموعه وجود دارد. در واقع سر زدن به این مجموعه، یک تجربه‌ی عالی از خرید را برایتان رقم می‌زند.

گالری Barefoot

گالری Barefoot یکی از نزدیک‌ترین رقبای مرکز خرید Odel است که در منطقه‌ی Galle Road قرار دارد. البته به اندازه‌ی آن بزرگ نیست و محصولات کمتری دارد، اما بدون شک ارزش سر زدن دارد و حتما همه‌ی محصولاتی که نیاز داشته باشید، در آن پیدا می‌کنید. طراحی رنگارنگ و خلاقانه‌ی این فروشگاه در کنار جذابیت انواع صنایع دستی، باعث شده که بسیاری از گردشگران حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند، حتما به این گالری سر بزنند. جعبه‌های چوبی رنگ آمیزی شده با دست، کیف با طرح‌های سنتی، دامن و بلوز، زیورآلات، رومیزی و روتختی و انواع اسباب بازی و سایر هدایای مناسب برای سوغات، در این گالری پیدا می‌شود.

فروشگاه پارادایس رود (Paradise Road)

راهنمای خرید در کلمبو

این فروشگاه، لوازم خانه و سوغاتی‌های جذاب و مینی‌مالیستی می‌فروشد. اگر می‌خواهید بهترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های شهر را برای عزیزان خود بخرید، حتما به این فروشگاه سر بزنید. قیمت‌ها در این فروشگاه نسبتا بالا ولی کاملا معقول است. یک کافه‌ی کوچک در محوطه‌ی فروشگاه وجود دارد که بهترین قهوه‌ها و کیک‌ها را عرضه می‌کند. این فروشگاه دو اوت‌لت در سطح شهر دارد. یکی در منطقه‌ی سه در Alfred House Road و دیگری در منطقه‌ی ۷ در خیابان Dharmapala Mawtha.

آرکید ایندیپندنس اسکوئر (Arcade Independence Square)

این مجموعه، از چند ساختمان قدیمی متعلق به دوران استعمار تشکیل شده که به زیبایی تمام به یک مجموعه‌ی خرید برای برندهای مشهور و برتر دنیا تبدیل شده است. بسیاری از برندهای مشهور دنیا مثلا نایکی و ریباک را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید و محصولات‌شان را با قیمت‌هایی برابر با کشورهای اروپایی، خریداری کنید. نکته‌ی جالب در مورد این منطقه‌ی تجاری این است که به ندرت شلوغ می‌شود و در کمال آرامش می‌توانید به گشت و گذار در آن مشغول شوید. این مجموعه در منطقه‌ی ۷ کلمبو در میدان استقلال قرار دارد.

فروشگاه سوغات Lakpahana

راهنمای خرید در کلمبو

اگر می‌خواهید سوغات کلاسیک و هدایای جالبی برای دوستان و عزیزان خود بخرید، حتما به این فروشگاه سر بزنید. در اینجا انواع هدایای جالب نظیر فیل‌های کوچک نقاشی شده، ماسک‌های عجیب و غریب، سارونگ‌های باتیک پیدا می‌شود. جعبه‌های تزیینی چوبی، ساری‌های رنگارنگ باتیک و انواع روتختی و سایر منسوجات تزیینی منزل در این فروشگاه با بهترین کیفیت و قیمت‌های مناسب، عرضه می‌شود. تنوع بی‌نظیری از زیورآلات نقره‌ای سنتی در این فروشگاه وجود دارد. کارکنان فروشگاه رفتاری بسیار دوستانه دارند و به گرمی از بازدیدکنندگان استقبال و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

خانه مد

سریلانکا یکی از کشورهایی است که به  تولید انبوه پوشاک شهرت دارد. بنابراین در آن می‌توانید اوت‌لت‌ های فراوانی را پیدا کنید که محصولات مد را با ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌کنند. در کلمبو تعداد زیادی اوت‌لت وجود دارد که خانه‌ی مد یکی از بهترین اوت‌لت‌های شهر است. یکی از دلایل محبوبیت این اوت‌لت این است که کالاهای بسیار باکیفیت را با قیمت‌های واقعا ارزان و تخفیف‌های بی‌نظیر عرضه می‌کند. بنابراین اگر تصمیم دارید که برای اعضای خانواده، لباس به عنوان سوغات خریداری کنید، حتما به این مرکز سر بزنید. خانه‌ی مد در منطقه‌ی ۸ کلمبو در خیابان D. S. Senanayake Mawatha واقع شده است.

اسپا سیلان (Spa Ceylon)

این اسپای لوکس آیورودا، محصولات بی‌نظیر مراقبت شخصی و اسپا را عرضه می‌کند. اگر به دنبال شوینده‌های صورت ارگانیک و انواع لوازم بهداشتی گیاهی می‌گردید، حتما به اینجا سر بزنید. فراموش نکنید که محصولات این اسپا، لوکس است و برای خرید آن‌ها باید مبالغ زیادی بپردازید. اگر محدودیت مالی دارید، اینجا جای مناسبی برای خرید نیست. البته این مجموعه اوت‌لت‌های در نقاط مختلف شهر مثلا فرودگاه و مرکز شهر دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه