بهترین زمان سفر به سنگاپور ؛ کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین زمان سفر به سنگاپور ؛ کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا

سنگاپور کشوری مدرن و ثروتمند در شمال خط استوا و یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری در جهان است. بهترین زمان سفر به سنگاپور چه زمانی است؟

سنگاپور کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا، بیش از چهار و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور دارای تنوع قومی و فرهنگی چشمگیری است. با وجود بازارهای هیجان‌انگیز، صدها پارک زیبا و بیش از ۶۰ جزیره نفس‌گیر، جای تعجبی ندارد که هرساله جمع کثیری از گردشگران به این کشور سفر می‌کنند. صنعت گردشگری، از منابع مهم درآمدی این کشور محسوب می‌شود. 

در این کشور تمدن‌های مختلف آسیایی از محله‌های چینی و هندی تا خیابان اعراب و حتی یادگاری‌هایی از بریتانیا را خواهید دید. در کنار بازدید از خانه‌ها و موزه‌های تاریخی می‌توانید در مرکز شهر، مدرن‌ترین رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها را پیدا کنید.

اگرچه به‌دلیل پویایی اقتصاد این کشور، برخی به سنگاپور تنها به‌عنوان محلی برای کسب و کار نگاه می‌کنند؛ این کشور جاذبه‌های گردشگری بسیاری در دل خود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. جشنواره‌های متنوع فرهنگی از سال نو چینی‌ها گرفته تا فستیوال‌های هنر و تئاتر در این کشور برگزار می‌شود؛ برای تماشای هر یک از این جاذبه‌های متنوع فرهنگی باید بهترین زمان سفر به سنگاپور را متناسب با علاقه و حس ماجراجویی خود انتخاب کنید.

سنگاپور

بهترین زمان سفر به سنگاپور؛ بر اساس شرایط آب و هوایی

سنگاپور در فاصله ۶۸۲ کیلومتری از خط استوا قرار دارد و به همین دلیل آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و دمای حرارت آن بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. با توجه به این هوای گرم، تغییرات آب و هوایی همچون بارندگی و شدت گرما می‌تواند روی انتخاب شما برای تعیین زمان سفر به سنگاپور تاثیرگذار باشد.

آب و هوا سنگاپور

بادهای موسمی شمال شرقی

از ابتدای ماه نوامبر (اوایل آبان) تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) بارندگی‌های شدیدی رخ می‌دهد. از ماه نوامبر (اوایل آبان ماه) تا ژانویه (اوایل دی ماه) بارندگی و وزش بادهای موسمی شدت می‌گیرند و دمای هوا خنک‌تر خواهد بود. گاهی بارندگی تنها یک بعدازظهر طول می‌کشد و گاهی تا چند روز ادامه پیدا می‌کند.

بادهای موسمی جنوب غربی

فصل دوم وزش بادهای موسمی از ماه می (اردیبهشت) تا ماه سپتامبر (شهریور) شروع می‌شود. بادهای موسمی جنوب غربی نسبت به شمال شرقی، بارندگی کمتری به‌همراه دارد. در ماه‌های ژوئن (خرداد)، ژوئیه (تیر) و اوت (مرداد) میزان بارش به حداقل می‌رسد. معمولا بارندگی در این زمان‌ها، صبح هنگام و تنها یکی دو ساعت طول می‌کشد. رعدوبرق یکی از اتفاقات رایج در این ماه‌ها خواهد بود. با این حال بارندگی در هر ماهی از سال ممکن است پیش بیاید و شما قبل از سفر باید بهترین زمان سفر را نسبت به شرایط خودتان انتخاب کنید.

سایر ماه‌ها

سایر ماه‌ها که در بین دو فصل وزش بادهای موسمی قرار دارند؛ آوریل (فروردین)، می (اردیبهشت)، اکتبر (مهر) و نوامبر (آبان) هستند که با بارش اندکی همراه خواهند بود. در طول این ماه‌ها بارندگی در بعدازظهرها و در هنگام شب رخ خواهد داد. رطوبت هوا حدودا ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهد بود و صبح‌ها هوا بسیار دم‌کرده و خفه می‌شود. مهم نیست چه زمانی به سنگاپور سفر می‌کنید، چراکه همیشه با رطوبت، گرما و بارش روبه‌رو می‌شوید؛ با نوشیدن آب بسیار و گردش کمتر در هنگام گرما سلامتی خود را حفظ کنید.

آب و هوا سنگاپور

میانگین میزان بارش و درجه حرارت دما در طی ۱۲ ماه سال

بهترین زمان سفر به سنگاپور؛ بر اساس هزینه

سنگاپور کشوری تجاری است که سالانه افراد بسیاری از مشاغل متعدد برای انجام فعالیت‌های کاری به این کشور سفر می‌کنند. این سفرهای کاری عموما نرخ هزینه‌ها را در کشور بالا می‌برد، هرچند در ماه‌های ژوئیه (تیر) و اوت (مرداد) نرخ سفرهای کاری در این کشور کاهش می‌یابد و به همین دلیل هزینه‌ها نیز منصفانه‌تر خواهد بود. اوج هجوم گردشگران به این کشور در ماه‌های دسامبر (آذر) تا ژانویه (بهمن) است، در طی این زمان احتمالا با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهید شد و شانس کمتری برای پیداکردن بهترین محل اقامت خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به سنگاپور؛ بر اساس جشنواره‌ها

جشنواره تایپوسام

جشنواره تایپوسام

این جشن مذهبی به مناسبت بزرگداشت لرد موروگان برگزار می‌شود و زمانی برای طلب بخشایش، توبه و شکرگزاری هندوهای تمیل از درگاه خداوند است. تماشای مراسم برگزاری این جشن باعظمت بسیار جذاب و دیدنی است.  این جشنواره در اواخر ژانویه ( اواخر دی ) و اوایل فوریه ( اوایل بهمن ) برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی قایقرانی اژدها

مسابقات قایقرانی اژدها

این جشن به یاد کویوان، شاعر و وطن‌پرستی برگزار می‌شود که در طول جنگ برای ندیدن رهبران فاسدی که بر کشورش چیره می‌شوند، خود را درون رودخانه غرق کرد. در حال حاضر بیش از ۲۰ کشور جهان در این مسابقات قایقرانی با شور و هیجان بسیاری شرکت می‌کنند. این مسابقات در اواخر ژوئن تا اوایل ژوئیه (اوایل تیر) برگزار می‌شود.

حمل و نقل

حمل و نقل سنگاپور

فرودگاه بین‌المللی چانگی در بیست کیلومتری ساحل شرقی واقع شده است و از آنجا به‌راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی هم‌چون اتوبوس، تاکسی و مترو می‌توانید به هرمکانی بروید. متروی پایتخت بسیار پیشرفته و مناسب است و تقریبا تمام شهر را پوشش می‌دهد و برای سفر در اطراف شهر و نقاط خارج از شهر، استفاده از قطار مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هزینه سفر

زندگی در سنگاپور تقریبا گران است، اما با ۱۵ هزار تومان می‌توانید از غذاهای محلی میل کنید و نسبت به پولی که می‌پردازید از ۴۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌توانید هتل مناسبی برای اقامت رزرو کنید.

سلامت

تب دنگی و ویروس چیکونگونا از بیماری‌های بومی در این کشور هستند. با استفاده از لوسیون‌های ضدپشه می‌توانید از ابتلا به این بیماری‌ها که علایمی چون تب و درد دارند، جلوگیری کنید.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور کوالالامپور - سنگاپور مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه