بهترین شهرهای دنیا را بشناسید

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین شهرهای دنیا را بشناسید

ملاک برتری شهرها شامل فاکتورهایی از جمله امنیت، رفاه، شادی و بسیاری از معیارهای دیگر است. در دنیا برخی شهرها به عنوان شهرهای برتر شناخته می‌شوند که از بسیاری از جهات امتیاز بالایی به دست آورده‌اند.

یک شهر خوب چه شهری است؟ از دید من و شما شاید تهران بهترین نقطه دنیا باشد، ولی از نظر تئوری و علمی یک شهر یا استان برتر ویژگی‌ها و استانداردهایی دارد. ملاک‌های زیادی برای برتر بودن یک شهر وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امنیت، شادی، رفاه، محیط زیست و بسیاری از معیارهای دیگر اشاره کرد. با ما همراه باشید تا بهترین شهرها دنیا را بهتر بشناسید.

چارلستون، کارولینای جنوبی

بهترین شهرهای دنیا

چارلستون یکی از شهرهای ایالت کارولینای جنوبی و پایتخت سابق این ایالت است. چارلستون یکی از بهترین شهرهای کارولینای جنوبی برای زندگی است. ساختمان «کاستوم هاوس» در این ایالت از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر است که ساخت آن از سال ۱۸۵۳ شروع شده و در طول سال‌های جنگ داخلی آسیب‌هایی دیده که امروز بازسازی‌شده است.

بارسلون، اسپانیا

بهترین شهرهای دنیا

 پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش کاتالونیا است که پس از مادرید بیشتری جمعیت اسپانیا را در خود جای داده است. این شهر یکی از بندرهای مهم اسپانیا هم به شمار می‌رود. بارسلون دارای معماری بی‌نظیری بوده و به عنوان یک شهر رومی ساخته شده است. یکی از ساختمان‌های قدیمی و معروف بارسلون، ساختمان «کاتالان» است که بر روی یکی از بلندترین تپه‌های این شهر قرار گرفته است.

شیکاگو، آمریکا

بهترین شهرهای دنیا

شیکاگو شهری در جنوب غربی سواحل دریاچه میشیگان است که در واقع سومین شهر بزرگ ایالات متحده محسوب می‌شود. شیکاگو از نظر امکانات رفاهی برای زندگی یکی از بهترین شهرهای آمریکا است. مناظر طبیعی، هوای مناسب این شهر را به محلی ایده‌آل برای زندگی آرام تبدیل کرده است.

آدیس‌آبابا، اتیوپی

بهترین شهرهای دنیا

آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی است که مقر اتحادیه آفریقا در این شهر قرار دارد. آدیس‌آبابا شهری با ۷۲ ملت است که اقوام و طایفه‌های زیادی را در دل خود جا داده است. ۸۰ قوم با زبان مختلف و معتقد به ادیان مختلف در این شهر در کنار هم زندگی می‌کنند. شاید عجیب باشد، ولی بهترین کافه‌های دنیا در این شهر قرار دارد. فرهنگ کافه و کافه‌نشینی در اتیوپی بسیار غنی است و بهترین قهوه‌های دنیا در کافه‌های آدیس‌آبابا پیدا می‌شود. البته این نظر ما نیست! نظر کاربران فضای مجازی است که در هشتگ‌های زیادی کافه‌های آدیس‌آبابا را معرفی کرده و از کیفیت قهوه این کافه بسیار راضی بودند.«توموکا کافه» یکی از محبوب‌ترین و بهترین کافه‌های این شهر است.

تفلیس، گرجستان

بهترین شهرهای دنیا

تفلیس پایتخت و بزرگ‌ترین شهر گرجستان است که در شرق اروپا قرار دارد. تفلیس شهری با بناهای معماری عظیم و شگفت‌انگیز است، بناهای معماری این شهر ترکیبی از معماری قرون‌ وسطی، معماری نوکلاسیک و معماری استالینیست است.

برای اینکه به تفلیس سفر کنید، با کمک کجارو مناسب‌ترین ??? ??????? و ??? ????? را جست‌وجو و خریداری کنید. در کجارو می‌توانید از بین بهترین تورهای ارائه شده توسط معتبرترین آژانس‌های گردشگری، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین تور را خریداری کنید.

??? ??? ?????

لندن، انگلستان

بهترین شهرهای دنیا

و اما لندن! لندن پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است که یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای اروپا است. لندن در کنار رودخانه تیمز قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان هم هست که تاریخ ساخت آن به روم باستان برمی‌گردد. چرا لندن در لیست بهترین شهرهای دنیا قرار دارد؟ لندن گنجینه‌ای از موزه‌های بزرگ است و آثار هنری و تاریخی بسیار مهمی در موزه‌های این شهر جا خوش کرده‌اند و سالانه هزاران اهل هنر را به سمت خود می‌کشاند.

ملبورن، استرالیا

بهترین شهرهای دنیا

ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا، اولین پایتخت کشور استرالیا، قبل از شهر کانبرا است که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی استرالیا هم شناخته می‌شود. امروز ملبورن به یکی از مهم‌ترین شهرهای استرالیا تبدیل شده است. ملبورن یکی از بهترین شهرها برای شکموها است و بهترین اغذیه‌فروشی‌ها در این شهر وجود دارند. هنر امپرسیونیسم، رقص باله و بسیاری از هنرهای دیگر از ملبورن شروع شد.

کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

بهترین شهرهای دنیا

کیپ‌تاون دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی است که در رده اول ژوهانسبورگ قرار دارد. اما چرا کیپ‌تاون هشتمین شهر برتر دنیا است؟ سواحل کیپ‌تاون در هیچ کجای جهان وجود ندارند و سواحل منحصربه‌فردی در این شهر وجود دارد، اگر شما هم عاشق وقت‌گذرانی در ساحل هستید، سفر به کیپ‌تاون را از دست ندهید.

فلورانس، ایتالیا

بهترین شهرهای دنیا

فلورانس از شهرهای تاریخی ایتالیا و پایتخت منطقه توسکانی است. دلیل محبوبیت فلورانس واضح است، هنر! هنرمندان بزرگی در دوره رنسانس در فلورانس زندگی می‌کردند و آثار هنری شاخصی در این شهر قرار دارد. قدم گذاشتن در خیابان‌هایی که مشاهیر و بزرگان روزی در آن قدم گذاشته‌اند، بسیار هیجان‌انگیز است.

نایروبی، کنیا

بهترین شهرهای دنیا

نایروبی پایتخت کشور کنیا است و درواقع بزرگ‌ترین شهر آفریقا شناخته می‌شود. اما چرا نایروبی؟ حیات‌وحش بکر این ناحیه هر گردشگری را به نایروبی می‌کشاند، اگر از حیوانات می‌ترسید، نایروبی محل مناسبی برای شما نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه