راهنمای خرید در بمبئی، هند (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
راهنمای خرید در بمبئی، هند (قسمت دوم)

بمبئی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای هند است که مورد توجه گردشگران قرار دارد. در این شهر انواع مراکز خرید وجود دارد. از بازارهای محلی و ارزان گرفته تا مراکز خرید بزرگ و مشهور که برترین برندهای دنیا در آنها به عرضه‌ی محصولات خود می‌پردازند. در این قسمت از مقاله با مراکز خرید بزرگ و مشهور بمبئی آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در شهر بزرگ و شلوغ بمبئی، بیش از ۵۰ مرکز خرید وجود دارد. در مدت زمان کوتاه سفر به این شهر، سر زدن به تمام این مراکز امکان‌پذیر نیست. در نتیجه باید قبل از سفر در مورد آنها اطلاعات کسب کنیم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم. در ادامه با ده مورد از مراکز خرید بزرگ بمبئی آشنا می‌شویم.

۱. فونیکس مارکت سیتی (Phoenix Market City)

در این مجموعه می‌توانید از بیش از ۳۵۰ برند مشهور در زمینه‌ی محصولاتی چون پوشاک و مد، کیف و کفش، زیورآلات، سرگرمی و... دیدن کنید. این مرکز خرید یک مجموعه‌ی تجاری مشهور برای خرید محصولاتی از برندهای زارا، پرومد، لا سنزا، DKNY و... است. امکانات تفریحی متعددی از قبیل سالن نمایش و سالن بولینگ و... هم در این مجموعه وجود دارد. در واقع فونیکس مارکت سیتی فقط برای خرید نیست و سلیقه‌ی تمام اعضای خانواده را تامین می‌کند.

۲. مرکز خریدهای استریت فونیکس (High Street Phoenix)

مراکز خرید بمبئی

این مجموعه که شامل مراکز تجاری، اقامتی، تفریحی و خرید است، به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید بمبئی شناخته می‌شود. این مجموعه سه محدوده‌ی خرید به نام‌های اسکای زون (Skyzone)، گرند گالریا (Grand Galleria) و پالادیوم (Palladium) دارد. این مجموعه که در قلب شهر بمبئی قرار دارد، علاوه بر این که به خاطر فروشگاه‌های برندهای جهانی مد شهرت دارد، یک مرکز تفریحی است و رستوران‌های متعددی هم برای پذیرایی از خریداران دارد.

۳. مرکز خرید آر- سیتی (R-City)

مراکز خرید بمبئی

در این مرکز خرید بزرگ و چند طبقه، علاوه بر بندهای مشهور و برتر داخلی، برندهای مشهور بین‌المللی هم نمایندگی دارند. پارکینگ چند طبقه، مجموعه سینمایی و مرکز تفریحی این مجموعه، تجربه‌ی خرید و تفریحی لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زنند. ساعت کار این مرکز از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ تا ۹:۳۰ شب و آخر هفته‌ها یعنی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۰ شب است. رستوران‌های این مجموعه هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز هستند. روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی ساعت کاری رستوران‌ها تا ۱۰ شب است.

۴. مرکز خرید اینفینیتی (Infiniti Mall)

این مرکز خرید بزرگ، میزبان نمایندگی‌های متعددی از برندهای مطرح بین‌المللی است. اگر از علاقه‌مندان به امتحان کردن طعم غذاهای مختلف هستید، فودکورت این مجموعه، طیف وسیعی از غذاهای متنوع را عرضه می‌کند. در این فودکورت برندهای مشهور صنعت مواد غذایی دیده می‌شوند. رستوران‌های متعدد با انواع غذاهای بین‌المللی آماده‌ی پذیرایی از خریداران و بازدیدکنندگان این مجموعه هستند. Planet Infiniti بخشی از این مجموعه است که سرگرمی‌ها و تفریحات متنوعی را برای تمام اعضای خانواده ارائه می‌کند.

۵. مرکز خرید Oberoi

مراکز خرید بمبئی

این مرکز خرید مفتخر به دریافت گواهینامه‌ی طلایی شورای ساختمان‌سازی سبز آمریکا است. با این گواهینامه، این مرکز خرید اولین مرکز خرید در هند و دومین مرکز خرید در دنیا است که گواهینامه استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی (LEED) را در بخش ساختمان‌های موجود به دست آورده است. گواهینامه‌ی LEED یک سیستم امتیازی است. پروژه‌های ساختمانی برای اینکه معیارهای ویژه‌ی ساختمان‌های سبز را داشته باشند و به عنوان یک پروژه‌ی سبز شناخته شوند باید امتیازهای گواهینامه‌ی لید را به دست آورند.

۶. مرکز خرید اینوربیت (Inorbit)

این مرکز خرید در اوایل سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است و اکنون شعبه‌هایی در شهرهای دیگر هندوستان هم دارد. این مجموعه، یک مرکز خرید کامل از انواع پوشاک، سبک زندگی، سرگرمی و غذا است و یک تجربه‌ی خرید بین‌المللی را برای همه‌ی اعضای خانواده رقم می‌زند. این مرکز خرید در زمان افتتاحش، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا بود. بزرگ‌ترین فودکورت بمبئی در این مجموعه قرار دارد. علاوه بر فودکورت، ۲۶ رستوران هم در این مرکز چندمنظوره آماده‌ی پذیرایی از گردشگران است.

۷. مرکز خرید آتریا (Atria Mall)

مراکز خرید بمبئی

این مرکز خرید یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری برای علاقه‌مندان به خرید است و در کنار افلاک‌نمای Nehru در مرکز شهر بمبئی قرار دارد. «حفیظ کانترکتور» (Hafeez Contractor) معمار و طراح مشهور هندی، این مرکز را طراحی کرده است. این مجموعه‌ی پنج طبقه از فروشگاه، مجموعه‌ی تفریحی و مجموعه‌ی رستوران تشکیل شده است که پاسخگوی نیازهای قشر متوسط به بالا است. در طبقات اول تا سوم، فروشگاه‌ها و دپارتمان استورها قرار دارند که برندهای مطرح داخلی و بین‌المللی را عرضه می‌کنند. طبقه‌ی چهارم به بخش تفریحی، بازی‌های ویدیویی، استخر، سالن بولینگ و فودکورت اختصاص دارد.

۸. مرکز خرید سنتر وان (Center One)

این مرکز خرید بزرگ، به نحوی طراحی شده تا امکانات لازم برای راحتی خریداران را فراهم کند. پاساژهای وسیع، تالار بزرگ، کنترل آب‌و‌هوا، پله‌برقی و سایر امکانات این مجموعه به نحوی طراحی شده‌اند تا تجربه‌ای آرام و بی‌دغدغه از خرید در بمبئی را برای گردشگران رقم بزنند. این مجموعه‌ میزبان بهترین برندهای داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف است که تنوع آنها نیاز بسیاری از خریداران را تامین می‌کند.

۹. مرکز خرید فان ریپابلیک (Fun Republic)

مراکز خرید بمبئی

این مرکز خرید چه از نظر امکانات و چه از نظر موقعیت جغرافیایی، یکی از بهترین مراکز خرید بمبئی است. این مجموعه‌ی تفریحی و تجاری کامل، در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است و هفت طبقه دارد. مجموعه‌ی سینمایی این مرکز یکی دیگر از امکاناتی است که در اختیار خریداران و گردشگران قرار دارد. انواع کافه و رستوران هم در مجموعه وجود دارد تا پاسخگوی تمام نیازهای گردشگران در یک گشت‌و‌گذار چند ساعته باشد. امکانات بازی و سرگرمی کودکان فرصت خوبی برای حضور خانواده‌ها در این مجموعه است.

۱۰. مرکز خرید Raghuleela

این مجموعه‌ی بزرگ و ۴ طبقه، یکی از پرطرفدارترین مراکز تجاری در هند است که در حدود ۸۰۰ فروشگاه و ۳۷ هزار مترمربع، وسعت دارد. امکانات این مجموعه‌ی بزرگ تجاری بسیار کامل است. مجموعه‌ی سینمایی بزرگی با ۴ پرده‌ی سه‌بعدی در این مرکز قرار دارد که پذیرای ۱۲۷۵ نفر است. سالن بولینگ و زمین بازی کودکان از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است که باعث می‌شود انتخاب خوبی برای گذراندن یک تفریح چند ساعته در کنار خانواده باشد.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ????? - ??? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه