بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ (قسمت دوم)

بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۷ را در این مقاله کجارو بخوانید.


در قسمت قبلی مقاله تعدادی از مقصدهای گردشگری معرفی شده به‌عنوان بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ را معرفی کردیم. این فهرست را دنبال می‌کنیم.

۶. مثلث طلایی هند

مثلث طلایی هند منطقه‌ای توریستی است که سه شهر بزرگ و مهم هند یعنی دهلی، آگرا و جیپور را به هم پیوند می‌دهد. کشور هند، فرهنگی غنی، تاریخی پر فراز و نشیب، سنت‌هایی منحصربه‌فرد و چشم‌اندازهای رنگارنگی دارد. اگر برای اولین بار به هند سفر می‌کنید یا حتی بار دوم است که می‌خواهید لذت غرق شدن در این تنوع بی‌نظیر را تجربه کنید، مثلث طلایی هند انتخاب خوبی به‌عنوان مقصد سفر است زیرا سفر به این منطقه، جنبه‌های مختلف این کشور دیدنی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر چشم‌اندازهای طبیعی نفس‌گیر و بناهای تاریخی و فرهنگی متفاوت و مشهور، فرهنگ و سنت‌های دیدنی و جالب اهالی هند، برای هر گردشگری جالب توجه است. اگر می‌خواهید مدرن‌ترین جنبه‌ی هند را ببینید، به دهلی سفر کنید. مراکز خرید بزرگ، رستوران‌ها و کافه‌های مجلل و دفاتر تجاری مشهور در این شهر قرار دارند.

هند

آگرا میزبان یکی از دیدنی‌ترین شگفتی‌های دنیا یعنی تاج محل است. زیباترین منظره‌ از تاج محل را هنگام غروب آفتاب، نظاره کنید. قلعه‌های سحرآمیز جیپور، انگار از دل قصه‌ها بیرون آمده‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به نام‌های قلعه‌ی ناهارگار (Nahargarh) اشاره کرد که تماشای چشم‌اندازی از طلوع آفتاب بر فراز قلعه، به‌یادماندنی‌ترین تصویر شما از سفر به هند خواهد بود. یا قلعه‌ی عامر (Amer) که بر فراز تپه‌ای واقع شده است و فقط از طریق جیپ یا سفری کوتاه با فیل، قابل دسترسی است. در دهلی می‌توانید تمام جذابیت‌های یک پایتخت مدرن و بزرگ را تجربه کنید، در بهترین رستوران‌ها غذا بخورید و از تک تک لحظات سفرتان لذت ببرید.

زمان مناسب برای سفر به هند: اگر دوست دارید سفرتان با تجربه‌ی متفاوتی از حضور در یک جشنواره‌ی خاص همراه شود، ماه‌های اکتبر و مارس را برای سفر به هند انتخاب کنید. ماه اکتبر، زمان برگزاری جشنواره‌ی دیوالی (Diwali) یا جشن نور است. اواسط ماه مارس، زمان برگزاری جشنواره رنگ هولی (Holi) است که به یمن شروع بهار برگزار می‌شود. به‌دلیل آب و هوای گرم و مرطوب، در تمام طول سال حتی پاییز و زمستان هم می‌توانید به هند سفر کنید.

۷. رواندا (Rwanda)

اگر از دوستداران طبیعت هستید، رواندا یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای شما است. این کشور که با نام کشور هزار تپه شناخته می‌شود، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز طبیعی و باغ‌های مشهور چای دارد. رواندا پر از شگفتی‌های طبیعی است. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این کشور، پارک ملی آتشفشان‌ها است که مامن میمون‌های طلایی و نیمی از گوریل‌های دنیا است. با استفاده از تورهای لوکس سافاری در دل طبیعت می‌توانید حیات وحش منحصربه‌فرد این کشور را از نزدیک تماشا کنید.

رواندا

پارک ملی جنگل Nyungwe، بزرگ‌ترین کوهستان جنگلی آفریقا است که از بیش از یک چهارم گونه‌های پستانداران آفریقایی میزبانی می‌کند. پایتخت رواندا، شهر کیگالی (Kigali) امکانات اقامتی متعددی از هتل‌های لوکس ۵ ستاره تا اقامتگاه‌های ارزان دارد و میزبان پارک‌های ملی و موزه‌های مختلف است.

زمان مناسب برای سفر به رواندا: در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان، به‌دلیل بارندگی، احتمال تماشای گوریل‌ها کاهش پیدا می‌کند اگر می‌خواهید حیات وحش رواندا را ببینید، تابستان بهترین فصل است.

۸. کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

کیپ تاون آفریقای جنوبی روز به روز بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد که از میان جاذبه‌های گردشگری متفاوت آن می‌توان خرید در بازارهای حومه‌ی شهرها، غواصی با نهنگ‌ها، خوردن غذاهای محلی و تفریحات ساحلی را نام برد. کیپ تاون یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین شهرهای دنیا است. هر سلیقه‌ای که داشته باشید، چیزی مناسب شما در این شهر پیدا می‌شود. اگر دوستدار تاریخ هستید، در جزیره‌ی روبن (Robben Island)، جزیره‌ای که نلسون ماندلا در آن زندانی بود، تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت.

کیپ تاون

اگر به جاذبه‌های فرهنگی و هنری علاقه دارید، در شهر بوکاپ (Bokaap) از تماشای خانه‌های رنگارنگ و زیبا و فرهنگ متفاوت شهر، لذت خواهید برد. اگر به‌دنبال هیجان هستید و گشت‌وگذار در دل طبیعت را دوست دارید، صعود از کوه تیبل (Table)، پرواز با کایت و غواصی با کوسه نهنگی‌ها را امتحان کنید.

زمان مناسب برای سفر به کیپ تاون: بهترین زمان سال برای سفر به کیپ تاون، از ماه نوامبر تا فوریه است که در آفریقا تابستان است.

۹. ورشو، لهستان

این جواهر پنهان، اخیرا به یکی از مقصدهای جذاب گردشگری تبدیل شده است که گاهی با عنوان برلین جدید شناخته می‌شود. در بهترین رستوران‌های این شهر زیبا می‌توانید لذیذترین غذاهای اصیل لهستانی را امتحان کنید. اگر به تاریخ و فرهنگ و تماشای موزه‌ها علاقه دارید، در ورشو، سرگرمی‌های زیادی برای شما وجود دارد. ورشو ترکیبی از طبیعت سرسبز، اماکن تاریخی و جاذبه‌های مدرن است. از میان مشهورترین موزه‌های تعاملی این شهر می‌توان به موزه‌ی قیام ورشو، موزه‌ی تاریخ یهودیان لهستان و مرکز علمی کوپرنیک اشاره کرد.

ورشو

زمان مناسب برای سفر به ورشو: اگر می‌خواهید زندگی واقعی اهالی شهر را از نزدیک ببینید، بهترین زمان، فصل تابستان است زمانی که اهالی شهر در پارک‌ها و در حاشیه‌ی رودخانه روزهای بلند تابستانی را می‌گذرانند و از بازارهای غذا خرید می‌کنند. کنسرت‌های موسیقی زنده و تفریحات مختلفی برای گذراندن روزهای سفر وجود دارد.

۱۰. ماداگاسکار

در ماداگاسکار تنوع جاذبه‌های طبیعی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جنگل و ساحل در اطراف شما فراوان است و از سافاری‌های مختلف برای تماشای حیات وحش متنوع این منطقه می‌توانید بازدید کنید. ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است. در دوران پیشاتاریخ با تکه‌تکه شدن ابرقاره گندوانا، ماداگاسکار حدود ۸۸ میلیون سال پیش از شبه‌جزیره هند جدا شد. همین مسئله باعث شده که حیات وحش ماداگاسکار مختص خودش باشد و نظیر آن را جای دیگر نتوانید پیدا کنید. البته تنوع زیستی این جزیره چه تنوع گیاهی و چه تنوع جانوری، به‌دلیل دخالت‌های انسانی در معرض خطر قرار دارد.

ماداگاسکار

زمان مناسب برای سفر به ماداگاسکار: فصل مرطوب سال از اواخر دسامبر تا ماه مارس ادامه دارد و بهتر است که در این مدت از سفر به ماداگاسکار بپرهیزید زیرا احتمال بروز طوفان فراوان است. برای سفر به ماداگاسکار بهتر است ماه‌های آوریل تا نوامبر را انتخاب کنید.

<

مطالب مرتبط:

منبع harpersbazaar

دیدگاه