بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ (قسمت اول)

اگر برای سفر خارجی در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی می‌کنید، این فهرست بهترین مقصدهای گردشگری امسال را معرفی می‌کند. با کجارو همراه باشید.

این فهرست با کمک کارشناسان صنعت گردشگری از طرف وب‌سایت harpersbazaar انتخاب شده است. این فهرست قاره‌های مختلف دنیا را دربر می‌گیرد و تنوع جاذبه‌های گردشگری را مد نظر قرار داده است.

۱. نیوزیلند

نیوزیلند را با تصاویر و چشم‌اندازهای نفس‌گیر فیلم ارباب حلقه‌ها می‌شناسیم. عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا نیوزیلند یک مقصد گردشگری جذاب باشد و گردشگران سفر به این کشور را بارها و بارها تکرار کنند. مناظر زیبای طبیعی، سواحل بکر، کوه‌های سربه‌فلک کشیده، دهکده‌ها و ییلاق‌های دیدنی و فرهنگ متفاوت و منحصربه‌فردی که در نیوزیلند وجود دارد، این سفر را به یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرهای شما تبدیل می‌کند.

نیوزیلند

اگر از علاقه‌مندان طبیعت هستید، در نیوزیلند به هیچ عنوان ناامید نمی‌شوید. یکی از بهترین مسیرهای دنیا برای پیاده‌گردی، مسیر ۷۱ کیلومتری Queen Charlotte است که از سال ۲۰۱۳، مسیر دوچرخه‌سواری هم به آن اضافه شده و با چشم‌اندازهای زیبایی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا برای دوچرخه‌سواری کوهستان تبدیل شده است. اگر کمپ زدن و اقامت در دل طبیعت را دوست ندارید، در کنار این مسیر، امکانات اقامتی لوکس و رستوران‌های مجللی وجود دارد که سرویس حمل‌ونقل آبی دارند. برای اینکه اسکی را تجربه کنید، به جزیره‌ی جنوبی‌ (South Island) بروید و در کوهستان‌های کوئینزتاون (Queenstown) و واناکا (Wanaka)، اوج هیجان را تجربه کنید.

زمان مناسب برای سفر به نیوزیلند: زمانی که برای بازدید از نیوزیلند انتخاب می‌کنید، بستگی به نوع سفر شما دارد. از قبل در مورد برنامه‌ی سفرتان به خوبی فکر کنید. از ماه ژوئن تا سپتامبر فصل زمستان و از دسامبر تا فوریه، تابستان است.

۲. کانادا

دنیایی از شگفتی‌ها در سفر به کانادا منتظر شما است. بدون شک، همیشه دلایل زیادی برای سفر به کانادا وجود دارد اما امسال با سال‌های دیگر متفاوت است. امسال، این کشور صدوپنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد و این بدان معناست که اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی در این سفر در انتظار شماست. شهر مونترآل، که یکی از هیجان‌انگیزترین مقصدهای گردشگری دنیا برای دوستداران غذا است، به خاطر ریشه‌های اروپایی و تنوع فرهنگی که از تنوع نژاد جمعیت آن سرچشمه می‌گیرد، مقصد گردشگری جذاب و متنوعی است.

کانادا

اگر بیشتر از جاذبه‌های شهری به گشت‌وگذار در دل طبیعت علاقه دارید، بهتر است بنف (Banff) را به عنوان مقصد گردشگری خود در کانادا انتخاب کنید. در بنف می‌توانید در هیجان‌انگیزترین مسیر دوچرخه‌سواری دنیا، دوچرخه‌سواری کنید. با دریافت کارت Discovery Pass این فرصت به گردشگران داده می‌شود تا دسترسی رایگان به به بیش از ۲۰۰ پارک ملی این کشور پهناور داشته باشند. از میان این ۲۰۰ پارک ملی، پارک ملی بنف و جزیره‌ی پرنس ادوارد را می‌توان نام برد.

اگر از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر هستید، تورنتو را انتخاب کنید. موزه‌ی هنرهای معاصر تورنتو، امسال بخش‌های جدید را اضافه می‌کند و در وسعتی جدید افتتاح می‌شود.

زمان مناسب برای سفر به کانادا: تابستان بهترین آب‌وهوا را برای گشت‌وگذار و لذت بردن از فعالیت‌های تفریحی فضای باز دارد. رنگ‌های شگفت‌انگیز و زیبای پاییزی و آب‌وهوای ملایم و مطبوع این فصل، بهترین فرصت برای پیاده‌گردی و دوچرخه‌سواری است. سپتامبر هر سال، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو برگزار می‌شود که فرصتی بی‌نظیر برای دوستداران هنر است. بهار و زمستان کانادا برای بسیاری از افراد سرد و غیرقابل تحمل است اما کسانی که دوست دارند آب‌وهوای متفاوت مناطق مرزی مثل مونترآل را تجربه کنند می‌توانند این دو فصل را برای سفر انتخاب کنند.

۳. فنلاند

فنلاند، شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی دنیا را در اختیار دارد. در فصول زمستانی از تماشای قله‌های پوشیده از برف و تماشای شفق‌های قطبی لذت خواهید برد و در فصل تابستان با گشت‌وگذار در طبیعت سرسبز جنگلی و دریاچه‌های زیبا، خاطرات خوشی را از سفر به فنلاند زیبا، به خانه می‌برید.  جاذبه‌های طبیعی نفس‌گیر و اسپاها و سوناهای مجهز و عالی، سفر شما را تکمیل می‌کنند. اگر قصد دارید از هلسینکی (Helsink)، پایتخت فنلاند دیدن کنید (که حتما باید این کار را انجام دهید) امسال بهترین سال است زیرا فنلاند صدمین سالگرد استقلال خود را در تاریخ ششم دسامبر برگزار خواهد کرد و در تمام پایتخت، جشن و مراسم شادی برپا خواهد شد. 

فنلاند

برای دیدن جغرافیای ساحلی منحصربه‌فرد فنلاند که شامل خلیج‌های زیبا و شاخابه‌های متعدد است، حتما یک سفر یک روزه ترتیب دهید. فنلاند نسبت به بسیاری از کشورهای اطرافش، خلوت‌تر است اما از نظر جاذبه‌های طبیعی در دنیا نظیر ندارد.

زمان مناسب برای سفر به فنلاند: بسته به اینکه هدف شما از سفر چیست، در تمام طول سال گردشگران از سفر به فنلاند لذت خواهند برد.

۴. پیتسبرگ (Pittsburgh)، پنسیلوانیا

اگر می‌خواهید به شهری دیدنی سفر کنید و در آن از چشیدن طعم غذاهای نوآورانه و لذیذ لذت ببرید و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی را ببینید، پیتسبرگ بهترین انتخاب است.  پیتسبرگ زادگاه اندی وارهول (Andy Warhol)، هنرمند، نویسنده، و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی، از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه‌ی ۱۹۵۰ در ایالات متحده است. موزه‌ی اندی وارهول، بزرگ‌ترین مجموعه آثار وی را به نمایش گذاشته است.

پیتسبرگ

اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های شهری و گشت‌وگذار و خرید هستید، در پیتسبرگ بهترین لحظات سفر خود را تجربه خواهید کرد.

زمان مناسب برای سفر به پیتسبرگ: فصل‌های بهار، تابستان و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا هستند. زمستان پیتسبرگ مثل سایر بخش‌های ساحل شرقی آمریکا بسیار سرد است.

۵. پرتغال

این کشور گرچه از نظر فرهنگی بسیار غنی است، از نظر گردشگری به پای محبوبیت و شهرت همسایه‌اش یعنی اسپانیا نرسیده است. اما پرتغال که غربی‌ترین کشور اروپایی است، هر چیزی که به عنوان یک گردشگر از سفر خود انتظار دارید، در اختیار شما می‌گذارد. غذاهای محلی عالی، جاذبه‌های فرهنگی و هنری فوق‌العاده، تاریخ پرفراز و نشیب و فرهنگ متفاوت، از مهم‌ترین جاذبه‌های پرتغال برای گردشگران هستند.

پرتغال

در شهرهای زیبای این کشور، تاریخ و سنت‌ها با فرهنگ معاصر گره خورده است. لذت بردن از سواحل دنج و مخفی، قدم زدن در شهرهای تاریخی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده و بازدید از بناهای تاریخی قرون وسطایی، تجربیات بی‌نظیری هستند که سفری به‌یادماندنی برای شما رقم می‌‌زنند.  

زمان مناسب برای سفر به پرتغال: در تمام طول سال، سفر به پرتغال لذت‌بخش خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع harpersbazaar

دیدگاه