نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم (قسمت دوم)

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی سه شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم (قسمت دوم)

سنگاپور که گاهی با عنوان نگین جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود، همه ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان است. با این حال، برخی از قوانین عجیب این کشور، بسیار جالب توجه هستند. در ادامه همراه کجارو باشید.

در ادامه‌ی مقاله‌ی «نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم»، به برخی دیگر از قوانین و نکات در خور توجه این کشور خواهیم پرداخت. 

خدمات درمانی

سنگاپور

مراکز پیشگیری بیماری، همواره به گردشگران توصیه می‌کند پیش از سفر به سنگاپور، واکسیناسیون‌های مورد نیاز را انجام دهند. از این رو، گردشگران بایستی واکسیناسیون‌های هپاتیت آ و حصبه را انجام دهند تا در امان باشند. به یاد داشته باشید حتی در بهترین شرایط سلامت در بهترین کشورهای جهان نیز، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف به واسطه‌ی آب و غذای آلوده وجود دارد.

اگر در سنگاپور نیاز به خدمات درمانی داشته باشید، سازمان‌های Travel Health Plans و International Medical Insurance به شما رسیدگی خواهند کرد. سنگاپور همواره در میان سه کشور برتر جهان در رابطه با ارائه‌ی خدمات درمانی بوده است. در این کشور چندین بیمارستان بسیار پیشرفته وجود دارد که کیفیت خدمات آن‌ها در سطوح جهانی قرار دارد. البته استفاده از خدمات این بیمارستان‌ها بسیار گران‌قیمت خواهد بود.

برخلاف دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا، بخش جداگانه و ویژه‌ای برای گردشگران وجود ندارد و مردم محلی، گردشگران و مهاجران همگی از یک بیمارستان استفاده می‌کنند. اما گردشگران ممکن است به دلیل عدم برخورداری از دفترچه‌ی بیمه‌ی محلی، مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری برای خدمات درمانی شوند. با این حال، افرادی که دارای ویزای کار و یا اقامت دائم در سنگاپور هستند، هزینه‌های کمتری برای خدمات درمانی متقبل خواهند شد.

اهمیت نظم در سنگاپور

سنگاپور

مردم سنگاپور اهمیت بسیار زیادی برای نظم و انضباط قائل هستند و تنبیه بدنی نیز در میان اکثر آنان پذیرفته شده است. در سنگاپور از چوب‌دستی نه تنها برای تنبیه مجرمان، بلکه برای تنبیه دانش‌آموزان در مدرسه، سربازان در پادگان و حتی تنبیه افراد خاطی در ملاعام نیز استفاده می‌شود. اگر در سنگاپور مشاهده کردید که چوب‌دستی در اکثر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، تعجب نکنید. این چوب‌دستی‌های باریک، معمولا از چوب ساخته شده و در بالای آن‌ها دستگیره‌ای پلاستیکی وجود دارد و قیمت آن‌ها ۵۰ سنت سنگاپوری است. این چوب‌دستی‌ها دقیقا به منظور تربیت کودکان ساخته شده‌اند.

پس حواستان باشد که در سنگاپور به فرهنگ مردم و قوانین سختگیرانه‌شان احترام گذارید!

ریختن زباله روی زمین

سنگاپور

سنگاپور به لحاظ تمیز بودن، یکی از کشورهای معروف جهان است. در این کشور کمپین‌های تبلیغاتی فعالی برای تمیز نگه داشتن شهر و نیز عدم ریختن زباله روی زمین وجود دارد. مجرمانی که برای اولین بار، زباله‌هایی مانند ته سیگار و بسته‌بندی‌های کوچک شکلات را روی زمین بریزند، به مبلغ ۳۰۰ دلار جریمه خواهند شد. افرادی که زباله‌های بزرگ‌تر مانند قوطی و بطری نوشابه در سنگاپور روی زمین بیندازند، جرم سنگین‌تری را مرتکب شده و بایستی در دادگاه به عنوان متهم حاضر شوند.

معمولا، در اکثر اوقات افراد خاطی محکوم به تمیز کردن منطقه‌ای خاص می‌شوند و بایستی جلیقه‌ای سبز رنگ به عنوان پاکبان شهر بر تن کنند. این قانون بدین منظور وضع شده تا شهروندان و گردشگران بدانند، تمیز نگهداشتن شهر تا چه حد کار سختی است و اینکه بدانند عمل روی زمین انداختن زباله، تا چه حد کار زشت و ناپسندی است. همچنین اینگونه محکومیت‌ها عمدا به منظور شرمسار کردن افراد خاطی انجام می‌شود تا آنان متوجه این موضوع باشند که نباید مجددا مرتکب این خطا شوند.

استعمال دخانیات

سنگاپور

استعمال دخانیات در برخی از مناطق خاص سنگاپور ممنوع است. در حال حاضر، استعمال دخانیات در تمامی اماکن بسته‌ی سنگاپور ممنوع است. این قانون در سال ۲۰۰۹ بازنویسی شد و بدین ترتیب، استعمال دخانیات در اماکن بسته که دارای تهویه‌ی مطبوع مانند مراکز خرید، ادارات و فروشگاه‌ها هستند، بلامانع است.

مناطق عمومی دیگر مانند پارک‌های ویژه‌ی ورزش، زمین‌های ورزش و بازی نیز شامل این قانون می‌شوند. این قانون در سال ۲۰۱۳ بار دیگر بازنویسی شده و اماکنی مانند سالن‌های چند منظوره، پل‌های هوایی سرپوشیده، محوطه‌ی بیرونی بیمارستان‌ها و محدوده‌ی متری ایستگاه‌های اتوبوس نیز شامل آن شدند. همچنین استعمال دخانیات در مناطق مسکونی عادی نیز بلامانع است.

لایحه‌ی عدم استعمال دخانیات در مناطق عمومی، به منظور حفظ سلامت عمومی افراد جامعه و نیز تمیز نگاه داشتن محیط زیست در سنگاپور به تصویت رسیده است. خوشبختانه طبق این قانون، نشانه‌ها و علامت‌هایی در سطح شهر سنگاپور نصب شده است تا گردشگران از مناطقی که نباید در آن به استعمال دخانیت پردازند، آگاه شوند.

عدم عبور از خطوط عابر پیاده

سنگاپور

در سنگاپور، عبور نکردن از خطوط عابر پیاده جرم محسوب می‌شود. بنابراین به یاد داشته باشید همواره به هنگام عبور از خیابان، پس از سبز شدن چراغ راهنمایی رانندگی برای عابرین پیاده، از روی خطوط معین عبور کنید.

عدم استفاده از سیفون در توالت های عمومی

سنگاپور

عدم استفاده از سیفون در توالت‌های عمومی سنگاپور، کار بسیار بد و ناشایستی قلمداد شده و از دیدگاه قانون نیز جرم محسوب می‌شود. اگر در توالت‌های سنگاپور، سیفون را نکشید، بایستی انتظار جریمه شدن را داشته باشید.

تخریب اموال عمومی و دولت

سنگاپور

تخریب اموال عمومی در سنگاپور جرم بسیار بزرگی محسوب می‌شود که طی آن، افراد خاطی علاوه بر پرداخت جریمه‌ی نقدی، محکوم به زندان شده و بایستی سه الی هشت ضربه‌ی شلاق یا چوب‌دستی را نیز متحمل شوند. این قانون هم شامل تخریب اموال عمومی و هم تخریب اموال خصوصی می‌شود. آسیب وارد کردن، تخریب، سرقت، نقاشی کردن، خط انداختن و نوشتن اموال افراد، بدون کسب اجازه از آنان، جرم محسوب شده و با فرد خاطی برخورد می‌شود.

نصب هر گونه آگهی، پلاکارد، بنر و اعلامیه نیز در سنگاپور ممنوع است.

برای نمونه، اجازه دهید یکی از پرونده‌های اینگونه جرائم را برایتان بازگو کنیم. جوان ۱۸ ساله‌ی آمریکایی به نام «مایکل پی فی» به دلیل نقاشی کردن خودروی مردم با اسپری، محکوم به متحمل شدن ضربات چوب‌دستی شد. مایکل پی فی به دو فقره جرم تخریب اموال عمومی و خصوصی متهم شده و به دو ماه زندان و شش ضربه‌ی چوب‌دستی محکوم شد. (سه ضربه برای هر جرم)

برخی از آمریکایی‌ها این اقدام سنگاپور را محکوم کردند اما گروهی دیگر از آمریکایی‌ها، از قوانین سنگاپور حمایت کرده و اذعان داشتند که همه بایستی به قوانین یکدیگر احترام گذارند.

مصرف و حمل مواد مخدر و داروهای مختلف

سنگاپور

دولت سنگاپور، تمایزی بین داروها یا موادی که تاثیرشان مانند مواد مخدر است برای گردشگرانی که قبل از ورود به سنگاپور یا پس از آن مصرف کرده‌اند، قائل نمی‌شود. پلیس سنگاپور این اجازه را دارد که به طور تصادفی از مردم محلی، خارجی‌ها و گردشگران آزمایش اعتیاد بگیرد. بنابراین، حتما قبل از سفر به سنگاپور حواس‌تان باشد داروهایی مانند کدئین یا غیره که موجب مثبت بودن آزمایش اعتیاد می‌شود را مصرف نکنید تا در این کشور با مشکل خاصی مواجه نشوید.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ??????????? - ??????? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه