گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند (قسمت چهارم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند (قسمت چهارم)

سفری به قلب وحشت در یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان یعنی هندوستان. این کشور پهناور در کنار برخورداری از گنجینه‌های با ارزش معماری، فرهنگی و آثار باستانی درخشان، گلچینی هم از ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری وحشت دارد که در این مجال به معرفی بخش دیگری از آنها خواهیم پرداخت. با کجارو همراه باشید.

دنیای گردشگری وحشت، پهنه‌ای است به گستردگی این جهان. به هر کشوری سفر کنید، قطعا در میان داستان‌ها و افسانه‌ها، ردی هم از این دنیا خواهید یافت. هند سرزمینی است که اغلب ما آن را با آثار تاریخی درخشان، فرهنگی غنی، موسیقی و رنگ می‌شناسیم. اما آن روی سکه‌ی این سرزمین، عجایبی ترسناک نهفته‌اند که از قضا جزو ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری این کشور هستند.

آگراسن کی بائولی (Agrasen Ki Baoliدهلی نو

پلکانی ترسناک در دهلی نو

پلکانی باستانی که درست در قلب دهلی واقع شده است، جایی که بعد از یک پیاده‌روی در خیابان‌های این شهر شلوغ، انسان را شگفت‌زده می‌کند. این مکان خاص که از قضا قدمتی چند صد ساله دارد، نمونه‌ای قابل توجه از هنر معماری این سرزمین است که به نوعی به مشخصه‌ی آن بدل شده است.

گردشگران اغلب در این مکان از نگاهی خیره از سوی موجودی ناپیدا به وحشت افتادند.

از سوی دیگر این مکان تاریخی که تحت حفاظت نیز قرار دارد، شاهد رخدادهای عجیب و ماورایی است، البته شاید نه از آن نوعی که انتظارش را داریم. اینجا بیشتر شاهد نوعی حس عجیب و مرموز هستیم که از دل داستان‌هایی سر برآورده است که از حضور فردی نامرئی در این منطقه حکایت می‌کنند. گاهی نگاهی خیره اما ناپیدا، گردشگران را وا می‌دارد سریع‌تر قدم بردازند.

پلکانی ترسناک در دهلی نو

اگر مایلید لحظاتی عجیب و فراموش نشدنی را در این محل تجربه کنید شاید قبل از هر چیز دیگری، باید حقانیت این داستان‌ها را باور کنید.


مرداب‌های بنگال، بنگال غربی

ارواح سرگردان مرداب

«نورهای عالیا» (Aleya) که با نام «روشنایی ارواح مرداب» نیز شناخته می‌شود، نورهای عجیب و غیر قابل توضیحی است که معمولا توسط ماهیگیران محلی در مناطق مردابی این ناحیه مشاهده شده است. گفته می‌شود که ظاهرا این نورها ماهیگیران را گیج کرده و باعث می‌شوند که آنها تمرکزشان را دست بدهند.

نورهایی مرموز مرداب‌های این منطقه که ماهیگیران را به کام مرگ می‌کشانند، ظاهرا متعلق به ارواح هستند.

این امر ممکن است در نهایت ماهیگران را دچار مشکل کند، چرا که آنها به دنبال این نورها راه می‌افتند و ناخواسته به دام مرداب افتاده و غرق می‌شوند. هر ساله تعداد زیادی جسد در این مرداب‌ها توسط افراد محلی کشف می‌شود که ظاهرا به قربانیان این نورها تعلق دارند.

ارواح سرگردان مرداب

ساکنان باور دارند که این انوار مجذوب کننده و قدرتمند، در حقیقت ارواح ماهیگیرانی هستند که حین کار صیادی جان سپرده‌اند. از طرفی این ارواح گاهی عامل مرگ ماهیگران شده و گاهی از آنها در مقابل خطرات محافظت کرده و یاری رسان می‌شوند.


هتل فرن‌هیل (Fernhill)، اوتی (Ooty)

هتل کاخ سلطنتی فرن هیل

این هتل به دنبال مجموعه حوادث و اتفاقات عجیب و ماورایی تعطیل شد اما شهرتش را در اصل مدیون اتفاقات ترسناکی است که در طول فیلمبرداری فیلم «راز» (Raaz) در آنجا رخ داد. یک بار عوامل فیلم تمام شب را به خاطر سر و صدایی که فرد ساکن اتاق بالای آنها به راه انداخته بود بیدار بودند. گاهی اوقات صبح زود و خسته از فیلمبرداری، عوامل فیلم را پای تلفن می‌خواستند ولی وقتی آنها برای پاسخ دادن حاضر می‌شدند، کسی آن سوی خط نبود.

هنرپیشه مطرح هندی «بیپاشا باسو» که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته، می‌گوید که زمانی عوامل فیلم از این همه سر و صدا که خواب آنها را مختل کرده بود خسته شده و به پذیرش هتل شکایت کردند، کارکنان پذیرش آنها را به بیرون هتل راهنمایی کرده و نشان‌شان دادند که در واقع هیچ طبقه‌ای بر فراز سر آنها وجود ندارد!


آسیاب‌ موکش (Mukesh)

آسیاب ترسناک موکش در هند

این آسیاب در سال ۱۹۸۰ و به دنبال وقوع یک حادثه‌ی آتش‌سوزی تعطیل شد. اکنون این مکان متروکه و تسخیر شده به عنوان یکی از بهترین لوکیشن‌های فیلمبرداری آثار ترسناک در بالیوود مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه بعضی از کارگردانان و نیز هنرپیشه‌های هندی حاضر به فعالیت در این مکان نیستند، چرا که ظاهرا تجربیات عجیب و فعالیت‌های ماورایی در این مکان به کرات رخ داده و می‌دهند.

آسیاب ترسناک موکش در هند


کتابخانه‌ی ملی کلکته

کتابخانه ملّی کلکته

در کنار مجموعه‌ای غنی از کتب ارزشمند، کتابخانه ملی واقع در شهر کلکته بیشتر به خاطر داستان‌های ارواح خود شناخته می‌شود. ظاهرا در هنگام نوسازی این سازه، دوازده کارگر جان خود را طی حادثه‌ای از دست دادند، از سوی دیگر ماجرای مرگ مشکوک یک دانش آموز حین تحقیق در این کتابخانه و بسیاری داستان‌های دیگر که بر سر زبان‌ها است، به شهرت این مکان افزوده است.

کتابخانه ملّی کلکته

نگهبانان اغلب به دلیل ترس از قبول کار در شیفت‌های شبانه شانه خالی می‌کنند. به علاوه ظاهرا هنوز هم می‌توان صدای گام‌های همسر فرماندار شهر را در این ساختمان شنید.


پارک ملی سانجای گاندی (Sanjay Gandhiبمبئی

پارک ملّی سانجای گاندی در هند

اغلب کسانی که به بازدید این پارک رفته‌اند، ادعایی مشابه را مطرح کردند. ادعایی در مورد مشاهده زنی پوشیده در لباس سفید که می‌خواسته او را نیز سوار کرده و به مقصد برسانند. از طرف دیگر نگهبانان شاغل در این پارک نیز تلویحا این شایعات را تأیید کرده و بر ترسناک بودن این محیط به مراتب افزوده‌اند.

پارک ملّی سانجای گاندی در هند


گورستان ساوت پارک (South Park)، کلکته

گورستان قدیمی شهر کلکته

یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های این شهر که تاریخ احداث آن به سال ۱۷۶۷ بازمی‌گردد. بسیاری سایه‌ای سفید پوش را دیده‌اند و بعضی ادعا کردند که بعد از بازدید از این مکان تسخیر شده، بیمار شده‌اند.

گورستان قدیمی شهر کلکته


ساختمان نویسندگان، کلکته

ساختمان نویسندگان در کلکته

بعد از آنکه ساختمان قبلی طی یک فاجعه طبیعی از بین رفت، ساختمان جدید را داخل قلعه‌ای قدیمی ساختند. اعتقاد بر این است که روح «کاپیتان سیمپسون» از کمپانی هند شرقی که به دست سه انقلابی به نام‌های «بادل»، «دَنِش» و «بینال» کشته شده، هنوز هم ساکن این عمارت است. بسیاری از ساکنان نواحی اطراف سوگند می‌خورند که اغلب شب‌ها اصوات عجیب و صدای پا به گوش‌شان می‌رسد.

ساختمان نویسندگان در کلکته


ساختمان دادگاه عالی بمبئی

ساختمان دادگاه عالی بمبئی

گفته می‌شود که یک روح شکنجه‌دیده و کینه‌توز این‌جا را تسخیر کرده و هر کسی را که قدم به داخل راهروهای این ساختمان بگذارد، مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد. این ماجرا از سی سال قبل آغاز شد، زمانی که یک پرونده‌ی قتل در این محل مورد بررسی قرار گرفت.

ساختمان دادگاه عالی بمبئی

به پایان بخش دیگری از این سفر پرماجرا و لبریز از ترس و هیجان رسیدیم. در بخش بعدی این مطلب نیز همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

منبع holidify

دیدگاه