۵ دلیل مهم برای سفر با کشتی

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده جمعه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
۵ دلیل مهم برای سفر با کشتی

سفر آبی با کشتی لذت‌های خاص خودش را دارد. بسته به شخصیت شما امکانات گوناگونی برایتان فراهم می‌شود و خاطره‌ای منحصربه‌فرد در ذهنتان ثبت خواهد شد. با کجارو همراه باشید تا درباره ۵ مزیت اصلی سفر با کشتی بخوانید.

می‌دانم چه فکری در سر دارید: سفرهای دریایی برای بازنشسته‌ها مناسب است! بهتر است تجدید نظر کنید زیرا در دهه‌ی اخیر تغییری عظیم در صنعت دریانوردی رخ داده است.

این حقیقت دارد که دریانوردی و مسافرانش به کلی متفاوت از گذشته هستند. به غیر از کسانی که نسبت به دریازدگی حساسیت شدید دارند، این نوع سفر برای تمامی اقشار توصیه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی ۵ دلیلی صحبت کنیم که سفر دریایی را به نوعی تجربه منحصربه‌فرد بدل می‌سازد.

۱-همه‌ امکانات رفاهی در دسترس است

کافی است درباره سفر قبلی خود و هزینه‌های آن در تعطیلات بیاندیشید. علاوه بر هزینه پرواز و اقامت، برای هر وعده روزانه و نوشیدن قهوه باید پول پرداخت کنید. این هزینه‌ها در نگاه اول بی اهمیت به نظر می‌آیند، اما در انتهای سفر متوجه خواهید شد که دو برابر مقدار برنامه‌ریزی شده هزینه کرده‌اید.

کابین کروز

حالا به سفر دریایی فکر کنید: هر آن‌چه که بدان نیازمندید در هزینه اولیه لحاظ شده که شامل غذا، اقامت، سرگرمی و حمل و نقل است. یافتن سفری دریایی با هزینه‌ای کمتر از ۴۰۰ هزار تومان در کشتیرانی‌های بزرگ کار سختی نیست و این در حالی است که اگر بخواهید همین سفر را از راه زمینی تجربه کنید با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد.

انواع مختلفی از کابین‌ها وجود دارد که با سلیقه و بودجه شما تطابق دارد، اما کیفیت و گزینش غذا نیز در هزینه بسیار تعیین کننده است. از خوراکی‌های کافه‌ای و برگرهای لذیذ گرفته تا ظرف غذاهای بسیار مجلل همگی در کشتی آماده پذیرایی از مسافران است و شما در هیچ زمانی از شبانه‌روز گرسنه نخواهید ماند.

هرچه کشتی لوکس‌تر باشد، امکانات بیشتری در هزینه‌ی اولیه لحاظ می‌شود که شامل انواع نوشیدنی، تورهای کوتاه، اعتبار هزینه در عرشه و حتی پرواز است.

۲-فقط یکبار باید وسایل خود را جمع کنید

مسئله مهمی وجود دارد که اکثر مردم به آن توجه نمی‌کنند: پس از این که در ابتدای سفر محتوای چمدان را در کابین خالی کردید تا آخرین روز سفر نیازی به بستن چمدان خود ندارید. به دلیل این که کشتی دریانوردی نوعی هتل روی آب محسوب می‌شود، هر روز شما در شهر و کشوری جدید بیدار خواهید شد نیازی به خارج شدن از محل اقامت خود در ساعتی مشخص ندارید.

سفر دریایی روشی آسان برای بازدید از اماکن عجیب و ویژه است، بدون این که از تنها ماندن هراسی داشته باشید یا لیدری برای نشان دادن اماکن مهم در دسترس نباشد. در برنامه سفر از تمامی جاذبه‌های توریستی مهم بازدید خواهد شد.

بنابراین نگرانی خاصی در مورد انتخاب اماکن برای بازدید‌ وجود ندارد. راهنمای تور انگلیسی زبان هیچ نکته‌ی مهمی را در گردش از قلم نخواهد انداخت. علاوه بر آن می‌توانید در کشتی با افراد ماهر در زمینه سفر آشنا شوید یا به تنهایی به گشت‌و‌گذار بپردازید، این موضوع به سلیقه و دلخواه شما بستگی دارد.

۳-سفر آبی برای خانواده‌ها ایده‌ال است

تفریح‌های مخصوص کودکان در کشتی

سفر آبی برای تمامی سنین پیشنهاداتی ویژه دارد. خوانندگانی که چندین فرزند با سنین مختلف دارند کاملا نسبت به این مسئله آگاه هستند: چگونه می‌توان کودکان را سرگرم نگه داشت و در عین حال به تفریحات مخصوص بزرگسالان پرداخت؟

این مشکل در کشتی‌های تفریحی جدید برطرف شده است. امکاناتی متفاوت برای گروه‌های سنی مختلف وجود دارد. کودکان در در محیط‌هایی ویژه و تحت‌نظر سرگرم می‌شوند، نوجوانان در استخر شنا می‌کنند و به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند. والدین از این طریق فرصتی مناسب برای استراحت و فعالیت‌های دیگر کسب می‌کنند.

پس از آن خانواده برای صرف شام یا گردش در ساحل دور هم جمع می‌شوند. نه تنها فعالیت‌های متعددی برای جلوگیری از کسل شدن کودکان ارائه می‌شود، بلکه کودکان می‌توانند در محیطی امن با دوستانی جدید آشنا شوند.

این سفر همچنین زمینه آشنایی کودکان با فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند. کودکان به تجربه‌های فرهنگی و تاریخی علاقه نشان می‌دهند، البته تنها در صورتی که بمباران اطلاعاتی نشوند. اما اگر بچه‌ها ترجیح می‌دهند در کشتی بمانند می‌توانند اوقات خود را با سایر کودکان به خوشی سپری کنند.

۴- تجربه‌های متفاوت: در عرشه و خشکی

عرشه کشتی تفریحی

حتی اگر هر سال با کشتی سفر کنید، تجربه‌ای نو در برنامه سفر جدید انتظارتان را می‌کشد. شرکت‌های دریانوردی در ابداع برنامه‌های هیجان‌انگیز و جدید بسیار چیره‌دست هستند. سفر آبی همراه با نوشیدنی‌های خوش‌طعم و همراهی با گروه موسیقی مورد علاقه‌تان در کشتی از این دست تجربه‌ها است.

امروزه‌ شرکت‌های دریانوردی در مسیرهای گوناگونی مانند جزایر دریای کارائیب به فیوردز (fjord) نروژ، دریای مدیترانه به بالتیک و اروپای شمالی به نیوزلند کشتیرانی می‌کنند.

تسهیلات متعددی مانند استخر شنا، دستگاه موج‌ساز، باشگاه بدن‌سازی، زمین مخصوص بازی‌های روی یخ، دیوارهای صخره‌نوردی، زمین بسکتبال، میز پینگ پنگ و کلاس‌های فیتنس داخل کشتی تعبیه شده است. همچنین رویدادهای مفرحی مانند نمایش‌، پخش فیلم در سینما، اجرای موسیقی کلاسیک و راک این سفر را هرچه بیشتر جذاب می‌کنند.

آب گرم، سالن آرایش و مغازه‌های خرده‌فروشی کالاهای لوکس برای افراد خاص در نظر گرفته شده است. آن دسته از افرادی که به یادگیری و آموختن علاقه‌مند هستند، می‌توانند در سخنرانی‌های فرهنگی تاریخی و کلاس‌های عکاسی و هنر شرکت کنند.

همچنین ارتباط با جهان خارج در طی اقامتتان در کشتی ممکن است زیرا کشتی‌ها مجهز به وای‌فای، سرویس موبایل و تلویزیون هستند.

مراکز پزشکی همچنین با فراهم کردن دارو و دکتر سلامتی مسافران را تضمین می‌کنند. علاوه بر آن احتیاجی نیست که بیش از حد لباس به همراه بیاورید، لاندری کشتی همیشه برای انجام خدمات شستشو در دسترس است.

۵- می‌توانید با آدم‌های مختلف آشنا شوید

وقتی با کشتی‌ای که بیش از ۳۰۰۰ سرنشین دارد به سفر می‌روید با طیف گسترده‌ای از افراد روبرو خواهید شد. البته این به میل شما بستگی دارد، اما اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که به تنهایی سفر می‌کنند، سفر آبی راهی مناسب برای یافتن همسفر دلخواهتان است.

حتی قبل از سوار شدن به کشتی می‌توانید از طریق تالارهای گفتگوی اینترنتی با مسافران صحبت کنید و اکیپی برای گردش‌های مستقل تشکیل دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه