ماکائو کجاست؟

نیلوفر دوشیری
نیلوفر دوشیری جمعه، ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
ماکائو کجاست؟

ماکائو شبه جزیره‌ای در کشور چین است که دیدنی‌های فراوان دارد. گردشگران زیادی از سراسر دنیا همیشه به این شبه جزیره سفر می‌کنند و یکی از مناطق گردشگری جذاب و معروف در دنیا محسوب می‌شود. برای آشنایی با این شبه جزیره‌ی زیبا با کجارو همراه شوید.

ماکائو شبه جزیره‌ای است که در دریای جنوبی چین قرار دارد. تا چند سال گذشته این کشور، مستعمره‌ی پرتغال بود اما در حال حاضر بخشی از کشور چین محسوب می‌شود.

تاریخ

ماکائو

ماکائو از سال ۱۵۵۷ میلادی تحت استعمار کشور پرتغال در آمد. در ماه آوریل سال ۱۹۸۷ دو کشور پرتغال و چین مذاکراتی را بر سر وضعیت ماکائو انجام دادند و سرانجام در روز ۲۰ دسامبر ۱۹۹۹۹ پرتغال با پیوستن ماکائو به چین به شرط تبدیل ماکائو به یک منطقه‌ی اداری، تجاری و بازرگانی، موافقت کرد. فرهنگ مردم ماکائو آمیزه‌ای از فرهنگ کشور‌های چین و پرتغال است.

جاذبه های گردشگری

پل تایپه

مقاله‌های مرتبط:

پل تایپه (Taipa) که در گذشته جزیره بود، به دلیل حرکت آرام صفحات اقیانوسی به سمت ساحل کلون (Coloane) حرکت کرد و باعث ایجاد منطقه‌ای جدید شد. این منطقه‌ی جدید کوتای (Cotai) نام‌گذاری شد.

این شهر آن‌چنان رشد کرده و به پیشرفت رسیده است که به سختی می‌توان باور کرد که در گذشته جزیره‌ای ساده بوده است.

در این منطقه می‌توانید از نزدیک شاهد زندگی سنتی مردم اصلی ماکائو باشید. اما با این حال ویلا‌ها و اقامتگاه‌هایی مدرن برای گردشگران نیز در این‌جا به چشم می‌خورد. دولت چین سعی در حفظ بافت سنتی این ناحیه دارد.

خرابه‌های کلیسای سنت پائول

این بنا که در قرن ۱۷ به عنوان کلیسای جامع مسیحیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، در سال ۱۸۳۵ بعضی از بخش‌های آن در آتش‌سوزی از بین رفته است.

ونیز ماکائو (Venetian Macau)

تجربه‌ی سفر به ونیز در دل ماکائو، تجربه‌ی سفر به مکانی رویایی است.

پارک سون یات سن ماکائو

ماکائو

یکى از دیدنی‌های زیبای ماکائو پارک خورشید یات سن است که در شمال ماکائو قرار دارد. این پارک یکی از چهل و سه پارک خورشید یات سن در جهان و بزرگ‌ترین پارک در ماکائو است.

فرودگاه بین‌المللی ماکائو

ماکائو

ماکائو

مطالب مرتبط:

دیدگاه