خرید در محله‌ چینی‌ ها، سنگاپور

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
خرید در محله‌ چینی‌ ها، سنگاپور

چینی‌ها، ۷۵ درصد ار جمعیت سنگاپور را تشکیل می‌دهند بنابراین، تعجبی نیست که محله‌ی چینی‌ها یکی از شلوغ‌ترین و بهترین مناطق سنگاپور باشد. در این محله، مراکز خرید و بازارچه‌های متعددی وجود دارد. فرهنگ منحصربه‌فرد چینی و ساختمان‌های زیبای سنتی، بسیاری از گردشگران را به خرید و بازدید از این منطقه، تشویق می‌کند. در ادامه با بهترین مراکز خرید بازارچه‌های محله‌ی چینی‌ها در سنگاپور آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در محله‌ی چینی‌ها، ساختمان‌های بلند و مدرن، مغازه‌های قدیمی، بازارچه‌ها، چای‌خوری و غذاخوری‌های چینی در کنار هم قرار گرفته‌اند. بهترین زمان برای بازدید از محله‌ی چینی‌ها، ایام سال نوی چینی یعنی ماه‌های ژانویه یا فوریه است. یک ماه قبل از شروع سال نو، محله‌ی چینی‌ها به زیبایی تزیین می‌شود و در گوشه و کنار آن نورپردازی‌های زیبا و چشمگیر به چشم می‌خورد. این محله به بهترین جا برای گشت و گذار و خرید و عکاسی تبدیل می‌شود. خیابان‌ها پر از غرفه‌هایی می‌شود که غذا، وسایل تزیینی، لباس، گل و گیاه و وسایل منزل می‌فروشند و فروشندگان با صدای بلند سعی می‌کنند توجه خریداران را جلب کنند.

علاوه بر روزهای شروع سال نو، جشن نیمه‌ی پاییز که هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، یکی دیگر از فرصت‌های عالی برای خرید و گشت و گذار در محله‌ی چینی‌های سنگاپور است. در روزها و شب‌های برگزاری این جشنواره، خیابان‌ها با هزاران فانوس زیبا، در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، تزیین می‌شوند و اهالی محل تک تک مغازه‌ها را در جست و جوی کیک ماه (mooncake) کیک مخصوص این جشن، سر می‌زنند.

خیابان آن سیانگ (Ann Siang)

محله چینی ها سنگاپور

سرتاسر این خیابان دیدنی را مغازه‌های قدیمی در بر گرفته‌اند که مکانی بسیار مناسب برای خرید هستند. محصولات عرضه شده در این مغازه‌ها کمی با مراکز خرید بزرگی که سنگاپور را به آن می‌شناسند، متفاوت است. در این خیابان می‌توانید لباس‌های باکیفیت زنانه و مردانه، پوشاک منزل، لباس مهمانی از برندهای مختلف جهانی را خریداری کنید. کوسن‌های چهل تکه در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسند که توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کنند. ساعت کار فروشگاه‌ها با هم متفاوت است اما معمولا از حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر، مغازه‌ها باز هستند و می‌توانید خرید کنید.

کتاب‌فروشی BooksActually

محله چینی ها سنگاپور

این مجموعه یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های مستقل سنگاپور است که نه تنها کتاب‌های منتشر شده‌ی خود را که معمولا آثار نویسندگان سنگاپوری است، بلکه هزاران عنوان دیگر را از انتشارات مختلف به فروش می‌رساند. انواع کتاب ادبی، رمان، تاریخی، تخیلی و کتاب کودکان در این کتاب‌فروشی عرضه می‌شود. به راحتی می‌توانید ساعت‌ها در میان قفسه‌های کتاب بگردید. علاوه بر کتاب، لوازم‌التحریر و خرده‌ریزهای دیگر هم در این فروشگاه پیدا می‌شود.

بازار روز مرکزی چاینا اسکوئر  (China Square)

این منطقه در طول هفته زیاد فرقی با سایر نقاط شهر ندارد اما روزهای یکشنبه حال و هوای دیگری بر آن حاکم است. یکشنبه‌ها، فروشنده‌های مختلف، غرفه‌های خود را از صبح برپا می‌کنند. این بازار روز اگر چه داخل یک مرکز خرید و در فضای سرپوشیده برپا می‌شود ولی محصولاتی که عرضه می‌کند مانند سایر بازاچه‌های خیابانی و روباز است.

ساعت‌ها و تلفن‌های قدیمی، کتاب‌های طنز مصور، اشیای قدیمی و وسایل چینی، کتاب‌های دست دوم و انواع محصولات متنوع دیگر در این بازار پیدا می‌شود. ساعت کار این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

چایناتاون کمپلکس (Chinatown Complex)

این مجموعه‌ی بزرگ که اخیرا بازسازی شده، میزبان بازارچه‌ها، مغازه‌های کوچک و مراکز غذاخوری متعدد است. بخشی از این بازار به خاطر فروش مواد غذایی تازه و همین طور طیف وسیعی از غذاهای خیابانی لذیذ، مشهور است.

چایناتاون پوینت ( Chinatown Point) و مرکز صنایع دستی سنگاپور

چایناتاون پوینت یک مجموعه‌ی مدرن و شش طبقه است که بخشی با عنوان مرکز صنایع دستی دارد. بیش از ۲۰۰ فروشگاه در این مجموعه وجود دارند که بهترین مکان برای خرید انواع سوغات است. کفش، لوازم آرایش، لباس و کیف‌ و چمدان با قیمت‌های ارزانی به فروش می‌رسند که با چانه زدن می‌توانید قیمت‌ها را از آنچه هستند، پایین‌تر بیاورید. تعدادی رستوران و کافه هم در مجموعه وجود دارد.

مرکز خرید Yue Hwa Emporium

این مجموعه با نمای زیبای چینی، مکانی مناسب برای کسانی است که به دنبال محصولا چینی می‌گردند. از صنایع دستی و گیاهان دارویی گرفته تا چای و ابریشم و اشیای عتیقه. کیفیت اجناس این مجموعه از کالاهای ارائه شده در بازارهای خیابانی بیشتر است. این مرکز از یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب و شنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کند.

غرفه‌های خیابانی

یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید و گشت و گذار در محله‌ی چینی‌ها، استفاده از تورهای پیاده‌روی است که شما را به غرفه‌های خیابانی در خیابان‌های پاگودا (Pagoda)، ترنگانو (Trengganu)، ساگولین (Sago Lane)، اسمیت (Smith) و تمپل (Temple) می‌برد. در این غرفه‌ها هر چیزی که فکر کنید پیدا می‌شود؛ نقاشی، تی‌شرت، ابریشم چینی، خیاطی، لوازم تزیینی منزل، گیاه دارویی و سی‌دی. در بیشتر غرفه‌ها می‌توانید سر قیمت‌ها چانه بزنید اما قیمت اجناس معمولا رقابتی و پایین هستند. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید از این غرفه‌ها دیدن کنید.

خانه‌ی آنتیک مینگ فانگ (Ming Fang)

محله چینی ها سنگاپور

صاحب این فروشگاه، انگلیسی را خوب حرف نمی‌زند البته اهمیتی هم ندارد. رفتار او بسیار دوستانه است و اطلاعات کافی در مورد تمام اجناس به شما می‌دهد. اشیای قدیمی و عتیقه در این فروشگاه با ظرافت و دقت خاصی با توجه به قدمت، اندازه و ارزش‌شان چیده شده‌اند. برخی از اجناس حتی صدها دلار ارزش مادی دارند. اگر به اشیای آنتیک علاقه دارید، انواع سنگ‌های قیمتی، مجسمه‌های چینی و تندیس‌های بودا را می‌توانید از این فروشگاه بخرید.

دپارتمان استور OG و مرکز People's Park

 

محله چینی ها سنگاپور

OG یک برند سنگاپوری است که به خاطر محصولات متنوعی که عرضه می‌کند از جمله پوشاک، زیورآلات، لوازم آرایش، ساعت و اسباب‌بازی مشهور است. در مجاورت این فروشگاه، مجموعه‌ی People’s Park قرار دارد که به تازگی بازسازی شده است و کالاهایی چون پوشاک مردانه، منسوجات، لوازم الکترونیکی و برقی، ساک و چمدان و لوازم آرایشی و بهداشتی را با قیمت‌هایی مناسب، عرضه می‌کند.

تانجونگ پاگار پلازا (Tanjong Pagar Plaza)

محله چینی ها سنگاپور

این ساختمان کرم‌رنگ که از بیرون زیاد قابل تشخیص نیست، بهترین مکان برای خرید ارزان و چانه زدن بر سر قیمت‌ها است. ورودی این ساختمان، زیر سایه‌ی سالن‌های زیبایی قرار گرفته است اما داخل مجموعه، ۱۳۰ فروشگاه وجود دارد که محصولات مختلفی عرضه می‌کنند. یک فودکورت هم در طبقه‌ی دوم مجموعه وجود دارد. اگر به دنبال خرید ارزان هستید، این مرکز، مکان مناسبی است.

مطالب مرتبط:

منبع singapore-guide

دیدگاه