فرودگاه آتن کجاست؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
فرودگاه آتن کجاست؟

آتن، دروازه اروپا، در کنار برخورداری از آثار باستانی و اساطیری دارای جاذبه‌هایی نظیر آب‌های درخشان و سواحل شنی سفید، خانه‌های زیبا، غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای و مهم‌تر از همه قیمت‌های مناسب سالانه هزاران گردشگر را از اقصی نقاط جهان به خود جلب می‌کند. ولی چگونه می‌توان به آتن سفر کرد؟ در ادامه برای آشنایی با فرودگاه بین‌المللی آتن همراه کجارو باشید.

آتن – پایتخت تاریخی اروپا – با تاریخی که قدمت آن به دوران نوسنگی باز می‌گردد، یکی از ارزشمندترین پایتخت‌های گردشگری در سطح جهان محسوب می‌شود که جاذبه‌های تاریخی از جمله بناهایی مانند آکروپلیس و مجسمه‌های زیبا برگرفته از اساطیر و خدایان باستانی، جلوه و روح خاصی به شهر بخشیده و زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند.


Aerial Acropolis Athens Greece

فرودگاه بین‌المللی آتن (Athens International Airport Eleftherios Venizelos) اصلی‌ترین مقر تردد هوایی شهر آتن و منطقه آتیک است و پرترددترین فرودگاه یونان محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر، این فرودگاه در گروه دوم انجمن فرودگاه‌های بین‌المللی - موسوم به Airports Council International - قرار دارد و از نظر ترافیک مسافری در سال ۲۰۱۶ در جایگاه بیست و هشتم فرودگاه‌های پرتردد اروپا قرار گرفت.

فرودگاه آتن

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: ATH
  • کد ایکائو: LGAV
  • ارتفاع از سطح دریا: ۹۴ متر
  • قطب اصلی خطوط هوایی: اژین ایرلاینز (Aegean Airlines)، رایان‌ایر (Ryanair) و المپیک ایر (Olympic Air)
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۴۷۴ کیلومتر (معادل با ۳ ساعت و ۳۴ دقیقه پرواز)

پایانه‌ها

فرودگاه آتن

این فرودگاه دارای دو پایانه شامل پایانه اصلی و پایانه ماهواره است که از طریق راهروهای زیرزمینی به یکدیگر متصل هستند؛

پایانه اصلی فرودگاه مختص رفت و آمد کلیه پروازهای محدوده شینگن (سالن A) و سایر پروازهای داخلی و خارجی (سالن B) است. این پایانه به سه بخش پروازهای ورودی، خروجی و فودکورت تقسیم می‌شود و در مجموع، دارای ۱۴۴ باجه پذیرش است. همچنین این فرودگاه دارای راهروهای مخصوص ورود به هواپیما و ۱۱ نقاله تحویل بار است.

فرودگاه آتن

پایانه ماهواره نیز دارای دو بخش ورودی و خروجی است و از طریق راهروهای زیرزمینی به راحتی می‌توان بین دو پایانه تردد کرد. این پایانه دارای ۱۰ راهروی پرواز بوده و توانایی جا به جایی شش میلیون مسافر را در سال دارد. البته به دلیل ترافیک فصلی پروازها این پایانه در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

موقعیت فرودگاه آتن روی نقشه

فرودگاه بین‌المللی آتن در شهر کوچکی به نام اسپاتا (Spata) در ۲۰ کیلومتری شرق آتن قرار دارد.

شبکه ریلی و مترو

ایستگاه مترو در کنار پایانه فرودگاه قرار دارد و از طریق راهروی پیاده می‌توان به راحتی به آنجا دسترسی پیدا کرد. قطارهای مسیر شماره ۳ آتن مسافران را از طریق این ایستگاه به آتن منتقل می‌کنند.

مسیر شهری

فرودگاه آتن از طریق مسیرهای متنوعی از جمله بزرگراه آتیکی اودوس (Attiki Odos) از سمت مرکز و شمال، خیابان واریس کورپیو (Varis-Koropiou) از سمت غرب و جنوب و خیابان لوتسا-اسپاتا (Spata-Loutsa) متصل است.

تاکسی

فرودگاه آتن

تاکسی‌های فرودگاه در مقابل خروجی شماره ۳ بخش پروازهای ورودی مستقر هستند. همچنین مسافران در صورت تمایل به استفاده از لیموزین می‌توانند به خروجی‌های ۳ و ۴ بخش پروازهای ورودی مراجعه کنند.

اتوبوس

فرودگاه آتن

به منظور رفاه حال مسافران چهار خط ویژه اتوبوس به شماره‌های X93, X95, X96, X97 در مسیر فرودگاه به آتن و برعکس در حال تردد هستند. در صورت سفر به فرودگاه آتن می‌توان این اتوبوس‌ها را در مقابل درهای شماره ۴ و ۵ پایانه اصلی فرودگاه مشاهده کرد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه آتن

اژین ایرلاینز: فرودگاه امام

ماهان ایر: فرودگاه امام (فصلی)

مطالب مرتبط:

منبع aia en.wikipedia

دیدگاه