آجیل عیدی از کجا بخریم؟‌ (تهران)

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
آجیل عیدی از کجا بخریم؟‌ (تهران)

خرید آجیل به‌عنوان یکی از ملزومات سفره و مهمانی‌های عید نوروز شاید برای بسیاری از مردم گیج‌کننده باشد. اگر می‌خواهید به محلی بروید که آجیل‌هایی باکیفیت، تازه، متنوع و با قیمت مناسب پیدا کنید، این مقاله کجارو را از دست ندهید.

آجیل عید یکی از خوردنی‌های پرطرفداری است که ایرانی‌ها هرسال در ایامی مثل عید نوروز و شب یلدا آن را خریده و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌کنند. البته قطعا در همه جای شهر شیرینی‌فروشی‌های زیادی وجود دارد که به فروش آجیل می‌پردازند، اما در این گزارش سری به دو منطقه از تهران که بورس فروش آجیل (به‌صورت جزیی و نه عمده) هستند و در آن‌ها تعداد زیادی حجره آجیل‌فروشی وجود دارد بزنیم تا با راه‌های دسترسی به آن‌ها هم بیشتر آشنا شویم. با کجارو همراه باشید.

بازار پانزده خرداد؛ خرید آجیل تازه و با کیفیت

خیابان پانزده خرداد یکی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های تهران است که در آن ورودی‌های مختلفی به بازار تهران، کاخ گلستان و خیابان ناصرخسرو و پامنار وجود دارد. بخشی از این خیابان که به ایستگاه مترو نزدیک‌تر است و تا سبزه‌ میدان امتداد می‌یابد، بورس فروش آجیل است که بهترین آجیل تهران را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به سایر نقاط شهر به فروش می‌رساند. درون بازار تهران حجره‌های فروش آجیل به‌صورت عمده وجود دارد که مغازه‌های خیابان پانزده خرداد بهترین و تازه‌ترین آن‌ها را به مشتری‌ها ارائه می‌دهند. تنوع جنس در اینجا بسیار زیاد است و همه نوع آجیلی در این محل پیدا می‌کنید، ضمن اینکه بعضی از این آجیل فروشی‌ها شکلات و سوغات شهرهای دیگر ایران مثل گز اصفهان را هم به فروش می‌رسانند.

خرید آجیل در تهران

خرید آجیل در تهران

آدرس

بورس آجیل‌فروشی‌ها در خیابان پانزده خرداد، حدفاصل ایستگاه مترو تا سبزه میدان قرار دارد.

موقعیت خیابان پانزده خرداد روی نقشه

خرید آجیل در تهران

چطور برویم؟

بهترین راه برای رسیدن به خیابان پانزده خرداد، استفاده از مترو است. برای رسیدن به این خیابان می‌توانید در خط یک متروی تهران و در ایستگاه مترو پانزده خرداد از قطار پیاده شوید. همچنین از نقاط مختلف شهر، مانند پایانه تاکسی میدان آزادی به چهارراه گلوبندک تاکسی تردد می‌کند.

خرید آجیل در تهران

خرید آجیل در تهران

بازار تجریش، خریدی مناسب برای اهالی شمال شهر

بازار تجریش یکی دیگر از بورس‌های فروش آجیل را در خود جای داده است. در این بازار همه چیز پیدا می‌کنید، اما تعداد خشکبار و آجیل‌فروشی‌های آن هم زیاد است و در آن‌ها تنوع محصول زیادی هم وجود دارد. ضمن اینکه اینجا هم در آجیل‌فروشی‌ها می‌توانید اقلام دیگری مثل سوغات شهرهای دیگر را خریداری کنید که البته تنوع این اجناس از بازار پانزده خرداد بیشتر است. برای مثال در این آجیل‌فروشی‌ها می‌توانید چند نوع زعفران، آجیل‌های خارجی، چیپس میگو، میوه خشک و خشکبار را بخرید. قیمت‌ها تفاوت چندانی با بازار تهران ندارد و کیفیت محصولات هم بسیار خوب است.

خرید آجیل در تهران

آدرس

آجیل فروشی‌های بازار تجریش پراکنده‌ هستند، اما همه آن‌ها بین ورودی شرقی (که به مترو تجریش نزدیک‌تر است) تا تکیه تجریش قرار دارند.

موقعیت بازار تجریش روی نقشه

خرید آجیل در تهران

خرید آجیل در تهران

چطور برویم؟

برای رسیدن به بازار تجریش می‌توانید از مترو تهران استفاده کنید. کافی‌ است در آخرین ایستگاه خط یک مترو، یعنی ایستگاه تجریش از قطار پیاده شده و پس از خروج از خروجی جنوبی ایستگاه با پنج دقیقه پیاده‌روی در خیابان شهرداری به‌سمت غرب به ورودی بازار تجریش برسید. همچنین می‌توانید از تاکسی‌هایی که از تمام نقاط شهر مانند پایانه شهید نظری در میدان آزادی، به میدان تجریش تردد می‌کنند استفاده کنید. اگر قصد سفر با اتوبوس به بازار تجریش را دارید می‌توانید از خط BRT راه‌آهن - تجریش استفاده کنید یا در این لیست ایستگاه تجریش از خط یک مترو را انتخاب کرده و از اتوبوس‌هایی که به میدان تجریش تردد می‌کنند با خبر شده و از آن‌ها استفاده کنید.

خرید آجیل در تهران

خرید آجیل در تهران

آیا شما تجربه خرید از این بازارها را دارید؟ نظرها و تجربه‌های خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

عکس‌ کاور از  Unsplash؛ عکاس: Robert Anasch

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه