نظرسنجی: از چه راهی برای کاهش هزینه سفر استفاده می کنید؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
نظرسنجی: از چه راهی برای کاهش هزینه سفر استفاده می کنید؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برای برنامه‌ریزی یک سفر چند روزه، مدیریت هزینه‌های آن است. با راهکارهای مختلف می‌توانیم این هزینه‌ها را کاهش دهیم. شما برای کاهش هزینه‌های سفر، چه کار می‌کنید؟ با نظرسنجی این هفته‌ی کجارو همراه باشید.

در نظرسنجی هفته‌ی پیش،از شما پرسیدیم که سفر با تور را ترجیح می‌دهید یا سفر مستقل؟

در این نظرسنجی، ۷۸/۷۴ درصد آرا به سفر مستقل و ۲۱/۲۶ درصد آرا به سفر با تور تعلق گرفت.

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو در مورد مدیریت هزینه‌های سفر است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای هر سفر، مدیریت هزینه‌های آن است. بسیاری از اوقات ما به خاطر هزینه‌های بالای سفر، از این تفریح لذت‌بخش، صرف نظر می‌کنیم. در حالی که با رعایت کردن چند نکته ساده، می‌توانیم هزینه‌های سفر را کاهش دهیم و مسافرتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشیم.

پیش از این، در مورد مدیریت و کاهش هزینه‌های سفر، مقاله‌های متعددی در کجارو منتشر شده است. برای اینکه در این مورد بیشتر بخوانید، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

شما برای کاهش هزینه‌های سفر چه کار می‌کنید؟

از میان موارد پیشنهاد شده در مقاله‌های بالا چندین گزینه برای این سوال در نظر گرفته‌ایم. به نظر شما کدام یک از این مواد قابل اجرا هستند؟ شما از کدام راهکار برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنید؟

سفر در فصل کم گردشگر سال یا آف سیزن (Off-season)

سفر در فصول خلوت سال، موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما این نوع سفر را باید به عنوان گزینه‌ی آخر خود، در نظر بگیرید. چرا که به نظر می‌رسد این کلمه معادل سفر در شرایط نامساعد جوی و همراه با کمبود امکانات باشد. اما شاید شما جزء آن دسته افرادی باشید که از حضور در اماکن شلوغ بیزارید و تنهایی و خلوتی را ترجیح می‌دهید. در این صورت مسافرت در peak season یا فصول پر گردشگر و هزینه‌های بالای آن، چندان برای‌تان مناسب نیست.

جایگزین کردن وسایل نقلیه‌ی ارزان‌تر مثلا قطار به جای هواپیما

برای طی کردن بسیاری از مسیرها، انتخاب‌های متعددی پیش روی شما است. اگر برای یک مسیر هم قطار و هم هواپیما وجود دارد، انتخاب به‌صرفه‌تر این است که با قطار سفر کنید.

کاهش هزینه سفر

استفاده از پیشنهادات لحظه آخری

در شرایطی که رزرو کردن هتل یا هواپیما در آخرین دقایق ممکن است برای جیب‌تان چندان مقرون‌به‌صرفه نباشد، ولی در برخی شرایط مزیت‌های زیادی به همراه دارد و در پروازهای چارتر می‌توانید با هزینه‌ی کمتری در لحظات آخر بلیت را تهیه کنید.

خوردن غذاهای محلی و خیابانی به جای رفتن به رستوران گران‌قیمت

این کار دو مزیت دارد: هم می‌توانید از تازگی و سلامت غذا مطمئن باشید، چون در همان لحظه طبخ شده است و هم اینکه غذاهای محلی در اکثر نقاط دنیا نسبت به غذاهای فست فودی از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار است که باعث صرفه‌جویی می‌شود.

کاهش هزینه سفر

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

جدا از موارد استثنا مثل مواقعی که دیر وقت است یا با گروهی سفر می‌کنید، سعی کنید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به طور کلی در همه‌ی کشورها، تاکسی‌ها گران‌ترین راه برای جابه‌جا شدن هستند. اگر وقت کافی دارید، حمل و نقل عمومی نه تنها ارزان‌تر است بلکه یک روش خوب برای آشنا شدن و کسب تجربه از افراد محلی نیز است.

استفاده از جاذبه‌های گردشگری رایگان

علاوه بر موزه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دنیا دارای کارت‌های تخفیف ورودی هستند. برخی از موزه‌ها یا همیشه رایگان هستند یا بعضی از ایام و ساعات هفته، هزینه‌ی ورودی ندارند. قبل از سفر در مورد این هزینه‌ها، اطلاعات لازم را کسب کنید.

اجاره اتاق و آپارتمان یا هاستل به جای اقامت در هتل

هاستل‌ها از هتل‌ها و متل‌ها ارزان‌تر هستند و برعکس تصورات و برداشت‌های اشتباه مردم و مسافرین، استراحت و اقامت شما در هاستل‌ها سرانجامی همانند فیلم‌های ترسناک نخواهد داشت. ایمان داشته باشید که هاستل‌ها این روزها مناسب اقامت هستند.

در برخی از نقاط دنیا و با کمک بعضی از سایت‌های اینترنتی می‌توانید به جای هتل در خانه‌ی یکی از اهالی اقامت کنید. این کار در عین حال که هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها دارد، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا زندگی اهالی را از نزدیک ببینید و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید.

کاهش هزینه سفر

کاهش هزینه‌های خرید خرده‌ریز مثل آب معدنی و هزینه‌ی ATM

این چیزها به مرور به پول قابل توجهی تبدیل می‌شوند و بیشتر از هر چیز دیگری باید مراقب هزینه کردن بابت آنها باشید. برای آب تنها یک بطری آب با خود حمل کنید و هر وقت خالی شد در هر جایی که امکانش بود آن را مجددا پر کنید و برای هزینه‌ی ATM هم از کارتی استفاده کنید که مطمئن شوید ملزم به پرداخت هزینه‌ی اضافی نباشید.

 

 مثل همیشه منتظر مشارکت شما هستیم.

حداکثر سه گزینه می‌توانید انتخاب کنید.

برای شرکت در این نظرسنجی تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه فرصت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه