زیباترین جزیره‌ های تایلند را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
زیباترین جزیره‌ های تایلند را بشناسید

تایلند یکی از زیباترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است. کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده، معابد تاریخی و باشکوه و چشم‌اندازهای ساحلی زیبا باعث شهرت و محبوبیت آن شده است. سفر به تایلند بدون حضور در یکی از جزایر زیبای این کشور دیدنی، کامل نخواهد بود. در ادامه با چند جزیره‌ی زیبای تایلند آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

تایلند، صدها جزیره‌ی کوچک و بزرگ دارد. بسیاری از آنها جزیره‌هایی توریستی هستند که گردشگران زیادی از آنها دیدن می‌کنند. اما تعدادی از این جزیره‌ها معمولا از چشم گردشگران دور می‌مانند و دنج‌تر و خلوت‌تر هستند. در ادامه با ده جزیره‌ی برتر تایلند آشنا می‌شویم؛ از جزایر شلوغ و مشهور گرفته تا جزایر آرام‌تر و دنج‌تر.

جزیره کو پودا (Ko Poda)

جزایر تایلند

جزیره‌ی رویایی کو پودا، بهترین مقصد برای یک سفر کوتاه یک روزه از کرابی است؛ جایی که بسیاری از گردشگران تایلند آنجا را به عنوان نقطه‌ی اقامت خود انتخاب می‌کنند و سپس برای دیدن بخش‌ها و شهرهای دیگر تایلند، از آنجا سفر می‌کنند. این سفر با قایق‌سواری یک ساعته در آب‌های زلال و آبی که در گوشه‌ و کنار آن کارست‌های سنگ آهکی سر به فلک کشیده‌اند، آغاز می‌شود. به محض رسیدن، با صخره‌های ساحلی پر از انواع ماهی مواجه می‌شوید. سواحل شنی سفیدرنگ این جزیره، بهترین مکان برای استراحت در دل طبیعت بکر و بهترین انتخاب برای سفری یک روزه برای فرار از سیل جمعیت گردشگران کرابی است.

پارک ملی مو کو آنگ تونگ (Mu Ko Ang Thong)

جزایر تایلند

این پارک ملی دریایی، از بیش از ۴۰ جزیره تشکیل شده است که بهترین مکان برای غواصی هستند و زیباترین چشم‌اندازهای ساحلی تایلند را در اختیار دارند. از آنجایی که تعداد کمی هتل و رستوران در گوشه و کنار این پارک پراکنده شده‌اند، بهتر است که یک اقامتگاه ارزان در کو ساموی (Ko Samui) پیدا کنید و برای دیدن این پارک، یک سفر یک روزه ترتیب دهید. در این جزایر بکر می‌توانید قایق‌سواری در آبگیرهای دنج را تجربه کنید و چند ساعتی را دور از شلوغی شهرها، در طبیعت زیبای ساحلی بگذرانید.

جزیره‌ی کو تائو (Ko Tao)

جزایر تایلند

این جزیره به خاطر مجمع‌الجزایر مشهور و توریستی کو نانگ یوان (Ko Nangyuan) به شهرت رسیده است. این مجموعه تنها ۱۵ دقیقه با این جزیره فاصله دارد که از طریق خطوط ساحلی شنی سفیدرنگ و باریک به هم متصل شده‌اند. در بخش‌های شرقی و خلوت‌تر این جزیره می‌توانید یک کلبه‌ی ساحلی کوچک اجاره کنید و از سواحل شنی آرام و دنج، لذت ببرید.

جزیره‌ی فی فی لی (Phi Phi Lee)

جزایر تایلند

نام جزایر فی فی با سفر ماه عسل گره خورده است. این جزایر زیبا، مقصد گردشگری محبوبی برای اقشار مختلف هستند؛ از دانشجویان کوله‌گرد گرفته تا افراد مشهور و مرفه. البته بیشتر گردشگران، جزیره‌ی بزرگ فی‌ فی دان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. اما جزیره‌ی کوچک‌تر فی فی لی، هیچ دست کمی از فی فی دان ندارد. کارست‌های سنگ آهکی سرسبز و آب‌های زلال و آرام دریا در این ساحل، چشم به راه گردشگران علاقه‌مند به مناظر ساحلی و جزیره‌های آرام است.

جزیره‌ی کو چانگ (Ko Chang)

جزایر تایلند

این جزیره‌ی دیدنی، دو وجه کاملا متمایز دارد. نیمه‌ی غربی آن بسیار شلوغ و توریستی است، تورها، فروشگاه‌ها و تفریحات شبانه‌ی متعددی دارد در حالی که بخش شرقی آن، خلوت و دنج است. بنابراین هر سلیقه‌ای که داشته باشید، از حضور در این جزیره لذت خواهید برد. چه سواحل آرام و خلوت را دوست داشته باشید و چه بخواهید در میان شور و هیجان انبوه گردشگران، تعطیلات را بگذرانید. در این بهشت گرمسیری می‌توانید فعالیت‌های تفریحی مختلفی چون پیاده‌گردی، قایق‌سواری و... را تجربه کنید، زیر آفتاب ‌لذت‌بخش ساحل، صدف جمع کنید و در کلبه‌های آرام ساحلی زیر سایه‌ی درختان نارگیل استراحت کنید.

جزیره‌ی کو کای (Ko Kai)

جزایر تایلند

جزیره‌ی کو کای بخشی از مجموعه جزایر پودا (Poda) در نزدیکی کرابی است که مقصد گردشگری عالی دیگری برای سفر یک روزه محسوب می‌شود. این جزیره با خطوط ساحلی شنی باریکی به جزیره‌ی کو پودا متصل شده است. جنگل‌های انبوه و صخره‌های متعدد آن شاید در نگاه اول مکان مناسبی برای اقامت و سفر به نظر نرسد اما تمیزترین و دنج‌ترین سواحل منطقه را در این بخش خواهید یافت. زندگی دریایی منحصربه‌فردی در این جزیره وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است.

جزیره‌ی کو پنگان (Ko Pha Ngan)

جزایر تایلند

اگر از سواحل دنج و آرام و اقامت در کلبه‌های ساحلی ساکت خسته شده‌اید، می‌توانید به این جزیره سر بزنید. این جزیره به داشتن سواحل پرجنب‌و‌جوش و شلوغ و جشن‌های مختلف، شهرت دارد. البته علاوه بر این سواحل شلوغ و پرهیجان، این جزیره مناطق دنج و آرام هم دارد؛ از سواحل خلوت گرفته تا اقامتگاه‌های ساحلی لوکس با قیمت مناسب که سواحل خصوصی و استخرهای بی‌نهایت دارند. هزینه‌ی اقامت در این اقامتگاه‌های لوکس در حدود شبی ۵۰ دلار (۲۰۰ هزار تومان) است.

جزیره‌ی کو کوت (Ko Kut)

جزایر تایلند

این جزیره یکی از کمتر شناخته‌شده ترین جزایر تایلند است و برای کسانی مناسب است که به معنای واقعی کلمه می‌خواهند چند روزی را در آرامش محض زندگی کنند. این جزیره فقط از طریق فرابر از Trat قابل دسترسی است. تنها چند اقامتگاه پراکنده در این جزیره وجود دارد که در روزهای تابستانی، خلوت و حتی بعضی از آنها کاملا خالی هستند. گرچه سفر به تایلند در ماه آگوست به معنای بارندگی بیشتر در مدت اقامت شما است اما باز هم روزهای آفتابی زیادی وجود دارد که می‌توانید در ساحل از آن لذت ببرید. در این جزیره سواحل بی‌نظیری چون ساحل خلیج بانگ بائو (Bang Bao) وجود دارد که کاملا خلوت است.

جزیره‌ی کو ساموی (Ko Samui)

جزایر تایلند

جزیره‌ی کو ساموی با بیش از ۱/۵ میلیون گردشگر در سال، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و مهم‌ترین بخش صنعت گردشگری ساحلی تایلند است. این جزیره در جذب گردشگر حتی از پوکت، پادشاه بلامنازع جزایر تایلند، پیش افتاده است. شهرت این جزیره به خاطر تنوع جاذبه‌های گردشگری است. از اقامتگاه‌های خانوادگی مقرون‌به‌صرفه تا سواحل شنی سفید و آبشارهای جنگلی زیبا، هر چیزی که از سفر به تایلند انتظار دارید، در این جزیره پیدا می‌شود. حتی اگر دوست دارید تعطیلات‌تان را در جایی دنج و خلوت بگذرانید، مخفیگاه‌های ساحلی و سواحل خلوت و بکری در منطقه وجود دارند که با یک سفر کوتاه و فرح‌بخش با دوچرخه، قابل دسترسی هستند.

جزیره‌ی کو پایام (Ko Phayam)

جزایر تایلند

این جزیره‌ی کوچک و خلوت، چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی چون سواحل دنج، آبشارهای جنگلی و چشمه‌های آب گرم دارد.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه