عصر طلایی رستوران‌ ها و کافه‌ های فرودگاه

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
عصر طلایی رستوران‌ ها و کافه‌ های فرودگاه

نسل جدیدی از رستوران‌ها و کافه‌ها در فرودگاه‌ها تجربه‌ی سفر هوایی را بیش از پیش لذت‌بخش می‌کنند. برای آشنایی با این اماکن با کجارو همراه شوید.

این مقاله تجربیات نویسنده‌ای است که در مورد رستوران‌های فرودگاه‌ها نوشته است:

در فاصله زمانی چند هفته گذشته، بسیاری از ما سفری هوایی داشته‌ایم. در حقیقت بنابر گفته‌ی گروه تجاری صنعتی «Airlines for America» حدود ۴۵/۲ میلیون نفر امسال سفر هوایی را تجربه کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود.

در حالی که تمایل دارم بگویم که تجربه‌ی سفر هوایی بهبود یافته است، با این حال همچنان مجبوریم در وضعیت‌های ناراحت بنشینیم و بدن خود را کج کنیم، برای بار قابل حمل بالای سرمان در سالن با دیگر مسافران بجنگیم و با مقدار اندکی بادام زمینی سفر را تاب آوریم.

اما با این وجود همچنان نکته‌ی مثبتی برای مسافران دائمی دارای اهمیت است: نسل جدیدی از رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت در فرودگاه‌های سرتاسر ایالات متحده وجود دارد. برخی از این اماکن به قدری خوب هستند که انسان تمایل دارد فقط برای صرف غذا به فرودگاه برود.

رستوران فرودگاه

در میان این رستوران‌ها «One Flew South» در ترمینال E فرودگاه هارتسفیلد-جکسون در آتلانتا از مشتریان خود با سوشی بسیار خوشمزه و منوی کاملی که اصطلاحا «Southernational-Cuisine» نام دارد، استقبال می‌کند.

شاید با خود فکر کنید که پخت سوشی خوش‌طعم در فرودگاه بیشتر به شوخی شباهت دارد، ولی جالب است بدانید این رستوران در مسابقات غذایی «James Beard Award» تا مرحله‌ی نیمه‌نهایی پیش رفته است.

ولی این تنها رستورانی نیست که جلب توجه می‌کند. سرآشپز مشهور، ریک بیلس به تنهایی تلاش می‌کند اوقات شما را در فرودگاه «O’Hare» با غذاهای فوق‌العاده‌اش به تجربه‌ای بی‌بدیل تبدیل کند. این مغازه‌ که جزو شعب اغذیه‌فروشی اصلی خود او است، از مسافران با ساندویچ‌های مکزیکی، پیش‌غذاها، چیپس‌ها، سالسا و مارگاریتا پذیرایی می‌کند.

ریک بیلس

سرآشپز دیگری که تماشاگران برنامه‌های غذایی تلویزیون با او آشنا هستند کت کورا است. او رستوران‌های زنجیره‌ای به نام خودش در سانفرانسیسکو، هیوستن و سالت لیک سیتی تاسیس کرده است. محتوای منو شامل مغذی‌های ارگانیک مانند غذاهای دریایی و بشقاب غذای خام است.

کت کورا

در صورتی که به دنبال یک وعده‌ی غذایی کامل نیستید، دنی میر در تلاش است که کیفیت غذای شما را ارتقا ببخشد. در سال‌های گذشته او تعداد رستوران‌های زنجیره‌ای خود به نام «Shake Shacks» گسترش داده و شعبه‌ای در فرودگاه کندی نیویورک افتتاح کرده است.

فرودگاه کندی نیویورک

برای صبحانه به سبک سنتی «Big Apple deli» ساندویچ‌های پنیر-تخم‌مرغ سرو می‌شود (اماکنی در فرودگاه‌های کویت و دبی وجود دارد که متعلق به Hartsfield-Jackson بوده و سال بعد شروع به کار خواهند کرد.). تمایل بیشتری به غذاهای کبابی دارید تا ساندویچ؟ در فرودگاه کندی شعبه‌ای از رستوران مشهور «Meyer» به نام «Blue Smoke» وجود دارد.

فرودگاه کندی

اما تنها تعداد اندکی از فرودگاه‌ها مانند فرودگاه «Minneapolis-St. Paul International» دارای انتخاب‌های غذایی این‌چنین متعدد هستند.

برای نمونه، رستوران مشهور «French Meadow»، که اولین نانوایی تاییدشده ارگانیک در آمریکا از سال ۱۹۸۵ است، از مسافران با منوی سالم و خوشمزه خود شامل مانند ساندویچ‌های و چیلی گیاهی پذیرایی می‌کند.

رستوران French Meadow

همچنین بازه‌ای جذابی از شیرینی‌ها و نان‌های لذیذ وجود دارد که نادیده گرفتن‌شان بسیار مشکل است. تنها یک براونی آن‌ها کافی است تا سفر کاملا قابل تحمل شود.

علاوه‌بر «French Meadow»، رستوران «Surdyk’s Flights» در هر دوی ترمینال‌ها در دسترس است. خوراک‌شناسان حرفه‌ای سال‌های متمادی است که از Surdyk’s پنیر خریداری می‌کنند.

رستوران در فرودگاه

مطالب مرتبط:

منبع The Daily Beast

دیدگاه