با برترین اپلیکیشن های کاربردی سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
با برترین اپلیکیشن های کاربردی سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

اپلیکیشن‌های حوزه ابزار که برای تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شوند، کارایی زیادی برای کاربران دارند و می‌توانند در شرایط مختلف به کمک‌شان بیایند. همراه کجارو باشید تا با برترین اپلیکیشن‌های ابزاری سال ۲۰۱۶ آشنا شویم. 

تلفن‌های هوشمند جای‌جای زندگی انسان‌های امروزی را پر کرده‌اند و البته نیاز‌های بسیاری را نیز برطرف می‌کنند. سالانه اپلیکیشن‌های بسیار زیادی برای تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شوند که بخشی از آن‌ها نیز با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوند. در سال ۲۰۱۶ نیز شاهد اپلیکیشن‌های زیادی بودیم. در مقاله گذشته کجارو، با برترین اپلیکیشن‌های اندرویدی ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ آشنا شدیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا با برترین اپلیکیشن‌های حوزه ابزار برای دستگاه‌های اندرویدی آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

Gboard

Gboard

کیبورد جدید و جالب گوگل با نام Gboard چند ماه پیش برای کاربران آیفون عرضه شد ولی کاربران دستگاه‌های اندرویدی برای استفاده از آن باید چند ماهی صبر می‌کردند. این اپلیکیشن در حال حاضر در دستگاه‌های اندروید و iOS قابل استفاده است.

این برنامه نوار جستجویی در بالای کیبورد دارد که از طریق آن می‌توانید جستجو‌هایی را انجام دهید و آن‌ها را از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به اشتراک بگذارید یا در یادداشت‌هایتان ذخیره کنید. در Gboard امکان جستجوی سریع اموجی‌ها (شکلک‌ها)، تغییر سایز کیبورد برای راحتی بیشتر در حین تایپ کردن به‌صورت یک دستی و انتخاب تم وجود دارد. اگر همچنان از کیبورد پیش‌فرض گوشی‌تان استفاده می‌کنید، بهتر است که به سراغ اپلیکیشن کیبورد Gboard بروید. زیرا ارزش استفاده را دارد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Gboard

Radon

Radon

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده اپلیکیشن Radon در این لیست قرار گیرد، جالب بودن آن است. این اپلیکیشن می‌تواند لینک‌ها و متون را با دستگاه‌های نزدیکش از طریق سونوگرافی (Ultrasound) به اشتراک بگذارد. این اپلیکیشن در واقع ترکیبی از بلوتوث، وای‌فای و صدای نزدیک به فراصوت است. با کمک APIهای نزدیکی گوگل، این اپلیکیشن می‌تواند اطلاعات را به میزان کوچکی از داده تبدیل کرده و به اشتراک بگذارد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که برای استفاده از آن، باید اپلیکیشن Radon روی هر دو دستگاه نصب شده باشد.

?????? ???????? ???????? Radon

Drupe

Drupe

دیالر (Dialer) یا بخش مکالمه دستگاه‌های اندرویدی بسیار ساده و ابتدایی است. در این بخش محدودیت‌های بسیاری را شاهد هستیم. اما Drupe آمده است تا تمام این محدودیت‌ها را از بین ببرد. Drupe به‌دلیل رابط کاربری مناسبش می‌تواند گزینه خوبی برای کاربران باشد. Drupe مخاطبان را در گوشه‌ای از نمایشگر قرار می‌دهد و با کشیدن هر یک از آن‌ها به‌سمت دیگر می‌توان با آن مخاطب از طریق اپلیکیشنی که انتخاب شده، تماس گرفت.

آپدیت این اپلیکیشن نیز قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کرد که از این جمله می‌توان به قابلیت ضبط صدا، Caller ID و پیام صوتی اشاره کرد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Drupe

SwiftKey

SwiftKey

مایکروسافت در ماه فوریه، قابلیت‌های جدید و مفیدی را به اپلیکیشن کیبورد SwiftKey اضافه کرد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌هایی که در این به‌روزرسانی اضافه شد، استفاده از شبکه عصبی برای پیش‌بینی هوشمندانه‌تر و معنی‌دار کلمات بر اساس محتوایی است که تایپ شده است.

در این اپلیکیشن شاهد قابلیتی جدید به نام حالت ناشناس هستیم که در این حالت اپلیکیشن اقدام به یادگیری کلمات وارد شده نمی‌کند. اپلیکیشن مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد که متن‌هایی را برای استفاده در آینده ذخیره کنند و با استفاده از میان‌بر‌ها می‌توان متون بلندی را که پیش‌تر ذخیره شده، وارد متن جدید کرد. علاوه بر این، در حال حاضر تم‌های بسیاری نیز به‌صورت رایگان برای SwiftKey عرضه شده است. SwiftKey یکی از اپلیکیشن‌های کیبورد مناسبی است که می‌توانید از آن روی دستگاه‌هایتان استفاده کنید.

دریافت اپلیکیشن SwiftKey

Nexar

Nexar

اپلیکیشن Nexar تلفن همراه شما را به یک دوربین داشبورد تبدیل می‌کند. البته با استفاده از این اپلیکیشن، قابلیت‌های دیگری را نیز در این خصوص در اختیار خواهید داشت. Nexar علاوه بر اینکه از جاده مقابل خودرو فیلم‌برداری می‌کند، قابلیت تشخیص خودکار حوادث و ذخیره آن‌ها در فضای ابری را نیز دارد. همچنین این اپلیکیشن از اطلاعات ارائه شده از جاده‌ها استفاده می‌کند و هشدار‌هایی در خصوص تصادفات و مشکلات مسیر ارائه می‌دهد.

اگر از خودرویتان به‌عنوان یک خودرو اشتراکی استفاده می‌کنید، Nexar این قابلیت را دارد که هم از بخش داخل و هم از خارج خودرو فیلم‌برداری کند. با کمک این ویژگی دیگر نگرانی در خصوص مشکلات قضایی مسافران نخواهید داشت. (خودرو اشتراکی به خودرویی گفته می‌شود که راننده آن در طول مسیری که قصد سفر دارد، چند مسافر را نیز از طریق سرویس‌های موجود سوار می‌کند).

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Nexar

AirDroid

AirDroid

AirDroid اپلیکیشن بسیار مناسبی برای مدیریت تلفن همراه از کامپیوتر است. این اپلیکیشن به کاربران امکان تبادل اطلاعات، پاسخ به پیامک‌ها، ارسال اطلاعات به گوشی و نصب اپلیکیشن‌های دانلود شده از طریق کامپیوتر را می‌دهد. رابط کاربری این اپلیکیشن در بخش تبادل داده بهبود یافته و اکنون ارسال داده به گوشی‌های نزدیک بدون نیاز به اینترنت، ساده‌تر شده است. در نسخه جدید امکان کنترل موقعیتی که نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌ها و تماس‌ها در دسکتاپ نمایش داده می‌شوند نیز وجود دارد.

علاوه بر قابلیت‌های مذکور، در نسخه جدید AirDroid شاهد قابلیتی برای تهیه فایل پشتیبان از تصاویر موجود در حافظه داخلی دستگاه هستیم. از سایر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به دسترسی به کیبورد گوشی و جستجوی پیامک‌ها از طریق کامپیوتر اشاره کرد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی AirDroid

LibreTorrent

LibreTorrent

اگر اقدام به دانلود و به اشتراک گذاری فایل از طریق تورنت (Torent) می‌کنید، بدون شک می‌خواهید که ارائه‌دهنده این خدمات بدون تبلبغات و قابلیت‌های غیر ضروری باشد. LibreTorrent اپلیکیشنی است که تورنت‌ها را در محیطی به دور از شلوغی جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به پشتیبانی از لینک‌های مغناطیسی، فیلتر IP و امکان انتخاب اینکه چه فایلی باید دانلود شود اشاره کرد. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن روی تبلت نیز بسیار کاربردی است.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی LibreTorrent

نقشه گوگل (Google Maps)

Google Maps

در طول سال ۲۰۱۶، نقشه گوگل آپدیت بسیار خوبی دریافت کرد. از جمله قابلیت‌هایی که در این به‌روزرسانی به این نقشه محبوب اضافه شده می‌توان به ارائه قیمت تاکسی‌ها در طول مسیر و مشخص کردن زمان رسیدن به مقصد اشاره کرد. حالت رانندگی هوشمند در این نسخه، ترافیک را بدون پرسیدن مسیر نمایش می‌دهد. در این نسخه می‌توان دانلود نقشه را فقط در زمان اتصال به وای‌فای تنظیم کرد و قابلیتی نیز برای ذخیره نقشه روی کارت حافظه ارائه شده است.

شاخص مسیریابی جدیدی را در این نسخه از اپلیکیشن شاهد هستیم. همچنین در این نسخه می‌توان بدون اینکه اپلیکیشن دیگری لازم باشد، اقدام به رزرواسیون کرد. این نسخه برای افرادی که نیاز به صندلی چرخ‌دار دارند هم قابلیت‌هایی را ارائه کرده است.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Google Maps

گوگل Trips

Google Trips

اگر قصد دور شدن از محل سکونتتان را دارید، بهتر است پیش از ترک منزل اپلیکیشن گوگل Trips را روی موبایلتان نصب کنید. فرقی نمی‌کند سفرتان تفریحی باشد یا کاری، در هر صورت گوگل Trips به دردتان خواهد خورد. این اپلیکیشن برنامه سفر کاربر را از جیمیل وی می‌خواند و سپس لیست جاذبه‌های نزدیک را ارائه می‌دهد. ارائه لیستی از رستوران و هتل‌ها و برنامه‌ای برای سفر در مقصد مورد نظر از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن هستند. این اپلیکیشن بسیار کاربردی است و می‌تواند راهگشای بسیار خوبی باشد.

این اپلیکیشن اخیرا آپدیت جدیدی را دریافت کرده است که کاربران از طریق آن می‌توانند برنامه یک روز از سفرشان را بر اساس مکان‌های ذخیره شده تنظیم کنند. کاربر تنها کافی است که بر اساس گزینه‌های موجود، نقطه شروع را انتخاب کند و سپس اپلیکیشن، مسیریابی را به‌صورت خودکار انجام خواهد داد.

مطالب مرتبط:

منبع thenextweb

دیدگاه