سفر ۷ روزه به دبی

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی پنجشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
سفر ۷ روزه به دبی

دبی، یکی از شهرهای شگفت‌انگیز جهان است که اکنون به یکی از کلان‌شهرهای بسیار زیبا، دیدنی، گردشگری تبدیل شده است. در ادامه، برنامه‌ریزی سفری ۷ روزه به دبی را برایتان تدارک دیده‌ایم تا نهایت لذت را از سفر به این شهر ببرید.

دبی ترکیبی هیجان‌انگیز از سنت‌های ژرف و رویایی جاه‌طلبانه از آینده است که در بیابانی مهیج، کرد پیدا کرده است. سخت است که با وجود شور و حرارت تمام‌نشدنی، جاه‌طلبی و توانایی رویاپردازی و تبدیل آن‌ها به واقعیت‌هایی که در هیچ کجای دنیا به‌جز دبی اتفاق نمی‌افتد، این شهر را تحسین نکنیم.

هرچندسال بر تعداد آسمان‌خراش‌های این شهر افزوده می‌شود؛ آسمان‌خراش و برج‌هایی که هرکدام رکورد گینس را جابه‌جا می‌کنند و در عین حال، رکورد قبلی را که از آنِ یکی از سازه‌های قبلی در دبی بوده به سازه‌ای جدید در همین شهر منتقل می‌کنند. بی‌شک آوازه‌ی این سازه‌ها و بناها در کل دنیا پیچیده و هر کسی که به سفر علاقه‌مند باشد، رویای سفر به دبی و دیدن این مراکز خرید و جاذبه‌ها را دارد.

اگر نگاهی به قیمت تور دبی بیندازید متوجه خواهید شد که دبی اصلا مقصد ارزانی نیست و سفر به این شهر، جزو سفرهای لوکس محسوب می‌شود. هرچه بیشتر بخواهید در این شهر اقامت داشته باشید، هزینه‌های سفرتان بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است از تمام لحظه‌هایی که در این شهر می‌گذرانید نهایت استفاده را بکنید.

در این مطلب، تلاش ما بر این است که برنامه‌ی سفری مفید و مختصری برایتان آماده کنیم تا بتوانید یک سفر ۷ روزه‌ی لذت‌بخش در دبی و ابوظبی داشته باشید. هدف اصلی ما این است که شما را با بهترین مناطق گردشگری، رستوران‌ها و مراکز خرید دبی آشنا کنیم تا بدون اتلاف وقت بتوانید نهایت استفاده از سفر خود را داشته باشید.

این برنامه سفر،‌ پیشنهاد کجارو به شما است؛ اما در صورتی که مایل باشید با برنامه سفری که تور به شما ارائه می‌کند همراه شوید، برای انتخاب تور دبی می‌توانید باز هم از کجارو کمک بگیرید. کافی است تور دبی را جست‌و‌جو کنید و از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر، بهترین و ارزان‌ترین تور را با توجه به بودجه و زمان خود انتخاب کنید.

در ادامه با برنامه سفر پیشنهادی برای سفر ۷ روزه به دبی و ابوظبی که به تفکیک روزها نوشته شده است، همراه باشید:

روز اول | روزدوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم | روز ششم | روز هفتم

روز اول

پارک صفا

دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت.

می‌توانید روز اول خود را در پارک صفای دبی سپری کنید. پارک ۶۴ هکتاری صفا، پارکی محلی است که در خیابان شیخ زاید در شهر دبی و امارات متحده عربی قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۷۵ در حومه‌ی شهر دبی ساخته شد. 

مراکز خرید؛ مرکز خرید ابن بطوطه

دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

مرکز خرید ابن بطوطه عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید تفریحی جهان را با خود به یدک می‌کشد. این مرکز را برای بزرگداشت «ابن بطوطه»، جهانگرد بزرگ عرب طراحی کرده و ساخته‌اند.

بازدید از بازار طلا و ادویه

دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت 

بازار طلا و ادویه در دیره، در میان کوچه پس کوچه‌ها پنهان شده است. قیمت‌های این بازار منطقی و کیفیت طلاهای آن هم بالا است. چانه‌زنی بخشی جدایی‌ناپذیر از معاملات این بازار است. 

پارک آبی ویلد وادی (Wild Wadi)

Wild Wadi

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

پارک آبی ویلد وادی بزرگ‌ترین پارک آبی های دبی محسوب می‌شود. چیزهای زیادی برای لذت بردن بزرگسالان و حتی بچه‌ها در اینجا وجود دارد. برای مدتی دوری از صدا و شلوغی هم که شده، چند ساعتی را در این پارک آب سپری کنید. مطمئنا لذت آن در خاطرتان خواهد ماند.

پس از اینکه در پارک آبی وادی خستگی در کردید، می‌توانید به هتل خود بازگشته و استراحت کنید و آماده‌ی روز دوم شوید.

روز دوم 

برج خلیفه

برج خلیفه

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

معروف‌ترین ساختمان دبی برج خلیفه است که با ارتفاع ۸۲۹.۸ متر، بلندترین ساختمان جهان است. برای بسیاری از بازدیدکنندگان رفتن به سکوی مشاهده در طبقه ۱۲۴ کاری است که حتما باید در این شهر انجام دهند.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

ساحل زیبای جمیرا، با شن‌های سفید، یکی از بهترین مقاصد ساحلی برای گردشگران است. در امتداد این ساحل، هتل‌هایی وجود دارد که از معروف‌ترین اقامتگاه‌های گردشگران به شمار می‌رود.

برج العرب

برج العرب

  • متوسط زمان بازدید: ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت

اگر هزینه‌ی اقامت در هتل برج العرب برایتان گران است، می‌توانید تنها با تماشای آن از زیبایی‌اش لذت ببرید!

دبی مال

دبی مال

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

دبی مال، یکی از بهترین مراکز خرید شهر است که می‌توان از برج خلیفه به آن وارد شد. گزینه‌های تفریحی نیز همچون اسکیت روی یخ، مراکز بازی و مجتمع سینمایی در آن قرار دارد.

روز سوم

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

یکی از جاذبه‌های برتر شهر، آکواریوم دبی است که ۱۴۰ گونه‌ی دریایی را در مخزن عظیم‌الجثه‌ی معلقی واقع در مرکز خرید دبی در خود جای داده است.

دهکده‌ی میراث و غواصی

دهکده‌ی میراث و غواصی

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی در دهکده‌ی میراث و غواصی (Heritage and Diving Village) به نمایش گذاشته می‌شود. این دهکده با غواصی مروارید و ساخت لنج در ارتباط است که دو مهره‌ی اصلی تاریخی دبی به شمار می‌روند.

جاده‌ی شیخ زاید

جاده‌ی شیخ زاید

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

جاده‌ی شیخ زاید، شاه‌راه اصلی دبی است که از میان منطقه‌ی تجاری مرکز شهر می‌گذرد. این بزرگراه هشت‌لاینی با محافظ‌های شیشه‌ای، کروم و فولادی مستحکم احاطه شده است.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

مسجد جمیرا از نظر خیلی‌ها، زیباترین مسجد دبی است. این مسجد شباهت زیادی به مسجد الازهر قاهره دارد که هشت برابر بزرگ‌تر از آن است.

روز چهارم

شن‌سواری در دبی

دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۵ ساعت

دبی دارای برخی از زیباترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا است. نظارت بر این ورزش در این کشور زیاد است، از همین رو گردشگران و علاقه‌مندان می‌توانند خیلی آسان و راحت به انجام این ورزش بپردازند. 

بازدید از موزه‌ی دبی

بازدید از موزه‌ی دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

روز پنجم

بیابان گردی در دبی

بیابان گردی در دبی

  • متوسط زمان بازدید: ۳ ساعت

ظاهرا تنها امارات متحده عربی می‌تواند از یک بیابان خشک و بی‌آب و علف، یک جاذبه‌ی توریستی بسازد. تورهای بعدازظهری کویر در دبی تا زمانی که خورشید غروب کند، شامل صحرانوردی (با ماشین) سندبوردینگ یا بالون هوای داغ بر بالای شن‌های روان است.

گشت‌وگذار در بازار امارات

گشت و گذار در بازار امارات

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

بازار امارات تماشایی ترین، و یکی از بزرگ‌ترین‌ بازارهای دبی است که بازدید از خرده‌فروشی های آن تجربه‌ای خوب محسوب می‌شود. این بازار ۴۵۰ فروشگاه لوکس و مجلل دارد که هرچیزی از برندهای مختلف را به فروش می‌رسانند.

بازدید از مرکز گلوبال ویلیج (دهکده‌ی جهانی)

مرکز گلوبال ویلیج (دهکده‌ی جهانی)

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

دهکده‌ی جهانی به‌خوبی یک فضای شاد را با فروشگاه‌ها ترکیب کرده است. در فضایی به سبک جشنواره‌ای، غرفه‌های نمایندگی کشورهای جهان، کالاهای مرتبط، مصنوعات و مواد غذایی را به فروش می‌رسانند. همچنین رویدادهای متنوع و سرگرم‌کننده‌ای در این مرکز برگزار می‌شود.

روز ششم

تمرکز روز ششم و هفتم عمدتا بر ابوظبی خواهد بود.

مسجد شیخ زاید (سومین مسجد بزرگ جهان)

مسجد شیخ زاید

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

یکی از جاذبه‌های دیدنی کشور امارات که در ابوظبی قرار دارد، مسجد بزرگ شیخ زاید است که در سفر به این شهر، به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

مارینا مال (مرکز خرید مارینا)

مارینا

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

مارینا مال، بازاری زیبا با نمایی شگفت‌انگیز است که مقصد خرید اغلب گردشگران به شمار می‌رود و انواع برندهای لوکس بومی و بین‌المللی در آن یافت می‌شوند.

ساحل Corniche

Corniche

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

ساحل Corniche مکانی عالی برای سپری کردن چند ساعت مفرح به‌همراه خانواده یا دوستان است. در طول ۸ کیلومتر امتداد این ساحل تفریحات و سرگرمی‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

کاخ امارات

کاخ امارات

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

کاخ امارات در واقع یک هتل است که گردشگران در سفر به ابوظبی، برای یک بار هم که شده باید از آن بازدید کنند.

روز هفتم

دنیای فراری (تم پارک) ابوظبی

دنیای فراری (تم پارک) ابوظبی

  • متوسط زمان بازدید: ۳ ساعت

اولین تم پارک بر اساس برند فراری در تمام دنیا که مکانی شگفت‌انگیز برای سرگرم شدن به‌همراه خانواده و دوستان به شمار می‌رود. در اینجا می‌توانید هر مورد سرگرم‌کننده‌ای از این برند مشهور را تجربه کنید.

رستوران Circo ابوظبی

رستوران Circo ابوظبی

  • متوسط زمان بازدید ۱ ساعت

به‌محض ورود به این رستوران، احساس خواهید کرد که در چادرهای سیرک اروپایی هستید. دکورهای این مکان فوق‌العاده است.

لذت آب‌بازی در دنیای آبی یاس

لذت آب‌بازی در دنیای آبی یاس

  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

دنیای آبی یا سرزمین آبی یاس یکی از بهترین نقاطی است که در سفر به ابوظبی می‌توانید از آن بازدید کنید، به‌ویژه اگر عاشق پارک‌های آبی باشید.

باغ وحش پارک امارات

باغ وحش پارک امارات

  • متوسط زمان بازدید

اگر عاشق طبیعت و حیوانات مختلف هستید، بدون شک باغ وحش پارک امارات برایتان جذاب خواهد بود. این باغ وحش میزبان ۱,۷۰۰ حیوان زیبا است که همین موضوع آن را برای افراد رده‌های سنی مختلف به مکانی سرگرم‌کننده تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه