زندگی با یک کوله‌ پشتی: چطور برای سفر ۶ ماهه خارجی کوله ببندیم؟ (قسمت دوم)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم یکشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
زندگی با یک کوله‌ پشتی: چطور برای سفر ۶ ماهه خارجی کوله ببندیم؟ (قسمت دوم)

مهمترین همراه و دوست شما در سفر، کوله‌ی شما است. حال اگر بخواهیم لوازم زندگی ۶ ماهه تا یک ساله را در یک کوله جای بدهیم این موضوع نیاز به مهارت و تجربه‌ی زیادی دارد. با بخش دوم مقاله‌ی زندکی با یک کوله همراه باشید تا بیشتر با این مهارت آشنا شویم.

وقتی می‌خواهیم برای ۶ ماه یا حتی یک سال در سفر و حرکت مداوم باشیم، به لوازم زیادی احتیاج داریم. شاید باورکردنی نباشد که تمامی این لوازم در یک کوله‌ی قابل حمل جا شوند اما یک جهانگرد حرفه‌ای به نام نورم شری‌ور مدت‌ها است این کار را می‌کند. در بخش اول با مباحث انتخاب کیف و پوشاک آشنا شدیم. حال در بخش دوم بحث فناوری‌های همراه را از زبان این فرد دوست داشتنی خواهیم خواند.

فناوری

لپتاپ سبک

من با مک‌بوکم زندگی می‌کنم. از آن برای نوشتن، کار کردن، ارتباط با خانواده و دوستان و حتی دیدن تلویزیون بهره می‌برم. دوست داشتم یک مک‌بوک‌ایر داشته باشم که خیلی سبک‌تر است اما همین مک‌بوک فعلی برایم کافی است.

بستن کوله پشتی سفر

بر روی آن یک محافظ پلاستیکی ارزان چسبانده‌ام تا علاوه بر محافظت در برابر رطوبت و خط و خش، بتوانم رویش استیکر جاهایی که می‌روم، لوگو‌هایی که دوست دارم و آرم‌های هویتی که از سایر مسافرین می‌گیرم نصب کنم و البته به موقع از شرشان خلاص شوم.

کتاب‌خوان کیندل آمازون

بستن کوله پشتی سفر

من هم عاشق حس خواندن کتاب‌های چاپی هستم اما تقریبا غیر ممکن است در این سبک سفر کتاب پیدا کنید و البته حمل آن‌ها نیز منطقی نیست. برای همین یک کتاب‌خوان الکترونیکی به دردتان خواهد خورد.

آداپتور برقی سفری

من یک آداپتور سفری را با حدود ۷۰ هزار تومان خریدم که به من اجازه می‌دهد وسایل الکترونیکی خود را تقریبا در هر کشوری به برق وصل کنم. این آداپتور همچنین به عنوان محافظ نوسان نیز عمل می‌کند که بسیار مفید است.

بستن کوله پشتی سفر

دوربین گوپرو

من تازگی دوربین دیجیتال قدیمی خود را با یک گوپرو جایگزین کرده‌ام. این دوربین کوچک‌تر از یک دسته کارت است، مقدار زیادی حافظه و ماندگاری باتری دارد و با یک کاور ضد آب می‌توانم آن را به زیر آب یا مسیر‌های ناهموار و کثیف ببرم. می‌توانم آن را به جلوی تخته‌ی موج سواری، فرمان دوچرخه یا پیشانیم ببندم در زمانی که در تمرین بوکس در حال کتک خوردن هستم! من یک کنترلر وای‌-فای دارم برای همین مجبور نیستم برای تصویربرداری دوربین را جلوی چشمم بگیرم. تصمیم دارم از این به بعد کلیپ‌های ویدیویی جالب از سفر‌های خارجیم را با کیفیت بالا به وبلاگم اضافه کنم.

تلفن هوشمند

من زمانی که از کشور خارج می‌شوم خطم را به طور موقت غیر فعال می‌کنم اما آیفونم را با خود می‌برم. تماس‌های خودم را به اسکایپ و گوگل ویس انتقال داده‌ام و در کشور‌های مختلف از تلفنم به عنوان یک رایانه‌ی کوچک استفاده می‌کنم. با تلفن به وای-‌فای محلی متصل می‌شوم، از نرم‌افزار‌های تماس استفاده می‌کنم، از GPS کمک می‌گیریم، از قطب‌نما بهره می‌برم، در طول پرواز از آن به عنوان مترجم استفاده می‌کنم و البته نور چراغ آن در مواقع ضروری بسیار کاربردی است.

فلش‌درایو

بستن کوله پشتی سفر

من همیشه توهم گم کردن یا دزدیده شدن لپ‌تاپم را دارم برای همین به صورت روزانه از اطلاعاتم بر روی یک فلش درایو پیشتیبان می‌گیرم و آن را در جایی امن پنهان می‌کنم تا اطلاعات و داده‌هایم از دست نرود.

شارژر خورشیدی قابل حمل GoalZero

بستن کوله پشتی سفر

شرکت محبوب من یعنی گلزیرو یک مدل از شارژر قابل حمل خورشیدی به نام Nomad۷ تولید می‌کند که به اندازه‌ی یک دفترچه است. این شارژر باز شده و با تقسیم شدن به دو قسمت می‌تواند با استفاده از آفتاب تلفن همراه، GPS ،MP3 Player و دوربینم را با یک USB ساده شارژ کند. یک باتری شارژی به نام Switch 8 که به اندازه‌ی یک تیوب خمیر دندان است نیز در کیفم دارم که در مواقع اضطراری که در جنگل گیر می‌کنم وسایل الکترونیکی من را شارژ کند. وقتی این شرایط پیش می‌آید (که قطعا هم پیش می‌آید)، یک شارژر خورشیدی می تواند حکم نجات‌بخش را پیدا کند.

بلندگو پرتابل GoalZero

من در هر ساعتی از شبانه‌ روز و هر روزی از هفته در حال گوش فرادادن به موسیقی هستم و بلند‌گوی لپتاپم پاسخگوی من نیست.

بستن کوله پشتی سفر

بیشتر بلند‌گوهای قابل حمل کیفیت خوبی ندارند اما من یک مدل با دوام و خوش‌قیمت را خریدم که ۲۰ ساعت باتریش دوام می‌آورد. مدل RockOut 2 از برند گولزیرو. این مدل یک قاب مقاوم داخلی دارد و می‌تواند انرژی خود را از لپ‌تاپ، باتری داخلی شارژی یا یا حتی پنل خورشیدی بگیرد.

۲ عدد هدفن

من یک هدفن داخل گوشی و یک هدفن روی گوشی با خودم دارم. من همچنین یک ظرف پلاستیکی دردار با خودم دارم که وسایل الکترونیکی را در آن نگه دارم. سیم‌های ابزارم را نیز می‌پیچم تا به هم گره نخورند.

ورزش و تمرین

من در زمان سفر به تمرین‌های پایه‌ای مثل تخته‌شنا و ... برمی‌گردم اما همیشه با خود یک عدد طناب ورزشی و باندهای تناسب اندام را همراه دارم. این وسایل تقریبا جایی نمی‌گیرند اما برای تمرین کردن در هر زمان و مکانی به کار می‌آیند. همچنین حلقه‌های ژیمناستیک نیز می‌توانند به هرجایی وصل شوند و برای سفت کردن اجسام سر جای خود و ایجاد تعادل مناسبند.

من یک مربی عالی به نام Trevor Gibbs از سایت Health Behaviors دارم که برنامه‌ی تمرینی من را نسبت به موقعیت تمرینی به صورت مجازی تنظیم می‌کند. مهم نیست کجای دنیا باشم!

عینک شنا

بطری آب فیلتر‌دار بریتا

بستن کوله پشتی سفر

من از بطری‌های پلاستیکی آب متنفرم. شما نیز متنفر باشید.

حوله‌های کوچک ورزشی

من همه جا با خود یک حوله ی کوچک همراه دارم تا عرقم را تمیز کنم، از باران سنگین جان به در ببرم و البته بعد از پریدن در اقیانوس خودم را خشک کنم. این حوله‌ها عالی هستند چون در محیط‌های استوایی همیشه فوق‌العاده گرم است و من مثل ... خب بگذریم، مثل یک خارجی در محیط‌های استوایی عرق می‌کنم! قبلا حوله را به صورت دائمی از هتل‌ها قرض می‌گرفتم! اما حالا پسر خوبی شده و برای خودم یک پک حوله خریده‌ام.

نظر شما عزیزان کجارویی چیست؟ شما برای یک سفر طولانی چه ابزاری به همراه خواهید برد؟ در بخش بعدی نیز همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه