راهنمای خرید در بازارهای شبانه پاتایا، تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
راهنمای خرید در بازارهای شبانه پاتایا، تایلند

در پاتایا فرصت‌های بی‌نظیری برای خرید وجود دارد. البته پاتایا در خرید به پای بانکوک نمی‌رسد اما باز هم حق انتخاب زیادی در بازارچه‌ها و مراکز خرید به گردشگران می‌دهد. یکی از پرطرفدارترین مناطق برای خرید در پاتایا، بازارچه‌های محلی و شبانه هستند. با کجارو همراه باشید تا به دو بازار شبانه‌ی پاتایا سر بزنیم.

پاتایا فرصت‌های متنوع و گسترده‌ای برای خرید دارد. بسیاری از افراد، مراکز خرید بزرگ و مدرن را برای خرید ترجیح می‌دهند اما خیلی از گردشگران دوست دارند که در بازارچه‌های شبانه و محلی قدم بزنند. این بازارها علاوه بر اینکه مکانی برای خرید مقرون به‌صرفه هستند، فرصت روبه‌رو شدن با اهالی شهر و آشنا شدن با فرهنگ متفاوت آن‌ها را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

در این بازارها می‌توانید یادگاری و سوغات مورد نظر خود را با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کنید. چانه زدن سر قیمت‌ها در این بازارها رواج دارد و اگر به‌خوبی این کار را یاد بگیرید می‌توانید تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای بگیرید. غذاهای خیابانی هم بخشی جدانشدنی از این بازارچه‌ها هستند.

بازار شبانه‌ی پاتایا

بازارهای شبانه پاتایا

بازار شبانه‌ی پاتایا یک بازسازی سرپوشیده و سهل‌الوصول از بازارچه‌های خیابانی تایلند است. بسیاری از بازارهای روباز پاتایا در روزهای گرم قابل‌تحمل نیستند اما این بازار که به وسایل سرمایشی و گرمایش مجهز است، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که در هوایی مطبوع و مساعد به گشت‌و‌گذار میان غرفه‌ها مشغول شوید.

غرفه‌های بزرگ و دائمی و گذرگاه‌های عریض بین آن‌ها در کنار هوای مطبوع، تجربه‌ی بی‌نظیری از خرید در یک بازار را برای شما فراهم می‌کند.

در این بازار محصولات متنوعی از جمله تی‌شرت، شلوار جین، کیف و چمدان، عینک آفتابی، صابون‌های معطر، کلاه، شال و روسری، کفش، لباس زیر و طیف وسیعی از کالاهای کوچک و بزرگ به‌عنوان یادگاری و سوغات، به فروش می‌رسد.

بازارهای شبانه پاتایا

قیمت کالاها در این بازار مناسب است و حتی می‌توانید با چانه زدن باز هم تخفیف بگیرید. کیفیت محصولات هم متنوع است از اجناس مرغوب و باکیفیت گرفته تا کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت در این بازار پیدا می‌شود. تفاوت عمده‌ای که این بازار با سایر بازارهای مشابه در پاتایا دارد، کمتر بودن تعداد فروشندگان غذای خیابانی است.

قیمت کالاها در این بازار مناسب است و حتی می‌توانید با چانه زدن باز هم تخفیف بگیرید.

تابلو و نام این بازار، این طور نشان می‌دهد که یک جاذبه‌‌ی شبانه است اما این بازار در بیشتر ساعات روز باز است. این بازار گاهی با عنوان «بازار ساخت تایلند» (Made in Thailand Market) هم شناخته می‌شود. البته با یک نگاه گذرا به کالاهای ارائه شده در این بازار متوجه می‌شوید که نام‌گذاری صحیحی نیست.

این مجموعه یک فضای کوچک هم به‌عنوان پارکینگ دارد.

  • ساعت کار بازار: ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • مکان: جنوب پاتایا، سکند رود (Second Road)

بازار شبانه‌ی تپراسیت رود (Thepprasit Road)

بازارهای شبانه پاتایا

این بازار یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازارهای محلی در پاتایا است. این بازار در انتهای خیابانی به همین نام در نزدیکی Sukhumvit Road و در مجاورت مرکز خرید اوت لت قرار دارد. تنوع محصولات و وجود پارکینگ بزرگ در این بازار، از جمعه تا یکشنبه تعداد زیادی از گردشگران و اهالی شهر را به سوی خود می‌کشاند. این بازار که با عنوان «بازار آخر هفته‌ی پاتایا» هم شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر برای امتحان کردن طعم لذیذ طیف وسیع و رنگارنگی از غذاهای خیابانی است.

در سایه‌ی سقف فلزی بخشی از بازار، دو ردیف از فروشندگان به فروش مواد غذایی و غذاها و میوه‌های مخصوص تایلند مشغول می‌شوند. از میوه‌ها و آب‌میوه‌های تازه گرفته تا غذاهای دریایی، انواع نودل و دسر در این غرفه‌ها پیدا می‌شود. در بین فروشنده‌ها و غرفه‌ها تعدادی میز و صندلی هم برای نشستن خریداران وجود دارد اما پیدا کردن جای خالی در این بازار، کار سختی است.

تنوع محصولات در این بازار بسیار بالا است. هر کالایی که فکر کنید در این مجموعه پیدا می‌شود که البته بسیاری از آن‌ها قلابی هستند. بنابراین هنگام خرید به‌خصوص کالاهای گران‌قیمت، بسیار دقت کنید.

از انواع ساعت، لوازم الکترونیکی و لوازم خودرو گرفته تا دی‌وی‌دی، قاب موبایل و لوازم آرایشی و بهداشتی در غرفه‌های این بازار به فروش می‌رسند. تعداد زیادی از غرفه‌های این بازار به لباس و کفش اختصاص دارند. بیشتر این لباس‌ها کپی از مارک‌های ورزشی مشهور هستند.

انواع سوغات و یادگاری‌های کوچک هم بخش دیگری از محصولات این بازار را تشکیل می‌دهند. قیمت این کالاها بسیار مناسب است و حتی با چانه زدن می‌توانید باز هم قیمت آن‌ها را کاهش دهید.

بازارهای شبانه پاتایا

این مکان علاوه بر اینکه جایی برای خرید و گشت زدن در غرفه‌ها و مغازه‌ها است، فرصت آشنایی با فرهنگ اهالی شهر را برای شما فراهم می‌کند.

مثل سایر بازارهای تایلند و دیگر شهرهای توریستی دنیا، در این بازار هم هر چقدر هزینه کنید، محصولات باکیفیت‌تری می‌توانید خریداری کنید. اگر دیدید که یک ساعت رولکس با قیمیت باورنکردنی به فروش می‌رسد، ذوق‌زده نشوید و احتمال بدهید که قلابی باشد. این ساعت به زحمت تا پایان سفر شما دوام می‌آورد.

با وجود این طیف وسیع از کالاها، شامل انواع پیراهن، شلوار جین، تی‌شرت، دامن، کفش، عینک آفتابی، کلاه، تاپ و... دست خالی برگشتن از این بازار محال است. با این حال بسیار دقت کنید که هر کالایی را خریداری نکنید و برای خرید محصول باکیفیت‌تر، بیشتر هزینه کنید.

این مکان علاوه بر اینکه جایی برای خرید و گشت زدن در غرفه‌ها و مغازه‌ها است، فرصت آشنایی با فرهنگ اهالی شهر را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید غذاهای لذیذ خیابانی تایلند را با قیمت مناسبی امتحان کنید.

  • ساعت کار بازار: از جمعه‌ تا یکشنبه‌ از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب
همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پاتایا مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع bangkok

دیدگاه