عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک

محسن نظری
محسن نظری جمعه، ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک

شهر نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که در شمال شرقی کشور آمریکا و در ایالت نیویورک واقع شده است. تاریخ این شهر بزرگ و زیبا به قبل از قرن ۱۶ میلادی برمی‌گردد. برای آشنایی با تاریخ این ابر شهر بی‌نظیر با کجارو همراه باشید.

ابرشهر نیویورک که به عنوان وسیع‌ترین شهر جهان نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا است. تولید ناخالص داخلی این شهر به تنهایی از نظر ارزش اسمی، با تولید ناخالص کشور روسیه مقایسه می‌شود.

اگر به عکس‌های این شهر دقت کنید، دریایی از آسمان‌خراش را مشاهده می‌کنید. نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمان‌خراش که هر کدام از آن‌ها بالای ۲۰۰ متر ارتفاع دارند، بیشترین آسمان خراش جهان را دارد. 

آسمان‌‌خراش‌ها تنها ویژگی این شهر نیست. اگر بخواهیم به تعدادی از ویژگی‌هایی این شهر ۲۰ میلیونی اشاره کنیم باید از طولانی‌ترین خط متروی جهان که در سال ۱۹۰۴ افتتاح شده است، بزرگترین بازار بورس جهان، مقر اصلی سازمان ملل متحد، مجسمه معروف آزادی، پارک مرکزی نیویورک و موزه متروپولیتن صحبت کنیم و نکته جالب این است که ویژگی‌های گفته شده بخشی از زیبایی‌ها و اهمیت‌های این شهر است. 

در زیر قصد داریم با تعدادی عکس شما را با تاریخ این شهر زیبا آشنا کنیم.

شهر نیویورک ۲۰ هزار و ۵۰۰ سال پیش به صورت یک تکه یخ به قطر ۳۰۰ متر در مکان کنونی شکل گرفت. این یخچال طبیعی که تشکیل‌دهنده اساس این منطقه بود، مساحت شهر نیویورک فعلی را به وجود آورده است.

نقشه قدیمی نیویورک

در سنترال پارک نیویورک می‌توان تخته سنگ‌های باقی‌مانده از این دوران را مشاهده کرد.

تخته سنگ سنترال پارک

در دوران قبل از استعمار آمریکا (قبل از قرن ۱۶ میلادی) گروه‌های از ساکنان بومی آمریکا مانند قبیله لی نیپ (بومیان اصلی نیویورک) در این منطقه ساکن شدند و آن را لی نیپ هوکینگ نامیدند. آن‌ها از آبراهه‌های غنی این منطقه به عنوان محل ماهی‌گیری و از مناطق دیگر آن به عنوان محل شکار و دادوستد استفاده کردند. 

بومیان نیویورک

در سال ۱۶۲۴ هلند تصمیم گرفت که این منطقه را به صورت دائمی به استعمار خود در بیاورد. یک سال بعد، ساخت‌وساز در جایی شروع شد که به آن نیو آمستردام می‌گفتند و امروز به نام منهتن شناخته می‌شود.

نیو آمستردام

رهبر استعمار هلند، ژنرال پیتر مینویت، منطقه نیویورک فعلی را به قیمت ۶۰ گویلدر (واحد پولی آن زمان هلند) که مقادل ۴ میلیون تومان فعلی است، از قبیله لی نیپ‌ها خریداری کرد. 

نیویورک

برای جذب مهاجران بیشتر دولت هلند یک طرح تشویقی را در سال ۱۶۲۸ میلادی آغاز کرد. به ازای هر ۵۰ مهاجری که هلندیان ثروتمند با خود به این منطقه می‌آوردند، دولت به آن‌ها مقداری زمین، آزادی در اظهار نظرهای سیاسی و حق شرکت در دادوستد پوست خزدار اعطا می‌کرد. این طرح موفقیت بسیاری کسب کرد.

مستعمره نیویورک

این حکاکی روی چوب که از سال ۱۶۵۱ میلادی باقی مانده است جنوب منهتن را که در آن زمان نیو آمستردام نامیده می‌شده است، نشان می‌دهد.

حکاکی قدیمی از جنوب منهتن

این منطقه به افتخار دوک یورک در سال ۱۶۶۴ میلادی به نیویورک تغیر نام داد. 

 تغیر نام نیویورک

در سال ۱۷۷۶ میلادی و در طی نبرد بروکلین که یکی از بزرگترین نبردهای انقلاب آمریکا به شمار می‌رود، گلوله‌های بسیاری شلیک شد. نیروهای بریتانیا به سمت لانگ آیلند و بروکلین حمله ور شدند شهر نیویورک و رود هادسون را از چنگ ارتش جورج واشنگتن خارج کنند. بریتانیایی‌ها در آخر موفق شدند که این منطقه را پس بگیرند ولی در آخر جنگ از آن خارج شدند. 

نبرد بروکلین

در سال ۱۷۸۵ میلادی شهر نیویورک به عنوان اولین پایتخت حکومت مشروطه ایالات متحده آمریکا برگزیده شد و تا سال ۱۷۹۰ میلادی از فیلادلفیا به عنوان بزرگترین شهر ایالات متحده آمریکا پیشی گرفت.

ایالات متحده آمریکا

بین سال‌های ۱۸۷۰ و ۱۹۱۵ میلادی جمعیت شهر نیویورک ۳ برابر شد. این نقاشی به عنوان نمادی از جمعیت یک و نیم تا پنج میلیونی نیویورک کشیده شده است. 

جمعیت نیویورک

در عکس زیر که در سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر نیویورک گرفته شده است، جمعیت ایتالیایی‌های مهاجر را در حال خرید در منطقه پایین شرقی و خیابان مول‌بری را نشان می‌دهد. 

خیابان مول بری نیویورک

برای ارایه خدمات به این جمعیت زیاد، نیویورک شروع به ساخت اولین زیر سازهای خود می‌نماید. پل منهتن که در روز بیش از ۷۰ هزار ۳۰۰ نیویورکی از روی آن رد می‌شوند، در سال ۱۹۰۹ میلادی افتتاح شد. عکس زیر این پل را در حال ساخت در سال ۱۹۰۹ نشان ‌می‌دهد.

پل منهتن

عکس زیر در سال ۱۹۳۰ گرفته شده است پیرمرد کارگری را در حال کار بر روی ساختمان امپایر استیت نشان می‌دهد که در سال ۱۹۳۱ افتتاح شد. می‌تواند ساختمان کرایسلر را که از امپایر استیت کوچک‌تر است، در پشت آن مشاهده کنید. ساختمان امپایر استیت به صورت یک برج ۱۰۲ طبقه تجاری در منطقه منهتن ساخته شد. این ساختمان از سال ۱۹۳۱ تا ۱۹۷۲ به عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان شناخته می‌شد. این ساختمان در تقاطع خیابان پنجم و خیابان سی و چهارم نیویورک قرار گرفته است.

ساختمان امپایر استیت

بعد از تقریبا یک قرن حدود هشت و نیم میلیون نفر در ۵ منطقه شهر زیبای نیویورک در حال زندگی هستند. 

شهر نیویورک

مطالب مرتبط:

منبع BusinessInsider

دیدگاه