فعالیت غیرمجاز اقامتگاه های چینی ها در ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
فعالیت غیرمجاز اقامتگاه های چینی ها در ایران

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری درباره فعالیت غیرمجاز اقامتگاه‌های اتباع خارجی از جمله چینی‌ها در ایران، ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

«ولی تیموری» مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  گفت: تاکنون گزارشی از اقامتگاه‌های غیرمجاز مشابه آن‌چه چینی‌ها در شهر تهران اداره می‌کنند، دریافت نکرده‌ایم اما در صورت صحت، فعلی غیرقانونی است.

چند وقتی است که از رسانه‌ای شدن این جریان می‌گذرد و اتباع چینی هم مدت‌هاست بی‌سر و صدا مشغول خدمات‌دهی به شهروندانی از کشورشان هستند که برای گردش به ایران می‌آیند، فعالیتی که متولیان گردشگری آن را غیرمجاز اعلام کرده‌اند و معاون گردشگری استان تهران هم پرونده آن را برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی فرستاده، هرچند او از نوعی برخورد همراه با رعایت احتیاط سخن گفته و تاکید کرده به خاطر حساسیت‌ها نمی‌خواهند برخورد قهری با این قضیه داشته باشند.

فعالیت غیرمجاز چینی ها

با این حال مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری صراحتا گفت که طبق قوانین و ضوابط موجود، ایجاد اقامتگاه غیرمجاز، فعلی غیرقانونی است که باید طبق ضابطه با آن برخورد شود.

تیموری افزود که اگر گردشگری وارد کشور شود و در یکی از این مراکز اقامتی غیرمجاز که خارج از «آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها» تاسیس شده، اقامت کند، عملی غیرقانونی رخ داده است و باید به موضوع آن رسیدگی شود.

فعالیت غیرمجاز چینی ها

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیان کرد:

اگر گزارشی در این‌باره برسد که حاکی از اقامت گردشگران در مراکز غیرمجاز باشد، حتما باید پیگیری شود، اما مساله این است که تا کنون چنین گزارشی به دست ما نرسیده است.

وی تاکید کرد که اتباع خارجی که مشغول تحصیل و یا کار در ایران هستند، مجاز نیستند از محل اقامت‌شان برای پذیرش گردشگران آن هم به قصد کسب درآمد استفاده کنند، این کار غیرمجاز است و باید اطلاع داده شود تا طبق قانون و ضوابط رسیدگی شود.

تیموری با بیان این‌که اداره کل نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری تا کنون گزارش مکتوبی از این اقامتگاه‌ها و فعالیت غیرمجاز اتباع خارجی دریافت نکرده است، یادآور شد:

قانون اشتغال اتباع بیگانه در ایران صریح و مشخص است، آن‌ها نمی‌توانند بدون داشتن شرایط و پروانه کار چنین فعالیت‌هایی را انجام دهند و این عمل مغایر قوانین است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه