گردشگری وحشت: قتلگاه‌ هایی که هنوز هم مسکونی هستند!

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
گردشگری وحشت: قتلگاه‌ هایی که هنوز هم مسکونی هستند!

یکی از دلایلی که یک مکان مشخص، به جاذبه‌ی گردشگری محبوب عالم ارواح مبدل می‌شود، وقوع حوادثی تلخ و ناخوشایند همچون قتل است. واقعیت این است که بسیاری از ما دوست نداریم در مکانی که روزی شاهد به زمین ریختن خون انسانی بوده است، زندگی کنیم. اما شماری از ترسناک‌ترین‌های دنیای گردشگری وحشت، در کمال تعجب هنوز هم قابل سکونت هستند که در این مجال به معرفی شماری از آنها خواهیم پرداخت. با کجارو همراه باشید.

خانه قرار است مأمن آرامش و آسایش اعضای یک خانواده باشد. اما گاهی اوقات یک خانه به جای تجربه کردن لحظات تلخ و شیرین حضور افراد یک خانواده، تماشاگر قتل فجیع یکی یا تمامی آنها است. در این زمان است که شاید آن روح شاد و سرزنده این محیط را ترک کرده و هیولای مهیب ترس، در تار و پودش رخنه کند؛ و درست در همین لحظه است که این خانه به مقصد گردشگری جذابی برای عاشقان دنیای ترس و هیجان مبدل خواهد شد.

در ادامه به سراغ شماری از عمارت‌های این چنینی خواهیم رفت که در عین جذابیت، همچنان به صورت مستمر یا گاه و بی‌گاه، پذیرای مالکانی جدید بودند که حتی برای مدتی در آنها سکونت داشتند. خانه‌هایی که در سوابق همه‌ی آنها یک نکته به روشنی می‌درخشد: قتل.

خانه‌ی لابیانکا (LaBianca لس آنجلس

چارلز منسن و جنایت در عمارت لابیانکا

فهرست خود را با یکی از دلخراش‌ترین حوادث جنایی آغاز می‌کنیم. بسیاری در مورد داستان قتل عام هولناک رخ‌داده در سال ۱۹۶۹، اطلاعاتی هر چند اندک دارند. لس آنجلس در فاصله روزهای هشتم تا دهم آگوست آن سال میزبان یک گروه کوچک از پیروان و اعضای خانواده «چارلز منسون» (Charles Manson) بود که طی دو فقره قتل وحشیانه هفت نفر را به کام مرگ فرستادند. نخست آنها ۵ نفر را در عمارتی واقع در «دره بندیکت» که متعلق به کارگردان معروف هالیوودی «رومن پولانسکی» (Roman Polanski) بود به قتل رساندند. شب بعد، خود منسن به عنوان ترتیب‌دهنده و عامل اصلی قتل عام شب قتل، به یارانش پیوست تا در دومین قتل عام خود این بار مالک یک مغازه به نام «لنو لابیانکا» (Leno LaBianca) و همسرش رزماری را در منطقه‌ی «لس فیلز» (Los Feliz) به قتل برسانند.

چارلز منسن و جنایت در عمارت لابیانکا

در طول سال‌های بعد، هر دو عمارت به عنوان مکان‌های ترسناک که شاهد زجر کشیدن انسان‌هایی بی‌دفاع بودند، مورد توجه گردشگران قرار گرفتند. مدتی بعد خانه اول تخریب شد، اما خانه لابیانکا هنوز هر سرپا ایستاده است و بیشتر قسمت‌های آن مسکونی است. بعد از وقوع این جنایات، زوجی فیلیپینی این خانه را خریداری کردند. از آن زمان تا کنون این خانه شاهد تغییر و بازسازی‌های متعددی بوده است، از جمله اضافه شدن یک استخر و یک گاراژ بدون سقف و البته آدرسش هم تغییر کرده است. این خانه مجددا در سال ۱۹۹۸ و به مبلغ ۳۷۵ هزار دلار به فروش رسید.

چارلز منسن و جنایت در عمارت لابیانکا


خانه‌ی جون بنت رمزی (Jon Benet Ramseyکلرادو

خانه جون بنت رامسی

 در سال ۲۰۱۱ این خانه به بازار خرید و فروش املاک وارد و با قیمت ۲/۳ میلیون دلار برای فروش عرضه شد، اما در نهایت کسی تمایلی برای خرید این خانه از خود نشان نداد. در ماه مارس سال ۲۰۱۱، مالک خانه قیمت آن را تا ۱/۹۸۵ میلیون دلار کاهش دادند، به امید آنکه بالاخره این طلسم شکسته شده و این خانه‌ی زیبا به فورش رود. اما از آنجایی که این طلسم از مرگ تغذیه می‌کند، این امر محقق نشد.

خانه جون بنت رامسی

 واقعیت این است که این خانه شاهد قتل کودکی شش ساله است. دخترکی که جسدش بعد از هشت ساعت جستجو در زیر زمین خانه‌اش کشف شد. ظاهرا در ابتدا ضربه‌ای به سر او زده و در ادامه او را خفه کرده بودند. پرونده‌ی قتل این کودک تا امروز حل نشده باقی مانده است.

مادر جون ادعا کرد که آدم رباها دخترش را دزدیده‌اند، اما هشت ساعت بعد جسد دخترک در زیرزمین محل سکونتش پیدا شد.

مادر جون ادعا کرد که آدم رباها دخترش را دزدیده‌اند، اما هشت ساعت بعد جسد دخترک در زیرزمین محل سکونتش پیدا شد.

در سال ۲۰۰۴ «کارول شولر میلنر» (Carol Schuller Milner) دختر کشیش فعال در تلویزیون «رابرت شولر» این عمارت خالی را خریداری کرد.

اما بعد از اقامتی کوتاه مدت، او و خانواده‌اش به کالیفرنیا بازگشته و خانه مجددا برای فروش عرضه شد و از آن زمان تا کنون این خانه همچنان بدون مشتری هر از چند گاهی به بازار املاک ارائه می‌شود.

خانه جون بنت رامسی

میلنر در مورد این عمارت می‌گوید که بعضی از مردم از این عمارت تصوراتی تیره و تار دارند و مدام در مورد اتفاق غم‌انگیزی که در این خانه روی داده است صحبت می‌کنند. اما به نظر او مرگ پایان همه چیز نیست و خداوند با چنین چیزی محدود نمی‌شود. او اضافه می‌کند باور ندارد که خداوند ما را به حال خود رها کند و همین تفکر روی نگاه او به این خانه و تمام چیزهای دل‌انگیز آن، مؤثر بوده است.


عمارت لالوری (LaLaurie)، نیواورلئان

عمارت لالوری منزلگاه یک قاتل سریالی

این عمارت منزل مادام «دلفین لالوری» (Delphine LaLaurie) است که بانویی فعال و مرفه بود که از قضا یک قاتل سریالی نیز از آب در آمد. او عادت داشت خدمتکاران خود را مورد آزار و اذیت قرار داده، به آنها گرسنگی داده و در نهایت با شکنجه به قتل برساند. روش‌های قتل او تا زمان وقوع یک آتش‌سوزی در سال ۱۸۳۴ که باعث تخریب بخشی از خانه شد، مخفی باقی ماند. به دنبال این مسئله مادام دلفین متواری شده و سر از نیواورلئان درآورد. اما با موج خشونت رخ داده، مادام این بار تصمیم گرفت به پاریس نقل مکان کند، جایی که در نهایت در سال ۱۸۴۹ همانجا تسلیم مرگ شد.

عمارت لالوری منزلگاه یک قاتل سریالی

اما در مورد خانه باید گفت که آتش‌سوزی به شدت به این عمارت صدمه زد، اما در سال ۱۸۸۸ این بنا مرمت و بازسازی شد و بعدا به عنوان یک دبیرستان عمومی مورد استفاده قرار گرفت. اما کاربری این خانه به مرور تغییر کرده و به هنرستان موسیقی، آسایشگاه نگهداری بزهکاران جوان، کافه، فروشگاه مبلمان و در نهایت یک آپارتمان لوکس مبدل شد.

مادام لالوری در ظاهر زنی بانفوذ و اجتماعی بود، اما در پس پرده به قتل و شکنجه‌ی خدمتکارانش مشغول بود.

در سال ۲۰۰۷ هنرپیشه‌ی معروف هالیوود نیکلاس کیج این عمارت را به مبلغ ۳/۴۵ میلیون دلار خریداری کرد، اما با قبول ضرری نسبتا هنگفت و با مبلغ ۲/۳ میلیون دلار، آن را به یک شرکت سرمایه گذاری محلی واگذار کرد. این خانه در سال ۲۰۱۰ توسط «مایکل والن» (Michael Whalen) که در حوزه انرژی فعالیت می‌کرد خریداری شد که دیگر بار آن درخشش سابق را به این عمارت بازگرداند.

عمارت لالوری منزلگاه یک قاتل سریالی

این خانه همچنان یکی از مقاصد محبوب گردشگری ارواح است که شایعات زیادی در مورد وقوع حوادث عجیب و ماورایی در آن وجود دارد که البته از زمان بازسازی خانه تا کنون، اندکی تب این شایعات آرام گرفته است.

عمارت لالوری منزلگاه یک قاتل سریالی

به پایان بخش نخست این مطلب رسیدیم. در مطلب بعدی، دیگر موارد این فهرست توأم با قتل و خشونت را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

منبع oddee

دیدگاه