دیدنی های زوریخ؛ شهر تاریخ و هنر

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
دیدنی های زوریخ؛ شهر تاریخ و هنر

زوریخ به‌عنوان مرغوب‌ترین شهر دنیا از نظر ارزش زندگی شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم تا چند مورد از برترین دیدنی‌های شهر زوریخ را معرفی و بررسی کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ به‌روزرسانی شده است.

زوریخ، مرکز مالی کشور سوئیس بوده و شهری است که جهان آن را به‌واسطه بانک‌هایش می‌شناسد. زوریخ شهری است که بزر‌گترین و شلوغ‌ترین فرودگاه بین المللی را در کشور سوئیس دارد و این شهر یکی از بیشترین نرخ ورود گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است. زوریخ شهری بسیار پاک و بهره‌ور است و به این دلیل شهرت جهانی دارد. از این شهر غالبا به‌عنوان مرغوب‌ترین شهر دنیا از نظر ارزش زندگی نام برده می‌شود.

زوریخ همواره میزبان طیف گسترده‌ای از گردشگران بوده است. علاقه‌مندان تاریخ، برج ساعت قدیمی و بناهای تاریخی زوریخ را می‌پسندند. علاقه‌مندان ادبیات و فرهنگ به موزه‌ها و دانشگاه‌هایی که تاکنون ۲۱ برنده جایزه نوبل از آن‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند علاقه دارند و گردشگرانی که به هدف تفریح به این شهر سفر می‌کنند، مناطق تفریحی و رستوران‌های مجلل، میزبان اصلی آن‌ها خواهند شد. در ادامه برترین جاهای دیدنی‌ زوریخ را بررسی می‌کنیم:

خانه اپرای سوئیس (Opernhaus Zurich)

معماری سفید رنگ دیدنی های زوریخ

این ساختمان نقش بسیار مهمی در تاریخ اپرا داشته است.

این ساختمان نئوکلاسیک شاید از لحاظ معماری شاخص‌ترین ساختمان شهر زوریخ نباشد، اما این ساختمان نقش بسیار مهمی در تاریخ اپرا داشته است. سالن تئاتر اصلی که در این مکان ساخته شد، محل اصلی فعالیت ریچارد واگنر (Richard Wagner) در طول تبعیدش از آلمان بود. امروزه این خانه اپرا با ۱۲۰۰ صندلی خود همچنان یکی از برترین مکان‌ها برای اجرا و برقراری رویدادهای مهم اپرا است. اگر روزی به زوریخ سفر کردید، دیدن این خانه اپرا را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

لیندنهوف (Lindenhof)

دریاچه در کنار لیندنهوف از دیدنی های زوریخ

این فضای سبز بزرگی که در بخش قدیمی شهر زوریخ قرار دارد و تنها پیاده می‌توان در آن تردد کرد، تاریخچه‌ای طولانی دارد. این مکان روی تپه‌ی Lindenhof واقع شده است به همین دلیل یک منظره بسیار زیبا را در خود دارد. این مکان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های شهر زوریخ برای جمع شدن مردم و انجام کارهای گروهی است. قطعا این مکان تاریخی همراه با تاریخچه عظیمی که دارد و با مناظر زیبایی که دارا است، یکی از برترین نقاط دیدنی زوریخ به شمار می‌آید.

کونستهاوس (Kunsthaus Zurich)

نمای سنگی و ورودی کونستهاوس

خانه Kunsthaus Zurich یکی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس برای دوست‌داران هنر است. بهترین کلکسیون‌های هنری که در طول سالیان دراز جمع‌آوری شده‌اند در این مکان قرار دارند. قدمت آثار هنری این مکان از دوره میانه عصر هنر آغاز می‌شود. تاکید اصلی این مکان روی آثار هنری سوئیس است. آثار مشهوری از هنرمندان مشهور جهانی نظیر پابلو پیکاسو، ادوارد مونک و کلود مونه در این مکان یافت می‌شوند. اگر دوستدار هنر هستید حتما به این خانه هنری در زوریخ سر بزنید.

گروس‌مونستر (Grossmunster)

منظره شبانه گروس مونستر زوریخ

این کلیسای باشکوه یکی از چهار کلیسای اصلی شهر زوریخ به شمار می‌رود و عده زیادی بر این باورند که این کلیسا توسط کارلوس ماگنوس (مؤسس امپراتوری روم) ساخته شده است. دو برج بلند این کلیسا از سمبل‌های اصلی شهر زوریخ به شمار می‌رود. این کلیسا از زمان احداثش تابه‌حال تغییرات بسیاری داشته است. آینه‌کاری‌های روی سقف کلیسا و همچنین درهای آن جزو این تغییرات به شمار می‌روند. در این کلیسا تندیسی از کارلوس ماگنوس هم نگهداری می‌شود. اگر به تاریخ، فرهنگ و معماری علاقه دارید، دیدن این کلیسا در شهر زوریخ را از دست ندهید.

موزه ملی سوئیس

توپ جنگی در محوطه موزه ملی سوییس

موزه ملی سوئیس، گنجینه‌ای از کلکسیون‌های وسیعی را در خود دارد که هر گوشه از آن بخشی از هنر، تاریخ و فرهنگ سوئیس را لمس کرده است. قدمت آثار این موزه از عصر سنگی تا آثار مدرن متغیر است. بنای این موزه در سال ۱۸۹۸ ساخته شد. این موزه بخش‌ها مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بخش آثار نظامی، آثار حکاکی کهن و آثار هنری نقاشی اشاره کرد. در این موزه مجموعه‌ای از سکه‌های سوئیس که به عصر میانه باز می‌گردند نیز به چشم می‌خورد. این موزه در نزدیکی دریاچه زوریخ قرار دارد پس هنگامی که از موزه بازدید کردید می‌توانید سری هم به دریاچه مشهور زوریخ بزنید.

فرامونستر (Fraumunster)

نورپردازی شبانه فرامونستر

این بنا هم یکی از چهار کلیسای اصلی زوریخ است که به «کلیسای زنان» هم شناخته می‌شود. این بنا در سال ۸۵۳ ساخته شد. این بنا به‌مدت هفتصد سال یک عبادتگاه بود و در زمان قدیم، رییس این صومعه حکمرانی شهر را بر عهده داشت. امروزه این کلیسا یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر زوریخ است. پنجره‌های بلند سراسر شیشه‌ای در این کلیسا بسیار مشهورند. اگر به زوریخ سفر کردید، حتما به دیدن این کلیسا بروید.

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse)

دروازه قدیمی خیابان بانهوف

خیابان Bohnhofstrasse در شهر زوریخ بهترین مکان برای خرید در کل زوریخ است. این مکان به خاطر مغازه‌هایش به‌خصوص خیاطی‌های آن مشهور است. مشهورترین طراحان در این خیابان مشغول به کار هستند و قیمت خانه در این منطقه یکی از گران‌ترین قیمت‌ها در کل اروپا است! اگر به خرید لوازم خاص یا خوردن غذاهای گران و خوشمزه علاقه دارید، حتما به یکی از مشهورترین خیابان‌های زوریخ یعنی Bahnhofstrasse سری بزنید.

اوتلیبرگ (Utliberg)

عکس هوایی از منطقه اوتلیبرگ

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که به مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده علاقه دارند، پس حتما باید Utliberg در زوریخ را مشاهده کنید. بعد از دریاچه زوریخ، به بالای کوه می‌روید؛ جایی که بر فرازش یک هوتل کوچک و دو دکل مخابراطی وجود دارد. برای رسیدن به این نقطه هم می‌توانید پیاده‌روی یا کوه‌نوردی کنید یا اینکه می‌توانید از ترن‌های مخصوص استفاده کنید. برای افرادی که به کوه‌نوردی، پیاده‌روی و ماجراجویی علاقه دارند، رفتن به Utliberg پیشنهاد می‌شود.

دریاچه زوریخ

بناهای کلاسیک در اطراف دریاچه زوریخ

این دریاچه وسیع آب خود را از کوه‌های آلپ تامین می‌کند و علاوه بر زوریخ، چند شهر دیگر را نیز در بر می‌گیرد. این دریاچه به‌دلیل تمیز بودنش شهرت دارد. این دریاچه محل بسیار مناسبی برای قایق سواری است و افرادی که دیدن مناظر زیبا علاقه دارند می‌توانند از دیدن این دریاچه همراه با قایق‌ها و مرغ‌های دریایی نهایت لذت را ببرند. در تورهای مخصوصی از بازدید شهر زوریخ، امکانات خاصی برای گردشگران فراهم می‌شود به‌طوری که آن‌ها می‌توانند در دریاچه قایق سواری کنند و از دیدن جزایر کوچک لذت ببرند. در هنگام سفر به زوریخ بازدید از دریاچه مشهور این شهر را فراموش نکنید. نظر شما درمورد زوریخ و دیدنی‌هایش چیست؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه