مرگ ۴ کارگر بر اثر ریزش تونل کیانشهر

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
مرگ ۴ کارگر بر اثر ریزش تونل کیانشهر

ریزش در تونل متروی کیانشهر در عصر روز چهارشنبه (۱۷ شهریور) سبب مرگ چهار کارگر و مصدومیت چند نفر دیگر شد. از این‌رو شهردار تهران با حضور در محل دستور تشکیل کمیته ویژه برای بررسی علت حادثه را داد.

«مازیار حسینی»، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره این حادثه با بیان اینکه در ساعت ۱۷ امروز در حالی که کارگران مشغول برداشتن سگمنت‌های دستگاه حفاری مترو (TBM) بودند، چند سگمنت روی بیل مکانیکی می‌ریزد، گفت:

بلافاصله گروه امداد و نجات در محل حاضر شدند و اقدام به نجات ۱۰ نفر از کارگرانی که در این بخش از کارگاه مترو مشغول به کار بودند کردند.

معاون شهردار تهران با اشاره به مصدومان این حادثه توضیح داد که از ۱۰ نفر کارگری که در این محل مشغول به کار بودند، یک نفر سالم و ۵ نفر مصدوم شده بودند که به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسینی با بیان اینکه با دستور شهردار تهران کمیته کارشناسی و بررسی دلایل وقوع حادثه که احتمال خطای انسانی در آن دور از ذهن نیست تشکیل شده است، تاکید کرد که این حادثه در داخل کارگاه مترو کیانشهر روی داده که هیچ ارتباطی به نشست یا ریزش زمین و همچنین معبر عمومی نداشته است.

حسینی با رد هرگونه ارتباط این حادثه و حفر مترو گفت:

تونل مترو سه سال قبل پیش توسط تی‌بی‌ام ساخته شده و عملیات امروز اتصال ایستگاه مترو به تونل بوده که در داخل کارگاه حادثه روی داده است.

حسینی در پایان افزود که شهردار تهران آقای قالیباف نیز در محله حادثه حضور دارد و با بررسی شرایط دستوراتی را برای بهبود سریع صادر کرده است.

تشکیل کمیته بررسی حادثه کیانشهر

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار تهران همچنین از تشکیل کمیته بررسی حادثه کیانشهر خبر داد

«مازیار حسینی» با اعلام خبر پایان عملیات نجات در پی ریزش در مترو کیانشهر گفت:

با پیدا شد جسد چهارمین کارگر محبوس شده در پی ریزش در مترو کیانشهر، عملیات به پایان رسید.  کمیته فنی برای بررسی دقیق ابعاد و علل حادثه تعیین شده که بررسی و تحقیقات خود را پیرامون چرایی رخداد این حادثه آغاز کردند.

حسینی ضمن تسلیت به خانواده داغدار قربانیانِ این حادثه گفت که پس از بررسی این کمیته، می‌توان به‌طور دقیق عنوان کرد علت چه بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه