همکاری ایران و اسپانیا در زمینه توسعه گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
همکاری ایران و اسپانیا در زمینه توسعه گردشگری

کارلوس آرسن گیل دلاسرنا در مراسم آغاز به کار کارگاه آموزشی بین‌المللی مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‌های میراث جهانی ایران که در هتل لاله کاروانسرای عباسی بیستون در حال برگزاری است، افزود ایران گام بزرگی برای تقویت و ارتقای جایگاه گردشگری برداشته و می‌خواهد آمار گردشگران خود را از رقم فعلی پنج میلیون نفر در سال به ۲۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۰ برساند که گام بزرگی است.

کارلوس آرسن گیل دلاسرنا معاون سفیر اسپانیا در ایران با بیان اینکه رسیدن به این آمار ۲۰ میلیون نفر گردشگر در سال بسیار مشکل است گفت:

ایران از ظرفیت‌های بسیار زیادی که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی دارد می‌تواند برای تحقق این گام خود بهره ببرد.

دلاسرنا به تجربیات کشور اسپانیا در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود:

برای توسعه صنعت گردشگری در دنیا سازمان بین‌المللی یونسکو و کشورهایی مانند اسپانیا که تجربیاتی در این ارتباط دارند می‌توانند کشورها را کمک کنند و آمادگی کمک به ایران را در این ارتباط داریم.

همچنین ۱۵ درصد مشاغل موجود در اسپانیا نیز متعلق به حوزه گردشگری است و این نشان دهنده میزان اهمیت و جایگاه این صنعت و تاثیرات آن بر حوزه اقتصادی است.

معاون سفیر اسپانیا، حفظ هویت و فرهنگ جوامع محلی را به موازات تقویت و ارتقای جایگاه گردشگری در کشور مهم دانست و گفت که نباید هویت، فرهنگ و آداب و رسوم جوامع محلی در فرآیند توسعه صنعت گردشگری آسیب ببیند.

اسپانیا سالانه میزبان ۷۰ میلیون نفر گردشگر است، درآمد این کشور از محل گردشگری را سالانه ۶۰ میلیارد دلار ذکر کرد و این رقم معادل ۱۳ درصد درآمد کشور است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه