سن‌پترزبورگ به عنوان بهترین مقصد گردشگری اروپا معرفی شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
سن‌پترزبورگ به عنوان بهترین مقصد گردشگری اروپا معرفی شد

در مراسم سالانه جوایز جهانی گردشگری، شهر سن‌پترزبورگ که دومین شهر بزرگ روسیه محسوب می‌شود، به عنوان بهترین مقصد توریستی اروپا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، «سن‌پترزبورگ که موزه مشهور هرمیتاژ در آن قرار دارد، از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و با داشتن سنت‌هایی چند صد ساله، آینده درخشانی را برای خود رقم زده است.»

در بیانیه‌ی منتشرشده دراین‌باره آمده است:

«این جایزه ارزشمند نشان می‌دهد توسعه صنعت گردشگری در شهر سن‌پترزبورگ در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ما بسیار مفتخریم که به نیابت از جامعه جهانی، این تلاش‌ها را ارج بگذاریم و اعلام کنیم که سن‌پترزبورگ نه تنها پایتخت گردشگری روسیه، بلکه اروپا محسوب می‌شود.»

در میان شهرهای نامزد دریافت جایزه شهر برتر گردشگری اروپا آمستردام، بارسلون، لندن، پاریس و... فهرست ۱۳ شهر منتخب را تشکیل داده بودند. این مراسم که ویژه تقدیر از برترین‌های صنعت گردشگری در بخش‌های خطوط هوایی، هتلداری و میزبانی از گردشگران است، امسال در شهر ساردینیا در ایتالیا برگزار شد.

«گراهام کوک»، رئیس برگزاری مراسم سالانه گردشگری جهان اعلام کرد:

سن‌پترزبورگ یکی از معروف‌ترین شهرها در سطح جهان است و این فرصتی ایده‌آل برای این شهر است تا خود را به عنوان مقصدی ویژه در گردشگری مطرح کند.

در سال ۲۰۱۵ حدود هفت میلیون گردشگر از کشورهای آلمان، ایتالیا، فنلاند، چین و سایر کشورها از سن‌پترزبورگ که در شمال روسیه قرار دارد بازدید کردند.

در نظرسنجی انجام شده برای انتخاب شهر برتر گردشگری اروپا، حدود یک میلیون نفر از گردشگران و کارشناسان صنعت گردشگری به این شهر بزرگ روسیه رأی دادند که شاخص‌هایی چون امنیت، زیرساخت و هتل‌های زنجیره‌ای را در بر می‌گرفت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه