کمک ۳ میلیون دلاری فائو برای احیای دریاچه ارومیه

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کمک ۳ میلیون دلاری فائو برای احیای دریاچه ارومیه

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و رئیس دفتر نمایندگی فائو در ایران، اسناد فائو برای احیای این دریاچه را امضا کردند. طبق این اسناد قرار است فائو مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار را در مدت ۴ سال به این پروژه اختصاص دهد.

ناکوزی، رئیس دفتر نمایندگی فائو در ایران درباره امضا اسناد همکاری برای احیا دریاچه ارومیه گفت:

در این پروژه ارائه کمک‏‌های فنی مهندسی و روش‏‌هایی که منجر به مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‏‌شود، مدنظر است و در نهایت می‏‌تواند فرصت مناسبی را برای همکاری‌‏ها در این زمینه فراهم کند. من اطمینان می‏‌دهم که در خصوص مسائل و مشکلات محیط‌‏زیست ایران همچنان همکاری خواهیم داشت و امیدوارم روابط با دولت ایران با حمایت مالی دولت ژاپن ادامه داشته باشد تا در این مسیر، مشکلات محیط‌زیستی ایران که هدف همکاری ما است، کاهش یابد.

کوبایاشی، سفیر ژاپن در ایران گفت:

بیشتر توجه ما در ایران به مسائل محیط‌زیستی است، در بازدیدی که چندی پیش از دریاچه ارومیه داشتم، مشخص شد که این دریاچه همچنان برای احیا به کمک نیاز دارد، بنابراین کمک‏های دولت ژاپن در خصوص مسائل محیط‌زیستی ایران و احیای دریاچه ارومیه همچنان ادامه خواهد داشت.

 این مراسم با حضور عیسی کلانتری، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، مسعود تجریشی مدیر برنامه‌‏ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، کوبایاشی سفیر ژاپن در ایران، آکیرا نوروتا دبیر اول سفارت ژاپن، نازوکی هوشی دبیر دوم سفارت ژاپن و ناکوزی رئیس دفتر نمایندگی فائو در ایران برگزار شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه