زیباترین و بهترین نقاط گردشگری کانادا؛ از خلیج فاندی تا آبشار نیاگارا

سارا صریحی | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

کانادا کشوری سردسیر در شمال قاره‌ی آمریکا و از نظر طبیعی می‌توان گفت که در دنیا کم‌ نظیر است. چه در بخش‌های نزدیک به قطب و چه در بخش‌های جنوبی‌تر، کانادا طبیعت بسیار زیبایی دارد که برای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا بسیار دوست‌ داشتنی است. با کجارو همراه باشید تا زیبایی‌های این کشور را بیشتر بشناسید.

کانادا از نظر گردشگری بسیار قدرتمند است و به‌واسطه‌ی طبیعت خیره‌ کننده‌ای که دارد، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به‌سمت خود جذب می‌کند.

خلیج فاندی

خلیج فاندی

این مکان بسیار زیبا در شرق کانادا و بین برونسویک و نوا اسکوتیا واقع شده است. این منطقه را به جزر و مدهای عظیمش می‌شناسند، به‌طوری که در دنیا از این نظر در رتبه‌ی اول می‌ایستد. جزر و مد در لیف باسین و برنتکوت هد به ۱۶/۸ و ۱۷ متر می‌رسد و از آن نیروی برق مناسبی هم تولید می‌شود. رودخانه‌های متعددی چون بیگ سالمون، سن جان و آون به این خلیج می‌ریزند. غیر از این‌ها، پارک‌های فراوانی هم وجود دارند که با یکدیگر اکوسیستم جذاب و خیره‌ کننده‌ای را ایجاد می‌کنند. ماهیگیری و تولید انرژی جز مهم‌ترین و مهم‌ترین دلایل پیشرفت این منطقه هستند.

ویستلر

ویستلر

این ریزورت کانادایی در بریتیش کلمبیا و در نزدیکی ونکوور واقع شده است. در ویستلر تفریحات اغلب زمستانی است و مردم از اسکی کردن و اسنوبردیگ لذت می‌برند. وقتی برف سنگین می‌بارد مناظر اطراف این ریزورت فوق‌العاده می‌شود. البته این زیبایی فقط مختص زمستان نیست و در بهار هم همه چیز در زیباترین حالت ممکن قرار دارد. تفریحات بهاری این منطقه شامل اسکی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دو می‌شود. گردشگرانی که به اینجا می‌آیند، می‌توانند در تابستان علاوه بر تفریحات ذکر شده از انواع تفریحات آبی در برکه‌ها و رودخانه‌ها نیز لذت ببرند و در پاییز هم ماهیگیری، زیپ لاین و ماجراجویی‌های بالا درختی را انجام دهند. در واقع ویستلر برای هر فصل جذابیت و تفریحات ویژه‌ی خودش را دارد.

چرچیل، مانیتوبا

چرچیل، مانیتوبا

این دهکده در خلیج هودسون در شمال مانیتوبا واقع شده است. نکته‌ی جالب در رابطه با این روستا این است که از آن به‌عنوان پایتخت خرس قطبی جهان هم یاد می‌شود، زیرا در اینجا انواع گوناگونی از این حیوان دیده می‌شود. یکی دیگر از زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دهکده ظهور شفق قطبی است، پدیده‌ای که در تابستان و شب هنگام قابل‌مشاهده است. وال‌های سفید یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه هستند که در تابستان با حرکت به‌سمت رودخانه‌ی چرچیل صحنه‌ی فوق‌العاده زیبایی را به وجود می‌آورند. اقتصاد چرچیل بر پایه‌ی گردشگری و طبیعت‌گردی است.

یوکن

یوکن

یوکن گوشه‌ی شمال غربی کانادا قرار گرفته و با آلاسکا و نواحی شمال غربی احاطه شده است. دریاچه‌هایی که از آب شدن یخ‌ها ایجاد شده‌اند و کوه‌های سفید پوش بر زیبایی‌های این منطقه می‌افزایند. درون آب، صخره‌ها و کوه‌های یخی شناور زیادی می‌بینید و دو گسل اصلی ایجاد یک دره‌ی زیبا کرده‌اند. فعالیت‌های آتشفشانی در این منطقه بسیار است. به‌طور کل یوکن یک منطقه‌ی نیمه قطبی است و زمستان‌های طولانی و تابستان‌های کوتاه و گرمی دارد. اقتصاد اصلی این منطقه بر اساس فعالیت در معدن است.

راکی کانادا

راکی کانادا

راکی کانادا بخشی از کوه‌های راکی آمریکا است. بخش کانادایی این کوهستان شامل کوه‌های معروفی چون رابسون و کلمبیا می‌شود. در این منطقه که بخشی از میراث جهانی است، پارک‌های ملی زیادی وجود دارد. تعدد رودخانه‌ها باعث پدید آمدن یک سیستم رودخانه‌ای در راکی کانادا شده‌اند و ساختار منحصربه‌فرد و جالب کوه‌های اینجا به‌دلیل جنس آهکی و شیل آن‌ها است. برخی از پارک‌های استانی این منطقه بانف، جاسپر، کوتنای و یوهو هستند که با همراهی کوه‌های منطقه مناظر خیره‌کننده و کارت پستالی ایجاد می‌کنند.

ساحل تورنتو

ساحل تورنتو

یکی از زیباترین سواحل شهری دنیا متعلق به تورنتو است. این ساحل ۴۶ کیلومتری بین رودخانه‌های اتوبیکوک کریک و روژ قرار گرفته است. از آب آسمان‌خراش‌ها، جزایر، اسکله، بندر تورنتو و برج سی‌ان به‌خوبی قابل رویت هستند و گردشگران از تماشای آن‌ها لذت می‌برند. یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای خاکی درون آب لزلی استریت اسپیت بوده که به پارک تبدیل شده است.

کبک قدیمی

کبک قدیمی

کبک قدیمی که جز میراث جهانی یونسکو نیز است از دو روستای بالایی و پایینی تشکیل شده است. روستای بالایی دارای جاذبه‌هایی چون دشت ابراهیم و میدان آرمس است. بازدید‌کنندگان در این روستا می‌توانند به تماشاهای آثار هنری موزه‌ها بروند، انواع مخلفات غذا را خریداری کنند، در رستوران‌های موجود غذا میل کنند و از طبیعت زیبای اینجا لذت ببرند. روستای پایین از نظر طبیعی و مناظر کاملا متفاوت است. دماغه‌ی الماس از این روستا به وضوح قابل‌مشاهده است و موزه، سالن‌های نمایش، تئاتر و نمایشگاه از جذابیت‌های روستای پایین به حساب می‌آیند. کبک قدیمی برای گردشگران بیشتر در زمستان و تابستان و به‌دلیل رویدادهای متعددی که ترتیب داده می‌شود جذابیت دارد.

جزیره‌ی شاهزاده ادوارد

جزیره‌ی شاهزاده ادوارد

یکی از استان‌های کانادا جزیره‌ی شاهزاده ادروارد است که از چندین جزیره‌ی بزرگ و کوچک تشکیل شده است. در واقع غیر از جزیره‌ی اصلی، اینجا ۲۳۱ جزیره‌ی کوچک هم دارد. این جزیره در فاصله‌ی ۶۰۰ کیلومتری از کبک و ۲۰۰ کیلومتری از نوا اسکوتیا قرار گرفته و اقتصاد آن بر پایه‌ی کشاورزی است. در واقع ۲۵ درصد از کل سیب‌زمینی کانادا اینجا تولید می‌شود. از نظر بزرگی جزیره‌ی شاهزاده ادوارد ۲۳مین در کانادا و ۱۰۴ در دنیا است. در این جزیره گردشگران می‌توانند از انواع رویدادهای فرهنگی که برپا می‌شود، سواحل، زمین‌های گلف و ماجراجویی در دل طبیعت لذت کافی را ببرند. در رابطه با آب‌وهوا هم باید گفت که به‌دلیل احاطه شدن با دریا، هوا تازه و معتدل است.

پارک ملی بانف

پارک ملی بانف

این پارک ملی در استان آلبرتا واقع شده است و به کوه‌های یخ، زمین‌های یخی، جنگل‌های کاج و مناظر کوهستانی‌اش شهرت دارد. برکه‌ی لوئیس هم با آب سبزش توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند. این روستا علاوه بر طبیعت زیبا از نظر مراکز خرید و رستوران هم بسیار مقصد مناسبی است. جالب است بدانید که سالانه ۳ میلیون گردشگر از بانف دیدن می‌کنند. در این پارک رویدادهای فرهنگی و موسسات مرتبط زیادی وجود دارد. بانف در زمستان نیز یک مقصد پرطرفدار گردشگری است و علاقه‌مندان به اسکی را به‌سمت خود می‌کشد.

آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا

همان طور که می‌دانید بخشی از آبشارهای نیاگارا متعلق به کشور کانادا است. این آبشار از نقاط گردشگری بسیار مهم دو کشور کانادا و آمریکا محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها توریست را به این منطقه می‌کشاند. این جاذبه‌ی طبیعی خیره‌ کننده دارای سه آبشار با نام‌های نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی است.

 

مطالب مرتبط:

منبع toptenscentral

دیدگاه