استادیوم شن‌ یانگ؛ تاج کریستالی چین

بهداد خسور
بهداد خسور دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
استادیوم شن‌ یانگ؛ تاج کریستالی چین

تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور در شهر شن‌یانگ به مصاف تیم ملی فوتبال چین برود. استادیوم شهر شن‌یانگ ورزشگاهی جدید و پیشرفته است که در سال ۲۰۰۷ جهت میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ تاسیس شده است. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی استادیوم میزبان تیم ملی کشورمان داشته باشید، ادامه‌ی این مقاله‌ی کجارو را از دست ندهید.

اطلاعات کلیدی

باشگاه:‌ شن‌یانگ دونگجین اف.سی (Shenyang Dongjin F.C.)

سال تاسیس:‌۲۰۰۷

گنجایش: ‌۶۰.۰۰۰ نفر

shenyang-olypmic-stadium

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

استادیوم شن‌یانگ که با نام کامل «استادیوم مرکز ورزش‌های المپیکی شن‌یانگ» شناخته می‌شود، در واقع یک استادیوم چند منظوره است که در سال ۲۰۰۷ جهت میزبانی از بازی‌‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. این استادیوم پیشرفته که در شهر شن‌یانگ (Shenyang) چین قرار دارد تقریباً به تمام امکانات امروزی که در ورزشگاه‌های سطح اول اروپا وجود دارد مجهز شده و علاوه بر آن ظاهر بسیار زیبایی هم دارد. طراحی منحصربه‌فرد استادیوم شن‌یانگ باعث شده تا به آن لقب «تاج کریستالی» بدهند. در حال حاضر تیم دسته دومی شن‌یانگ از این استادیوم به عنوان استادیوم خانگی بهره می‌برد.

shenyang-olypmic-stadium

در طول برگزاری رقابت‌های المپیک سال ۲۰۰۸، استادیوم فوتبال این مجموعه میزبان رقابت‌های فوتبال آن دوره از المپیک بود. مجموعه استادیوم ورزش‌های المپیکی شن‌یانگ در حال حاضر علاوه بر زمین فوتبال مجهز به یک سالن ژیمناستیک ۱۰.۰۰۰ نفری، یک استخر شنای قهرمانی با گنجایش ۴۰۰۰ نفر تماشاگر و یک زمین تنیس ۴۰۰۰ نفری است. همچنین زمین فوتبال این مجموعه قابلیت برگزاری رقابت‌های دو و میدانی را دارد که همین امر باعث شد تا در سال ۲۰۱۳ میزبانی بازی‌های ملی چین به این ورزشگاه برسد و علاوه بر رویدادهای اصلی ورزشی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه هم در همین ورزشگاه انجام گرفت.

shenyang-olypmic-stadium

تیم ملی ایران هم در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید دیدار رفت خود با تیم ملی چین را در این ورزشگاه برگزار کند. البته تیم ملی ایران پیش از این یک بار در قالب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۱۹۹۰ در استادیوم ۶۵.۰۰۰ نفری وولیهه (Wulihe)، ورزشگاه سابق این شهر، به مصاف تیم ملی چین رفته بود که آن بازی ۲ بر صفر  به سود چین خاتمه پیدا کرد.

دسترسی به ورزشگاه

این استادیوم در شهر شن‌یانگ، بزرگ‌ترین شهر و همچنین مرکز استان لیائونینگ (Liaoning) قرار دارد. شهر شن‌یانگ علاوه بر سابقه‌ی تاریخی طولانی در حال حاضر یکی از شهرهای صنعتی کشور چین به حساب می‌آید و با جمعیتی بیش از ۸ میلیون نفر نقش مهمی در اقتصاد یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بازی می‌کند.

shenyang-olypmic-stadium

با وجود انواع مختلف وسایل حمل‌ونقل عمومی در این شهر بزرگ، به نظر نمی‌رسد که در صورت در اختیار نداشتن اتوموبیل شخصی مشکل زیادی برای دسترسی به ورزشگاه داشته باشید. خطوط اتوبوسرانی شهر شن‌یانگ با بیش از ۱۶۰ مسیر مختلف، تراموا و تاکسی‌های شهر می‌توانند شما را از هر نقطه‌ای که باشید به نزدیکی استادیوم برسانند. البته این شهر هنوز به سیستم حمل‌ونقل مترو مجهز نشده است.

shenyang-olypmic-stadium

آدرس این ورزشگاه به این صورت است: No. 30, Hunnan Zhong Road, Hunnan New District, Shenyang

مطالب مرتبط:

دیدگاه