تور مجازی: سانتیاگو، شیلی

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
تور مجازی: سانتیاگو، شیلی

سانتیاگو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور شیلی است که در ساخت آن سعی شده از الگوی مشبک‌سازی استفاده شود. در ادامه با کجارو همراه باشید و بیشتر درباره تاریخچه و دیدنی‌های این شهر بخوانید.

یکی از کشورگشایان اسپانیایی، پدرو د والدیویا (Pedro de Valdivia)، که در اواسط قرن ۱۶ میلادی توانسته بود تا سواحل شیلی پیش‌‌روی کند، در محل کنونی پایتخت شیلی، به افتخار «سنت جیمز» شهری بنا نهاد و نام آن را سانتیگو (Sanctu Iacobu) گذاشت. در ابتدا شهر را در کوهپایه‌های رشته کوه آند، در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری سواحل اقیانوس آرام و در ارتفاع ۵۴۰ متری از سطح دریا ساختند.

ساخت شهر را به معماری به نام پدرو د گامبوآ (Pedro de Gamboa) سپردند. او طرحی از شهر در نظر داشت که طبق آن خیابان‌ها از سمت راست به یکدیگر مرتبط می‌شدند و در نهایت طرحی چهارخانه و مشبک شکل از شهر به‌دست می‌آمد.

سانتیاگو

پس از پشت سر گذاشتن شرایط دشواری چون چندین حمله نظامی، زمین‌لرزه و بارها نابودی میراث فرهنگی ارزشمند، در اواخر قرن ۱۹ میلادی بود که تحولات و پیشرفت‌های بزرگی در شهر سانتیاگو رخ داد. تغییرات و رشد شهر را باید مدیون رشد بالای صنعت معدن دانست؛ همین پیشرفت‌های صنعتی بود که موجب ساخت قلعه‌های نظامی و راه آهن شد. یکی دیگر از مشکلات سانتیاگو در سال ۱۹۷۳ رخ داد ـ زمانی که شوروشی‌ها در مقابل حامیان سالوادور النده (سیاست‌مدار مارکسیست و یکی از بنیان‌گذاران حزب سوسیالیست شیلی) برخاستند. در فوریه سال ۲۰۱۰ هم زمین‌لرزه‌ای مهیب شهر را به لرزه انداخت؛ اما سانتیاگو همچنان پایتخت شیلی و البته مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور باقی ماند.

سانتیاگو

شهر سانتیاگو تحولات تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است. پلازا د آرماس (Plaza de Armas) مهم‌ترین میدان سانتیاگو به حساب می‌آید که در مرکز شهر قرار گرفته است و با کاخ‌ها و معابد بسیاری احاطه شده که همگی در دوره‌ی استعماری ساخته شده‌اند و نماد معماری باروک (در اواخر قرن ۱۶ در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر قرن ۱۸در اروپا رواج داشت) هستند. یکی از جاذبه‌های شهر، مجسمه مریم مقدس است که در کوهستان سن کریستل (San Cristobal Hill) قرار گرفته و از طریق تلکابین قابل دسترسی است.

علاوه بر میراث تاریخی بسیار، شهر سانتیاگو به پارک‌های زیبایش نیز معروف است. بزرگ‌ترین آن‌ها پارک متروپولتین سانتیگو (Santiago Metropolitan Park) است که ۷۸۰ هکتار وسعت دارد. یکی دیگر از پارک‌های شهر «پارک پادشاهان» (The Park of the Kings) است که به مناسبت ۵۰۰ سالگی کشف قاره آمریکا ساخته شد. در جاردن بوتانیکو (Jardín Botánico) بیش از ۷۰ گونه درخت دیده می‌شود. پارک آروکانوکه (Araucano) در قرن ۱۷ ساخته شده است و  در حال حاضر جایگاه فستیوال‌ها، نمایش‌ها و بسیاری وقایع فرهنگی دیگر است.

سانتیاگو

از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر، می‌توان کوهستان سانتا لوکا را نام برد. سانتا لوکا (Santa Lucía Hill) از بقایای آتشفشانی ۱۵ میلیون ساله به‌وجود آمده است و در مکانی قرار گرفته که پدرو د والدیویا شهر سانتیاگو را در سال ۱۵۴۱ بنا نهاد. ساخت قلعه نظامی شهر در سال ۱۸۱۶ آغاز شد. کل بنا مجموعه‌ای از دژهای نظامی است که به‌عنوان پادگان نظامی و انبار اسلحه و البته قبرستان استفاده می‌شده است. در سال۱۸۷۲، این قلعه نظامی برای اهداف صلح‌طلبانه تغییر کاربری داد و جاده‌هایی منتهی به این دژ ساخته شدند. بعدها تعدادی فواره‌ و المان‌های تزیینی در پارک ایجاد کردند.

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های این کوهستان سنگ نبشته‌ای است که روی آن پاراگرافی از نوشته‌های پدرو د والدیویا دیده می‌شود. در واقع این نوشته‌ها شرح کامل شرایط و ویژگی‌های سرزمین کشف شده برای امپراتور کارلوس پنجم بود.

تصاویر پانوراما

تور مجازی روزهای فرد، ساعت ۱۰:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه