رونمایی از کتاب «خلیج فارس»

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
رونمایی از کتاب «خلیج فارس»

کتاب عکس‌های زیر آب از خلیج فارس هم‌زمان با روز جهانی گردشگری، با حضور «رامین اردستانی» مولف کتاب رونمایی و به ۱۷۵ غواص شهید تقدیم شد.

«رامین اردستانی» غواص و عکاس، ششم مهرماه از آخرین مجموعه عکس‌هایش در قالب کتابی که به تصاویر موجودات دریایی در زیر آب‌های خلیج‌ فارس اختصاص دارد، رونمایی کرد.

خلیج فارساو در بخشی از سخنانش درباره این کتاب گفت:

به واسطه زندگی در کشور ژاپن همیشه دیده بودم که آن‌ها یاد کشته‌شدگان جنگ‌شان را چگونه تا امروز زنده نگه‌ داشته‌ و فراموش‌شان نکرده‌اند. به همین خاطر دوست داشتم من هم این کتاب را که بدون هیچ‌گونه حمایت دولتی در مدت حدود دو سال در زیر آب عکاسی کرده‌ام، به ۱۷۵ غواص شهید در عملیات کربلای ۵ تقدیم کنم تا به نوعی یاد آن‌ها را زنده نگه داشته باشم.

در مراسم رونمایی از کتاب «خلیج فارس» علاوه بر اردستانی، «ساعد نیک‌ذات» عکاس و فیلمبردار، «محمدرضا میری» باستان‌شناس و ایران‌شناس و «داوود وکیل‌زاده» عکاس و ناشر این کتاب حضور داشتند و هرکدام از وجوه متخلف و تخصصی‌شان درباره کتاب صحبت کردند که مشروح آن در روزهای آینده منتشر می‌شود.

کتاب عکس «خلیج فارس» اثر «رامین اردستانی» توسط انتشارات وکیل‌زاده و در یک‌هزار نسخه به چاپ رسیده است. در این کتاب حدود ۱۷۰ تصویر به چاپ رسیده و هر عکس نیز زیرنویس فارسی و انگلیسی دارد. او در این کتاب علاوه‌ بر به تصویر کشیدن زندگی جانوران و گیاهان دریایی، تصاویری از مردم حاشیه خلیج‌ فارس هنگام کار در دریا و عکس‌های هوایی از جزیره‌های خلیج فارس را هم به تصویر کشیده است.

به گفته اردستانی، کتاب عکس‌های تخصصی دیگری از خلیج فارس در آینده به چاپ می‌رسد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه